2 min. lugemist

4 mõjujõudu 5-st rikub kommertsliku sisu reegleid

Nüüd, mil digitaalteenuste seadus on jõustunud, on Euroopa Komisjon avaldanud aruande ebaausate mõjutajate käitumise kohta.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
4 mõjujõudu 5-st rikub kommertsliku sisu reegleid
Allikas: Depositphotos

Seire hõlmas 576 mõjutajat 22 ELi liikmesriigist, sealhulgas Luksemburgist, Norrast ja Islandist. See näitas, et kuni 97% neist postitas kommertssisu, kuid ainult 20% ütles, et see oli reklaam. Euroopa Komisjoni aruandes leiti ka, et kuni 62% mõjutajatest ei järginud reegleid.

Mõjutajad kasutasid nõuetekohase “tasulise koostöö” märgistuse asemel muid sõnastusi, nagu “koostöö” (16%), “partnerlus” (15%) või üldine tänu partnerbrändile (11%)

. Postitused olid peamiselt seotud moe, elustiili, ilu, toidu, reisimise ja fitnessiga. Uuringust selgus, et 119 mõjutajat propageeris isegi ebatervislikke või ohtlikke tegevusi, näiteks rämpstoitu, alkohoolseid jooke, meditsiinilisi või kosmeetilisi protseduure, hasartmänge või finantsteenuseid, näiteks krüptoraha kauplemist. 17. veebruaril 2024 jõustub digiteenuste seadus, mis nõuab suuremat usaldusväärsust ja turvalisust internetis. DSA kohaselt peavad mõjutajad deklareerima, kas nende sisu sisaldab kaubanduslikke sõnumeid, ja esitama jälgitavuse teavet. Järelevalve eesmärk oli kontrollida, kas mõjutajad järgivad ELi tarbijaõigust. Vaadati Instagrami, TikToki, YouTube’i, Facebooki, X-i, Snapchati ja Twitchi postitusi. 82 mõjutajal oli üle 1 miljoni jälgija, 301-l üle 100 000 jälgija ja 73-l vahemikus 5000-100 000 jälgija. 576 profiilist valiti 358 välja edasiseks uurimiseks. Riiklikud asutused võtavad nendega ühendust, et paluda neil eeskirju järgida. Nad võivad isegi võtta täiendavaid täitemeetmeid.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
7000+ turundajat suunduvad Budapesti – siin on põhjus.
3 min. lugemist

7000+ turundajat suunduvad Budapesti – siin on põhjus.

Affiliate World Europe tuleb 4.-5. septembril 2025 Budapestis Hungexpo Budapesti kongressi- ja messikeskuses. See esmaklassiline affiliate marketingi konverents toob kokku valdkonna parimad turundajad, reklaamijad ja tehnoloogilised uuendajad kaheks päevaks, kus toimub võrgustike loomine, õppimine ja ärikasv.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Meta AI Opportunity Score nüüd saadaval kõigile reklaamikontodele
2 min. lugemist

Meta AI Opportunity Score nüüd saadaval kõigile reklaamikontodele

Meta on lõpetanud oma Opportunity Score’i funktsiooni ülemaailmse kasutuselevõtu kõigis reklaamikontodes pärast selle aasta alguses alanud esialgset testimisfaasi. Tehisintellektipõhise optimeerimisvahendi eesmärk on aidata reklaamijatel süstemaatiliste soovituste abil parandada oma kampaaniate tulemuslikkust.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+