3 min. lugemist

AliExpress esitab Amazonile väljakutse uue Euroopa täitevõrgustikuga

Hiina turuhiiglane AliExpress omandas äsja 10 ladu üle Euroopa, lubades 7-päevast tarnet, et konkureerida Amazoni, Temu ja Sheiniga. Siin on, mida see tähendab miljonite Euroopa ostjate jaoks. EcommerceNews'i teatel võib see areng muuta seda, kuidas eurooplased internetis ostavad.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
AliExpress esitab Amazonile väljakutse uue Euroopa täitevõrgustikuga
Allikas: Canva Pro License

Hiina e-kaubanduse suurfirma AliExpress on ametlikult käivitanud oma Euroopa täitmisteenused kaubamärgi “Local+” all, mis on otsene väljakutse sellistele väljakujunenud tegijatele nagu Amazon, Temu ja Shein tulutooval logistikaturul. See samm lubab muuta miljonite Euroopa tarbijate ostukogemust.

Strateegilised investeeringud Euroopa infrastruktuuri

Platvorm on kindlustanud kümme strateegiliselt paigutatud ladu kolmel Euroopa võtmeturul: Saksamaal, Hispaanias ja Ühendkuningriigis. See märkimisväärne investeering kujutab endast põhimõttelist muutust ettevõtte strateegias, eemaldudes traditsioonilisest sõltuvusest otseveost Hiinast. Euroopa müüjate jaoks, kes on saanud AliExpressil müüa alates 2022. aastast, kaotab see vajaduse tegeleda logistikaga iseseisvalt või kolmandate teenusepakkujate kaudu. Uus teenus võimaldab neil täielikult allhankida saatmise ja ladustamise toimingud.

Seitsmepäevane tarne muutub uueks standardiks

Teenus Local+ tagab toodete tarnimise Euroopa klientidele seitsme päeva jooksul, mis kujutab endast olulist paranemist võrreldes praeguse tarneajaga Aasiast. Seda teenust kasutavad müüjad saavad oma toodetele spetsiaalse märgi, mis tähistab klientidele kiiret kohaletoimetamist.Lisaks kiiremale kohaletoimetamisele võtab AliExpress üle ka täieliku tagastuste käsitlemise, mis lihtsustab veelgi protsessi Euroopa ostjate jaoks.

Vastus konkurentsisurvele

Täitmisteenuste käivitamine ei ole juhuslik. Konkurent Temu hakkas detsembris 2024 kasutama kohalikke Euroopa ladusid, võimaldades oluliselt lühendatud tarneaega ja saavutades konkurentsieelise. Amazon on sarnaste teenustega turul juba aastaid domineerinud, samas kui ka Shein investeerib suurel määral Euroopa logistilisse infrastruktuuri. AliExpress on sisuliselt jõudmas konkurentide hilinemisele järele.

Katalüsaatorina seadusandlikud muudatused

See otsus tuleb ajal, mil Euroopa seadusandlus valmistub olulisteks muudatusteks impordieeskirjades. Hiljemalt 2028. aastaks kaotatakse tollimaksuvaba künnis, mis suurendab kolmandatest riikidest pärit impordi kulusid. Euroopa Komisjon kaalub ka umbes kaheeurose lisatasu kehtestamist väljaspool ELi asuvatest riikidest pärit tellimuste eest. Need meetmed võivad oluliselt mõjutada kohaliku infrastruktuuri puudumise tõttu Aasia platvormide konkurentsivõimet.

Kasu nii müüjatele kui ka klientidele

Euroopa e-kaubanduse müüjatele avab Local+ teenus uusi võimalusi. Nad saavad kasutada AliExpressi ulatuslikku kliendibaasi, ilma et nad peaksid investeerima oma logistikainfrastruktuuri. Samal ajal saavad nad ligipääsu professionaalsetele täitmisteenustele globaalsete mängijate tasemel. Kliendid saavad kasu:

  • kiirem tarne
  • lihtsustatud tagastamine
  • üldine paranenud ostukogemus, mis läheneb standarditele, millega nad on harjunud kodumaiste veebipoodide puhul.

Kas AliExpress Local+ on edukas?

Uue teenuse edu sõltub selle tõhususest ja hinnakonkurentsist. AliExpress siseneb turule, kus sellised väljakujunenud ettevõtjad nagu Amazon on juba märkimisväärse edumaaga. Põhiküsimus on, kas ta suudab säilitada oma traditsiooniliselt madalad hinnad, kaasates samal ajal Euroopa täitmiskulud, ja kas ta suudab võita Euroopa klientide usalduse, kes ootavad kiiret ja usaldusväärset kohaletoimetamist.

Kokkuvõttes

AliExpressi käivitamine Euroopas kujutab endast olulist muutust konkurentsimaastikul, mis võib sundida kõiki suuri e-kaubanduse platvorme kiirendama oma logistilisi investeeringuid, et säilitada oma turupositsiooni.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Sarnased artiklid
Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis
2 min. lugemist

Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis

Numbrid on hämmastavad. Uus uuring, milles osales 24 000 ostjat üle maailma, näitab, et 70% ootab, et 2030. aastaks teeb suurema osa oma ostudest sotsiaalmeedias. See tähendab, et praegu domineerivad Amazoni stiilis e-kaubanduse saidid võivad viie aasta jooksul muutuda reliktideks. Sotsiaalne osturevolutsioon ei ole tulemas – see on juba siin.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist
3 min. lugemist

EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist

Euroopa Komisjon valmistab ette ajalooliselt rangeid meetmeid moetööstuse jäätmete vastu. Alates 2026. aastast peavad kaubamärgid tõestama, et neil ei ole muud võimalust kui müümata jäänud rõivaste hävitamine. Moegigantide jaoks algab uus ajastu – varude vaikselt kõrvaldamise lõpp.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU