2 min. lugemist

Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis

Numbrid on hämmastavad. Uus uuring, milles osales 24 000 ostjat üle maailma, näitab, et 70% ootab, et 2030. aastaks teeb suurema osa oma ostudest sotsiaalmeedias. See tähendab, et praegu domineerivad Amazoni stiilis e-kaubanduse saidid võivad viie aasta jooksul muutuda reliktideks. Sotsiaalne osturevolutsioon ei ole tulemas - see on juba siin.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis
Allikas: Canva Pro License

Ostlemine muutub kiiresti. DHLi uus aruanne küsitles 24 000 inimest üle maailma ja leidis midagi üllatavat: enamik meist ostab 2030. aastaks tavapäraste veebilehtede asemel asju TikTokist ja Instagramist. Seitse inimest kümnest on juba praegu midagi sotsiaalmeedia kaudu ostnud. Sama paljud arvavad, et viie aasta pärast on see nende peamine viis ostude tegemiseks. Tai numbrid on hullumeelsed. Seal kasutab 86% veebiostlejatest juba praegu TikTokit ostude tegemiseks. Mitte ainult sirvivad – tegelikult ostavad ja maksavad rakenduse kaudu.Z-põlvkond juhib seda muutust. Peaaegu pooled noortest teevad praegu regulaarselt oste TikTokis. Nad ei taha rakendusest lahkuda, et minna kuskile mujale asju ostma. Ja see toimib. Kui midagi muutub sotsiaalmeedias viiruslikuks, ütleb 82% ostjatest, et see mõjutab nende ostuotsuseid.

Kohaletoimetamine rikub ikka veel tehingu

Aga siin on see, mis ei ole muutunud: tarneprobleemid tapavad endiselt müüki . Uuringus leiti, et 81% inimestest loobub ostukorvist, kui nad ei saa soovitud tarnevõimalust. See on tohutu. Tagastused on veelgi hullemad. Kui ostjad ei usalda tarnefirmat, siis 75% ei osta üldse. Ja 79% loobub, kui kaupade tagastamine tundub keeruline.

Shop on TikTok : How will shoppers’ buying behavior change on each platform by 2030?

Source: dhl.com

Rohelised ostud muutuvad tõsiseks

Keskkonnaalased asjad ei ole enam ainult turundus. See on nüüd tõeline äri. 72% inimestest mõtleb internetist ostude tegemisel jätkusuutlikkusele. Iga kolmas tühistab oma tellimuse, kui ta on mures keskkonnamõju pärast. Noored hoolivad veelgi rohkem. Peaaegu pooled Z-generatsiooni ostjatest loobuvad ostust, kui nad on mures keskkonnahoidlikkuse pärast. Rohkem kui pooled ostjad ostavad nüüd kasutatud või renoveeritud tooteid. Ja 58% soovib liituda brändide pakutavate taaskasutusprogrammidega. Kui suur on see muutus? Analüütikud arvavad, et sotsiaalmeedia müük jõuab 2030. aastaks 8,5 triljoni euroni. See on kaksteist korda suurem kui praegu. Ettevõtted, kes seda muutust ignoreerivad, kaotavad kliente. Need, kes valmistuvad esimesena, võidavad suurelt. Osturevolutsioon on alanud. Küsimus ei ole selles, kas see toimub – küsimus on selles, kes kohaneb kõige kiiremini.


Andmed DHL E-Commerce Trends Report 2025 pressiteatest.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Veebipoe asutamine? See on lihtsam, kui arvate
5 min. lugemist

Veebipoe asutamine? See on lihtsam, kui arvate

Mõned aastad tagasi tähendas veebipoe käivitamine kuu aega arendajaga veetmist ja mõne tuhande dollari ettemaksu. Täna? Teil võib pärastlõunal töötada töötav pood ja selle alustamine ei maksa teile põhimõtteliselt midagi. Kui olete mõelnud oma veebiettevõtte loomisele, kuid tehnilised asjad või käivituskulud on teid tagasi hoidnud, on mul häid uudiseid.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ülemaailmne e-kaubandus ületab 5 triljonit dollarit. Mis muutub 2026. aastal?
3 min. lugemist

Ülemaailmne e-kaubandus ületab 5 triljonit dollarit. Mis muutub 2026. aastal?

Veebipood on teinud ajalugu – ECDB andmetel on see esimest korda ületanud 5 triljoni dollari piiri aastas. Kuigi kasv aeglustub stabiilse 8,6%-ni, nihkub võitjate ja kaotajate kaart dramaatiliselt. Shein ja Temu kaotavad hoogu, samal ajal kui toidukaupade e-kaubandus edeneb kahekohalise kiirusega.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU