
Mis on 3PL?
3PL tähendab kolmanda osapoole logistikat. See tähendab, et osa või kogu logistikatoiming antakse välisele partnerile allhanke korras. Teenused hõlmavad tavaliselt ladustamist, tellimuste täitmist, varude haldamist, transporti ja isegi tagastuste töötlemist. Selle asemel, et investeerida logistilisse infrastruktuuri, pöörduvad paljud e-kaubanduse ja jaemüügi kaubamärgid 3PL-partnerite poole, et tõhusalt laieneda ja keskenduda oma põhitegevusele: tootearendusele ja klientide kaasamisele.
3PL vs. 4PL
Kui 3PL-teenuste pakkujad tegelevad füüsiliste logistikateenustega, nagu ladustamine, pakkimine ja saatmine, siis 4PL (neljanda osapoole logistika) tarnijad kasutavad laiemat lähenemisviisi. 4PL haldab mitut 3PLi, koordineerib tarneahelat lõpuni ja on sageli üks kontaktpunkt kõigi logistikaga seotud tegevuste jaoks. Lühidalt, 3PL on täitmine; 4PL on korraldamine.

Source: ndtransportation.com
Kolmanda osapoolega logistikaettevõtete peamised funktsioonid
3PL-ettevõtted pakuvad mitmesuguseid funktsioone, alates ülemaailmsest laevandusest ja ekspedeerimisest kuni andmepõhise varude haldamise ja klienditeeninduse toetamiseni. Nad kasutavad tehnoloogiat, nagu laohaldussüsteemid (WMS) ja transpordihaldussüsteemid (TMS), et parandada läbipaistvust, vähendada kulusid ja suurendada tarnekiirust.
Kuidas 3PL-teenused optimeerivad tarneahelaid
Ladustamine ja varude haldamine
Kosmeetikabrändi juhtumKasvav kosmeetikabränd oli hädas enam kui 2000 väikese SKU ja aegumiskuupäevadega kaubaartikli haldamisega. Nad vajasid nii kaubaaluste kui ka komplekteeritavate kaupade ladustamist koos täpse inventuuri täpsusega. Pärast koostööd Metricaga suutsid nad integreerida WMS-i aegumiskontrolli. Ettevõte võttis kasutusele kahetsoonilise ladustamise (lahtine ladustamine ja valikuliste riiulite kasutamine), mis vähendas oluliselt vigu.
12 kuu jooksul suurendas ettevõte oma tellimuste mahtu rohkem kui 10 korda – ilma et oleks vaja lisapersonali. Selline seadistus tagas optimaalse varude käibe ja kvaliteedistandardite järgimise.
Tellimuste täitmine ja jaotamine
Moerõivaste kaubamärkÜle 15 000 SKUga moe-elektroonilise kaubanduse kaubamärk seisis pühade ajal silmitsi tõsiste tarneraskustega. Nad sõlmisid Metricaga partnerluse, et pakkuda terviklikku täitmist, sealhulgas sorteerimist, pakendamist ja märgistamist.
Tänu selgelt määratletud komplekteerimise töövoogudele ja lähetamiseelsele kvaliteedikontrollile suutis Metrica tagada 95% tellimuste täitmise määra, mis saadeti 24 tunni jooksul pärast sisestamist – hoolimata hooajalistest tippudest.
Kaubamärk sai kasu ka läbipaistvast varude aruandlusest ja klienditeeninduse integratsioonist, mis vähendas tellimuse staatust puudutavaid päringuid.
Transpordi ja kaubaveo juhtimine
Kasutades kaasaegseid transpordihaldussüsteeme, optimeerivad 3PL-ettevõtted transpordimarsruute, lühendavad tarneaegu ja vähendavad veokulusid. Metrica koordineerib piirkondlike kullerpartneritega, et tagada sama päeva või järgmise päeva tarnevõimalused võtmepiirkondades. Nende reaalajas töötavate armatuurlaudade abil on võimalik jälgida tarnet nii ettevõtete kui ka lõppklientide jaoks, suurendades nähtavust üleüldiselt.
Lisandväärtusega teenused ja pöördlogistika
Rahvusvahelise moebrändi tagasisaatmine
Tagastuste käsitlemine kohapeal oli rahvusvahelise moekaupmehe jaoks oluline kulufaktor. Ettevõte pakkus lokaliseeritud tagastusteenust, võttes vastu, kontrollides ja konsolideerides klientide tagastusi kord nädalas enne nende saatmist tagasi kaubamärgi kesklattu. See mitte ainult ei vähendanud transpordikulusid, vaid andis kohalikele meeskondadele ka kiirema ülevaate tagastamise põhjustest, võimaldades paremat klienditagasisidet ja tooteparandusi.
FMCG turustaja
FMCG-kaupade turustaja vajas abi erinevate jaemüüjate keeruliste pakendamisnõuete täitmisel. Metrica tuli appi, et märgistada tooteid nii Bulgaaria siseturule kui ka ekspordiks. Samuti pakendasid nad üksused vastavalt kohandatud riiulide nõuetele ja panid kokku hooajalistele kampaaniatele kohandatud reklaamikomplektid. See vabastas kliendi ajutise personali palkamisest ja tagas vastavuse jaemüügispetsiifilistele logistikareeglitele.

Source: paylessprepcenter.com
3PL-i eelised kasvavale ettevõttele
-
Skaleeritav laopind ja tehnoloogia
Kasvavate ettevõtete üks suurimaid väljakutseid on varude haldamine ilma ressursse liigselt sidumata. 3PL-teenuse pakkujad pakuvad paindlikke laoruumilahendusi, mida saab vastavalt teie ettevõtte vajadustele suurendada või vähendada. See tähendab, et saate suure nõudlusega hooaegadel laiendada oma ladustamisvõimalusi, ilma et peaksite investeerima püsivasse infrastruktuuri või tehnoloogiasse.
-
Ekspertiis ja tugi logistikahalduses
Logistika võib olla ettevõtete jaoks keeruline valdkond, kus nad peavad üksi hakkama saama. Koostöö kogenud 3PL-iga võimaldab ettevõtetel kasutada ära valdkonna ekspertiisi, mis võib parandada tarneahela tõhusust. Alates pakendamise optimeerimisest kuni viimase miili tarne korraldamiseni pakuvad 3PL-teenused oskusteavet, et ühtlustada toiminguid ja vähendada vigu.
-
Keskenduge põhitegevusele
Logistika allhankimine usaldusväärsele 3PL-teenusepakkujale võimaldab ettevõtetel keskenduda oma põhitegevusele, näiteks tootearendusele, turundusele ja müügile. Logistikaga seotud operatiivkoormuse eemaldamine tähendab, et juhtidel on rohkem aega ja ressursse innovatsiooni ja kasvustrateegiate edendamiseks.

Source: Metrica
-
Juurdepääs ülemaailmsele võrgustikule
Ettevõtetele, kes soovivad laiendada oma turupositsiooni rahvusvaheliselt, pakuvad 3PL-teenuse pakkujad juurdepääsu ülemaailmsele tarneahelavõrgule. See ühenduvus võimaldab ettevõtetel jõuda tõhusamalt uutele turgudele, kasutades ära 3PLi väljakujunenud marsruute, partnerlussuhteid ja kohalikke ladustamisrajatisi. Lisaks sellele on 3PLi toel lihtsam järgida rahvusvahelisele kaubandusele kehtestatud eeskirju ja navigeerida eeskirjadega, mis vähendab piiriülese logistikaga seotud riske.
-
Kulutõhusad lahendused
3PLi kaasamine võib tuua ettevõtetele märkimisväärset kulude kokkuhoidu. Kombineerides erinevate klientide logistilisi vajadusi, saavad 3PL-teenuse pakkujad saavutada mastaabisäästu, mida üksikutel ettevõtetel on raske korrata. Selle tulemuseks on väiksemad veokulud, paremad veohinnad ja üldised madalamad tegevuskulud, ilma et teenuse kvaliteet kannataks.
-
Parem kliendirahulolu
Kliendikogemus muutub konkurentsiturgudel üha enam eristavaks teguriks. Kasutades 3PL-teenuseid, saavad ettevõtted parandada oma turustusvõimekust, et tagada kiirem tarneaeg ja suurem tellimuste täpsus. Selline tõhusus toob kaasa klientide suurema rahulolu, mis soodustab lojaalsust ja soodustab kordusostusid.
-
Tehnoloogia integreerimine ja innovatsioon
Paljud 3PL-ettevõtted on eesrindlikul kohal tipptehnoloogiate – näiteks tehisintellekti, asjade interneti ja tipptasemel juhtimissüsteemide – integreerimisel, mis suurendavad kogu logistikaprotsessi nähtavust ja kontrolli. Reaalajas jälgimine ja andmeanalüüs võimaldab ettevõtetel jälgida saadetisi, prognoosida suundumusi ja teha kiiresti teadlikke otsuseid. Sellised tehnoloogiapõhised teadmised võimaldavad ettevõtetel optimeerida oma logistika planeerimist, vähendada seisakuid ja parandada tegevuse tõhusust.

Source: varuna.net
Miks 3PL on tõusuteel
Statista andmetel ületab globaalne 3PL-turg 2027. aastaks eeldatavasti 1,8 triljoni dollari piiri. Kuna e-kaubandus laieneb ja klientide nõudmised kasvavad, ei ole logistika paindlik ja tõhus skaleerimine kunagi varem olnud nii oluline.
Tehnoloogiline areng soodustab kasvu
Tehnoloogia kiire areng on 3PL-teenuste kasvu oluliseks tõukejõuks. Sellised uuendused nagu tehisintellekt, asjade internet ja suurandmete analüüs pakuvad enneolematut tõhusust ja läbipaistvust. Neid tehnoloogiaid kasutades saavad 3PL-teenuste pakkujad pakkuda keerukaid jälgimissüsteeme, täpset nõudluse prognoosimist ja reaalajas andmeanalüüsi, mis võimaldab ettevõtetel kiiresti kohaneda turumuutuste ja tarbijate eelistustega. Need vahendid võimaldavad ettevõtetel optimeerida oma logistikatoiminguid, vähendada kulusid ja parandada teenuste taset, mis omakorda soodustab klientide rahulolu ja lojaalsust.
E-kaubandus ja kõikvõimalike kanalite laiendamine
E-kaubanduse pidev kasv on veel üks oluline tegur, mis suurendab nõudlust 3PL-teenuste järele. Tarbijad ootavad nüüd kiireid, usaldusväärseid ja paindlikke tarnevõimalusi. Nende ootuste täitmiseks pöörduvad ettevõtted üha enam 3PLi partnerite poole, kes suudavad pakkuda kohandatud lahendusi, mis hõlmavad kiirendatud saatmist, viimase miili kohaletoimetamist ja pöördlogistikat. Kuna üha enam jaemüüjaid võtab kasutusele kõikehõlmavad strateegiad – integreerides online ja offline müügikanaleid -, võib 3PL-teenusepakkuja pakkuda vajalikku infrastruktuuri ja teadmisi, et hallata sujuvalt varusid ja turustamist mitmel platvormil.
Ülemaailmne turu laienemine
Kuna ettevõtete eesmärk on laiendada oma tegevust uutele rahvusvahelistele turgudele, vajavad nad logistikalahendusi, mis suudavad navigeerida keerulistes ülemaailmsetes tarneahelates. 3PL-teenuse pakkujad aitavad kaasa ülemaailmsele laienemisele, pakkudes oma teadmisi piiriüleses logistikas. Nad mõistavad rahvusvaheliste veoeeskirjade, tariifide ja tollikontrolli keerukust – valdkondi, mis võivad olla eriti keerulised ettevõtetele, kes ei ole globaalsete toimingutega kursis. Nende keerukustega tegelemine aitab 3PL-teenuste pakkujatel vältida kulukaid viivitusi ja tagada kaupade sujuv transport üle piiri. Lisaks on 3PL-teenuste pakkujatel sageli väljakujunenud võrgustikud mitmes riigis, mis annab ettevõtetele juurdepääsu laiematele ressurssidele ja partneritele. Selline kohalik kohalolek tähendab, et 3PL-teenused võivad pakkuda väärtuslikke andmeid turuspetsiifiliste nõudmiste ja suundumuste kohta, aidates ettevõtetel kohandada oma strateegiaid iga sihtturu jaoks. Selline ülemaailmne haare võimaldab ettevõtetel kiiresti siseneda uutele territooriumidele ja jätkata oma kaubamärgi esindatuse suurendamist, ilma et oleks vaja teha suuri investeeringuid infrastruktuuri välisriikides.
Jälgitavad suundumused
- Tehisintellekti kasutamine prognoosimisel ja planeerimisel
- Jätkusuutlikud logistikatavad
- Mikrotäitmiskeskused linnades
- Saamatud turuplatside integratsioonid
- Spetsiaalsed teenused, nagu külmkett ja tellimusmudelid
Logistika tuleviku kujundamine koos 3PL pakkujatega
Alates alustavatest ettevõtetest kuni ülemaailmsete kaubamärkideni võimaldavad 3PL-teenused ettevõtetel konkureerida mastaabis. Õigete partneritega saavad ettevõtted vastata klientide ootustele, kohaneda kiiresti muutustega ja saavutada tipptasemel toimimist tarneahela igas etapis.

Source: Depositphotos
Korduma kippuvad küsimused
Mida tähendab 3PL?
3PL tähendab kolmanda osapoole logistikat. See tähendab, et teie ladustamis-, täitmis- ja transporditoimingud antakse spetsialiseeritud teenusepakkujale.
Mis on näide 3PL-ettevõttest?
Sellised ettevõtted nagu ShipBob, DHL Supply Chain ja Metrica on näited 3PL teenusepakkujatest. Nad pakuvad ladustamise, tellimuste töötlemise ja kohaletoimetamise teenuseid.
Mis vahe on 3PL ja 4PL vahel?
3PL täidab logistilisi ülesandeid; 4PL haldab kogu logistilist ökosüsteemi, koordineerides sageli mitut 3PLi.
Kuidas 3PL töötab?
Teie varusid hoitakse 3PLi laos. Kui klient teeb tellimuse, korjab, pakib ja saadab see 3PL, sageli reaalajas ajakohastatud varude abil.
Millistele ettevõtetele on 3PL kasulik?
E-kaubanduse jaemüüjad, FMCG-brändid ja ettevõtted, kellel on hooajalised tipptasemed või rahvusvahelised kliendid, saavad 3PL-partnerlusest kõige rohkem kasu.