2 min. lugemist

Alibaba käivitab oma kõige arenenuma AI kodeerimisvahendi

Alibaba lasi kolmapäeval maha oma uusima tehisintellekti tööriista - Qwen3-Coder, mis nende sõnul edestab kohalikku konkurentsi ja sobib mõnes valdkonnas GPT-4-ga. See on tasuta, avatud lähtekoodiga ja loodud koodi kirjutamiseks ilma inimese abita.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Alibaba käivitab oma kõige arenenuma AI kodeerimisvahendi
Allikas: ChatGPT

Qwen3-Coder tegeleb programmeerimisülesannetega ise. Kas on vaja koodi kirjutada? See genereerib selle. Keeruliste töövoogude haldamine? See teeb ka seda. Alibaba nimetab neid “agentic AI coding tasks” – põhimõtteliselt AI, mis töötab üksi. Ajastus vastab mustrile. Hiina tehnoloogiaettevõtted lasevad pidevalt välja tehisintellekti mudeleid, et konkureerida Ameerika ettevõtetega.

Kuidas see toimis

Alibaba testis oma tehisintellekti Hiina konkurentide nagu DeepSeek ja Moonshot AI vastu. Nende tööriist võitis. Nad võrdlesid seda ka Claude’i ja GPT-4-ga – ja väidavad, et teatud kodeerimisülesannetes on see sarnane. Loomulikult on need Alibaba enda testid. Sõltumatut kontrolli veel ei ole.

Miks online-müüjad hoolivad

Veebipoe pidamine tähendab pidevaid kodeerimisvajadusi. Maksesüsteemid lähevad katki. Inventuuritarkvara vajab uuendusi. Mobiilirakendused vajavad uusi funktsioone. Tavaliselt tähendab see arendajate palkamist või paranduste ootamist nädalaid. Kui Alibaba tehisintellekt toimib tegelikult nii, nagu reklaamitakse, saaksid väikeettevõtted ise hakkama põhilise kodeerimisega.

Ettevõtte vaatenurk

Siinkohal erineb see teistest tehisintellekti teadaannetest. Alibaba töötleb iga päev miljoneid tehinguid. Nad näevad, milliste kodeerimisprobleemidega reaalsed ettevõtted silmitsi seisavad. Enamik AI-firmasid ehitab tööriistu isoleeritult. Alibaba ehitab neid tegelike kaubandusplatvormide käitamise ajal. See kogemus mõjutab konkreetseid probleeme, mida Alibaba otsustab lahendada. Nad annavad seda ka tasuta. Kui konkurendid küsivad lisahinda, siis Alibaba läks avatud lähtekoodiga. Igaüks saab seda kasutada, muuta ja täiustada.

Mis juhtub edasi

Alibaba platvormidel juba tegutsevate ettevõtete jaoks võib see tähendada:

  • Paremad tööriistad tulevad peagi
  • Vähem käsitsi kodeerimistööd
  • kiirem probleemide lahendamine
  • võib-olla väiksemad arenduskulud

Kas need lubadused ka tegelikult täidetakse? See sõltub tegelike arendajate tegelikust testimisest.

Reutersi aruande põhjal, 23. juuli 2025

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Tehisintellekti ehitamine? See Booking.com juht ütleb, et alustage väikesest ja lahendage üks probleem hästi
8 min. lugemist

Tehisintellekti ehitamine? See Booking.com juht ütleb, et alustage väikesest ja lahendage üks probleem hästi

Mida on vaja tehisintellekti vastutustundlikuks loomiseks ülemaailmsel platvormil? Meie ekspert Marija Ristovska rääkis Booking.com. aasta Marina Angelovskaga , et teada saada, mis hõlmas kõike alates ebakindluse juhtimisest kuni selleni, miks peaks teie esimene tehisintellekti projekt algama väikesest ja keskendunust.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Turundajad loovad nüüd reklaamikampaaniaid tundide, mitte nädalatega
3 min. lugemist

Turundajad loovad nüüd reklaamikampaaniaid tundide, mitte nädalatega

Turundajad ei vaja enam nädalaid reklaamikampaaniate loomiseks. Uus tehisintellekti tööriistu ühendav süsteem suudab toota kvaliteetseid reklaame nädalate asemel tundidega. Turundusekspert Liana Hakobyan testis Diori kampaaniate metoodikat märkimisväärsete tulemustega. Traditsiooniline reklaamide loomine on katki. Samal ajal kui meeskonnad raiskavad aega lõpututele läbivaatamistsüklitele ja heakskiitmisprotsessidele, testivad konkurendid juba oma järgmisi kampaaniaid. Lahendus peitub süstemaatilises tehisintellektil põhinevas loomingulises […]

Liana Hakobyan Liana Hakobyan
Marketing Strategy Lead | TEDxSpeaker | Microsoft Startup Finalist, Iris.ai