
Ostlemine muutub kiiresti. DHLi uus aruanne küsitles 24 000 inimest üle maailma ja leidis midagi üllatavat: enamik meist ostab 2030. aastaks tavapäraste veebilehtede asemel asju TikTokist ja Instagramist. Seitse inimest kümnest on juba praegu midagi sotsiaalmeedia kaudu ostnud. Sama paljud arvavad, et viie aasta pärast on see nende peamine viis ostude tegemiseks. Tai numbrid on hullumeelsed. Seal kasutab 86% veebiostlejatest juba praegu TikTokit ostude tegemiseks. Mitte ainult sirvivad – tegelikult ostavad ja maksavad rakenduse kaudu.Z-põlvkond juhib seda muutust. Peaaegu pooled noortest teevad praegu regulaarselt oste TikTokis. Nad ei taha rakendusest lahkuda, et minna kuskile mujale asju ostma. Ja see toimib. Kui midagi muutub sotsiaalmeedias viiruslikuks, ütleb 82% ostjatest, et see mõjutab nende ostuotsuseid.
Kohaletoimetamine rikub ikka veel tehingu
Aga siin on see, mis ei ole muutunud: tarneprobleemid tapavad endiselt müüki . Uuringus leiti, et 81% inimestest loobub ostukorvist, kui nad ei saa soovitud tarnevõimalust. See on tohutu. Tagastused on veelgi hullemad. Kui ostjad ei usalda tarnefirmat, siis 75% ei osta üldse. Ja 79% loobub, kui kaupade tagastamine tundub keeruline.

Source: dhl.com
Rohelised ostud muutuvad tõsiseks
Keskkonnaalased asjad ei ole enam ainult turundus. See on nüüd tõeline äri. 72% inimestest mõtleb internetist ostude tegemisel jätkusuutlikkusele. Iga kolmas tühistab oma tellimuse, kui ta on mures keskkonnamõju pärast. Noored hoolivad veelgi rohkem. Peaaegu pooled Z-generatsiooni ostjatest loobuvad ostust, kui nad on mures keskkonnahoidlikkuse pärast. Rohkem kui pooled ostjad ostavad nüüd kasutatud või renoveeritud tooteid. Ja 58% soovib liituda brändide pakutavate taaskasutusprogrammidega. Kui suur on see muutus? Analüütikud arvavad, et sotsiaalmeedia müük jõuab 2030. aastaks 8,5 triljoni euroni. See on kaksteist korda suurem kui praegu. Ettevõtted, kes seda muutust ignoreerivad, kaotavad kliente. Need, kes valmistuvad esimesena, võidavad suurelt. Osturevolutsioon on alanud. Küsimus ei ole selles, kas see toimub – küsimus on selles, kes kohaneb kõige kiiremini.