
Hiina e-kaubanduse suurfirma AliExpress on ametlikult käivitanud oma Euroopa täitmisteenused kaubamärgi “Local+” all, mis on otsene väljakutse sellistele väljakujunenud tegijatele nagu Amazon, Temu ja Shein tulutooval logistikaturul. See samm lubab muuta miljonite Euroopa tarbijate ostukogemust.
Strateegilised investeeringud Euroopa infrastruktuuri
Platvorm on kindlustanud kümme strateegiliselt paigutatud ladu kolmel Euroopa võtmeturul: Saksamaal, Hispaanias ja Ühendkuningriigis. See märkimisväärne investeering kujutab endast põhimõttelist muutust ettevõtte strateegias, eemaldudes traditsioonilisest sõltuvusest otseveost Hiinast. Euroopa müüjate jaoks, kes on saanud AliExpressil müüa alates 2022. aastast, kaotab see vajaduse tegeleda logistikaga iseseisvalt või kolmandate teenusepakkujate kaudu. Uus teenus võimaldab neil täielikult allhankida saatmise ja ladustamise toimingud.
Seitsmepäevane tarne muutub uueks standardiks
Teenus Local+ tagab toodete tarnimise Euroopa klientidele seitsme päeva jooksul, mis kujutab endast olulist paranemist võrreldes praeguse tarneajaga Aasiast. Seda teenust kasutavad müüjad saavad oma toodetele spetsiaalse märgi, mis tähistab klientidele kiiret kohaletoimetamist.Lisaks kiiremale kohaletoimetamisele võtab AliExpress üle ka täieliku tagastuste käsitlemise, mis lihtsustab veelgi protsessi Euroopa ostjate jaoks.
Vastus konkurentsisurvele
Täitmisteenuste käivitamine ei ole juhuslik. Konkurent Temu hakkas detsembris 2024 kasutama kohalikke Euroopa ladusid, võimaldades oluliselt lühendatud tarneaega ja saavutades konkurentsieelise. Amazon on sarnaste teenustega turul juba aastaid domineerinud, samas kui ka Shein investeerib suurel määral Euroopa logistilisse infrastruktuuri. AliExpress on sisuliselt jõudmas konkurentide hilinemisele järele.
Katalüsaatorina seadusandlikud muudatused
See otsus tuleb ajal, mil Euroopa seadusandlus valmistub olulisteks muudatusteks impordieeskirjades. Hiljemalt 2028. aastaks kaotatakse tollimaksuvaba künnis, mis suurendab kolmandatest riikidest pärit impordi kulusid. Euroopa Komisjon kaalub ka umbes kaheeurose lisatasu kehtestamist väljaspool ELi asuvatest riikidest pärit tellimuste eest. Need meetmed võivad oluliselt mõjutada kohaliku infrastruktuuri puudumise tõttu Aasia platvormide konkurentsivõimet.
Kasu nii müüjatele kui ka klientidele
Euroopa e-kaubanduse müüjatele avab Local+ teenus uusi võimalusi. Nad saavad kasutada AliExpressi ulatuslikku kliendibaasi, ilma et nad peaksid investeerima oma logistikainfrastruktuuri. Samal ajal saavad nad ligipääsu professionaalsetele täitmisteenustele globaalsete mängijate tasemel. Kliendid saavad kasu:
- kiirem tarne
- lihtsustatud tagastamine
- üldine paranenud ostukogemus, mis läheneb standarditele, millega nad on harjunud kodumaiste veebipoodide puhul.
Kas AliExpress Local+ on edukas?
Uue teenuse edu sõltub selle tõhususest ja hinnakonkurentsist. AliExpress siseneb turule, kus sellised väljakujunenud ettevõtjad nagu Amazon on juba märkimisväärse edumaaga. Põhiküsimus on, kas ta suudab säilitada oma traditsiooniliselt madalad hinnad, kaasates samal ajal Euroopa täitmiskulud, ja kas ta suudab võita Euroopa klientide usalduse, kes ootavad kiiret ja usaldusväärset kohaletoimetamist.
Kokkuvõttes
AliExpressi käivitamine Euroopas kujutab endast olulist muutust konkurentsimaastikul, mis võib sundida kõiki suuri e-kaubanduse platvorme kiirendama oma logistilisi investeeringuid, et säilitada oma turupositsiooni.