Arvude põhjal on 4. jaanuar 2025 päev, mil kauplustes on kõige rohkem jalajälgi, sama mis 2023. aastal. See sobib Hispaania turu tavapärase käitumisega, kus jõuluhooaja lõpp sunnib inimesi oma viimaseid oste tegema. Must reede on endiselt asjakohane, kuid alternatiivsete odavate ürituste populaarsus on põhjustanud laupäeva, 30. novembri tähtsuse kadumise võrreldes 2023. aastaga.
Muutuvad klienditavad
Inspireerituna osaliselt alandatud hindadega veebiüritustest, nagu Amazon Prime Deal Days, selgub uuringust, et 21% Hispaania tarbijatest kavatseb alustada oma jõuluoste oktoobris. Alates 2023. aastast näitab see number kolmeprotsendilist tõusu. Kuna 46% millenniumi põlvkonnast kavatseb sel hooajal sisseoste teha, saavad nad sellest sündmusest kõige tõenäolisemalt kasu.
Iberia Ezequiel Duráni sensormaatiliste lahenduste peadirektor ütleb, et liiklusandmed aitavad kauplustel oma strateegiat maksimeerida, mitte ainult müügi suurendamiseks, vaid ka tarbijate lojaalsuse arendamiseks ja värske äri tõmbamiseks.
November ja must reede: jaemüügi kõrgpunktid
November jääb muutustest hoolimata jõuluostude tegemiseks suurepäraseks kuuks. 65% vastanutest soovib sel kuul ostlemisega alustada, mis näitab eriti suurt huvi allahindluste ja pakkumiste kasutamise vastu. Tegelikult pöörab 71% klientidest allahindluste otsimisele suurt tähelepanu. Kuna 53% tarbijatest eelistab enne ostu sooritamist esemeid näha või katsuda, rõhutatakse uuringus ka seda, et enamiku tarbijate jaoks on füüsiliste poodide külastamine toote valideerimiseks ülioluline.
Ostuvalikut mõjutavad elemendid
Majandus ja hinnakujundus (68%), toodete kvaliteet (57%) ja poesisesed kampaaniad (50%) on jõuluostukäitumist kõige enam mõjutavate tegurite seas esikohal. Keerulises majanduskeskkonnas näitab see viimane number ahvatlevate allahindluste ja konkurentsivõimelise hinnapoliitika väärtust inimeste meelitamisel.
Võrreldes eelmise aastaga 38,30 euro võrra tõusnud Hispaania leibkondade keskmised kulutused kingitustele 2024. aastal on 499,70 eurot. Ka mehed tahavad kulutada rohkem kui naised (510,70 eurot ja 490,90 eurot). 445,20 euroga on millenniumi põlvkonnal kõige väiksem eelarve; 45,7% neist onntend kolida odavamate toodete juurde.
Mitmekanalilised ostud nõudmisel
Kajastades mitmekanalilise ostlemise suundumuse suurenemist, mis aasta-aastalt ikka veel laieneb, soovib 66% Hispaania tarbijatest kasutada internetiostude teenuseid koos kojuveoga. Tootekategooriate puhul on peamisteks kuluvaldkondadeks tervis ja ilu (12%), mänguasjad ja raamatud (13%) ning riided (27%).
Jõuluostud: jätkusuutlik lähenemine
Kuna 70% vastanutest on valmis jätkusuutlike esemete eest rohkem maksma, muutub jätkusuutlikkus ka ostuvalikutes üha olulisemaks. Kuigi nende huvi on suur, tunnistab 26%, et inflatsioon on piiranud nende suutlikkust seda teha. Rühm, kes selle elemendi pärast kõige vähem muretseb, on beebibuumerid; 37,5% neist ei soovi keskkonnasõbralikele kaupadele rohkem kulutada.
Kõike arvesse võttes näib 2024. aasta jõuluhooaeg olevat põnev ja konkurentsivõimeline, pannes selgelt rõhku omnikanali kogemuse ja tarbijate lojaalsuse maksimeerimisele liiklusanalüüsi ja nutikate reklaamide kaudu. Füüsilised kauplused on alati elulise tähtsusega, kuid Interneti-müügikohad muutuvad üha olulisemaks.