E-kaubanduse kanaliteülene turundus ei tähenda ainult mitme platvormi kasutamist klientide kaasamiseks. Selle eesmärk on luua sujuv ja järjepidev kogemus kõigis puutepunktides. Erinevalt mitmekanalilisest turundusest, kus kanalid ei suuda sageli lünki ära hoida, integreerivad kanaliteülesed strateegiad suhtluse nii, et kliendid saavad isikupärastatud ja asjakohaseid sõnumeid kogu oma teekonna jooksul, olenemata platvormist.
Kuigi mitmekanaliline turundus hõlmab mitme kanali kasutamist ilma nendevahelise integratsioonita, tagab kanaliteülene turundus ühendatud kogemuse kõigis kanalites, mida klient kasutab.
Strateegiate kohandamine vastavalt ettevõtte kasvufaasile
E-kaubanduse kanalitevahelise turunduse tõhusus on tihedalt seotud ettevõtte kasvufaasiga. Väikeettevõtete jaoks on ülioluline kasutada kulutõhusaid kanaleid, nagu tõukemärguanded, rakendusesisesed sõnumid ja e-post.
“Näib, et ettevõtted seavad oma esialgses kasvufaasis esikohale kulutõhususe, kasutades odavaid kanaleid, nagu tõukemärguanded, rakendusesisene, teavituste postkast ja e-post. SMS-il ja WhatsAppil on eelmainitud kanalitega võrreldes suuremad kulud ja need saavad osaks kanaliteülesest turundusest, kui ettevõtted kasvavad igakuiste aktiivsete kasutajate osas, et õigustada nendesse investeerimist,” nendib CleverTap.
Konkreetsed üksikasjad piirkondades või tööstusharudes
Piirkondlikud erinevused mängivad olulist rolli e-kaubanduse kanaliteülese turunduse kanalite jõudluses. Näiteks kui USA-s ja Euroopas on e-post endiselt domineeriv, siis SMS on eriti tugev sellistes piirkondades nagu Hiina ja USA. WhatsAppil on omakorda tugev kasutajaskond Lõuna-Ameerikas ja Aasias. See pakub võrratuid kaasamisvõimalusi, eriti e-kaubanduse ja finantstehnoloogia sektorites.
Kui ettevõtted mõistavad klientide eelistusi, resoneeruvad nad paremini kohaliku vaatajaskonnaga, säilitades samal ajal omavahel seotud kohaloleku. Nende detailide tundmine on laienemisel eriti oluline.
Kanalistrateegia optimeerimine
E-kaubanduse spetsialistid peavad optimeerima oma kanalite valikut vastavalt tööstusharu eripäradele. Näiteks näeb mängutööstus veebitõukemärguannete kaudu kõrget seotuse määra, samas kui e-kaubandus saab rakendusesisestest sõnumitest ja tõukemärguannetest suurt kasu. Seevastu finantssektor tugineb suuresti turvalistele kanalitele, nagu e-post.
E-kaubanduse hästi teostatud kanaliteülene turundusstrateegia suurendab mitte ainult esialgseid konversioone, vaid ka pikaajalist klientide kaasamist ja hoidmist. Näiteks võib mitme kanali integreerimine suurendada fintech-tööstuses sisseelamise lõpetamise määra kuni 26% ja suurendada märkimisväärselt kaasatust esimese kuu jooksul tellimismudelites.
Mängutööstuses võib e-posti, tõukemärguannete ja rakendusesiseste sõnumite kombineerimine suurendada seotuse taset 13%, näidates mitmekanalilise lähenemisviisi jõudu kasutajate pideva suhtluse toetamisel.
Kanaliteülene turundus armastab andmeid
E-kaubanduse ettevõtete jaoks on oluline teha andmepõhiseid otsuseid. Mõistes piirkondlikke eelistusi, valdkonna eripära ja muid ülalnimetatud üksikasju, saate luua strateegiaid, mis toetavad sihtrühma sisulist kaasamist. Suurenenud konversioonid ja klientide lojaalsus võivad olla meeldiv boonus. Tarbijate ootused on tõepoolest kõrgemad kui kunagi varem, mistõttu on e-kaubanduse tõhus kanaliteülene turundus olulisem kui kunagi varem.