Hispaania e-kaubanduse suundumused: tarbijate demograafia ja ostusagedus
Viimased uuringud näitavad põnevaid mustreid Hispaania veebiostude käitumises, kus kasutuselevõtu määr on püsiv, kuid eelistused muutuvad erinevates demograafilistes rühmades. Kuigi enam kui kolmveerand internetikasutajatest tegeleb e-kaubandusega, kujundavad vanus ja sugu jätkuvalt erinevaid ostuharjumusi ning tekkimas on huvitav nihe hübriidsete ostukogemuste suunas.
See uuring näitab, et Hispaanias veebis ostlevate inimeste arv jääb samaks:
- 77% 16 –74-aastastest internetikasutajatest sooritab oste internetis
- 16–34-aastased teevad kõige rohkem veebioste
- 65% inimestest, kes ostavad veebis, kasutavad nii veebipõhiseid kui ka -väliseid kanaleid
- nooremad ostlejad eelistavad pigem füüsilisi poode
- vanemad ostlejad kipuvad veebist palju rohkem ostma
E-ostude arv vähenes 3,4 korralt kuus 2023. aastal 2,5 korrale kuus 202. aastal4, mis on madalaim keskmine ostude arv alates 2019. aastast.
Kõige sagedasemad ostlejad on alla 44-aastased, kes teevad seda keskmiselt 3,0 korda kuus.
Miks Hispaania tarbijad internetis sisseoste teevad? Peamised motivatsioonid ja usaldustegurid
Mõned peamised põhjused, miks inimesed veebis ostlevad, pole muutunud.
- mugavus (97%)
- lai valik/sortiment (94%)
- pakkumised/reklaamid/hind (89%)
Usaldus on oluline aspekt ka enamiku e-ostlejate jaoks (75%) ning põhineb peamiselt varasemal kogemusel, usaldusel veebisaidi vastu, turvalistel makseviisidel ja usaldusel kaubamärgi vastu.
Teisest küljest, võimalus toode kaasa võtta, proovige enne ostmist ja otsene kontakt tootega on füüsilise kanali peamised eelised võrreldes veebiga.