
Mis tegelikult juhib tarbijaid?
Oluline on märkida, et 73% vastanutest nimetas kõige olulisemaks teguriks toote kvaliteeti. Teiseks kõige olulisemaks teguriks on hinna jätkusuutlikkus, mida märkis 70% vastanutest.
Uuringust järeldub, et “tarbijad otsivad oma raha eest väärtust“.
Teised tegurid, mis mõjutavad tarbijate otsuseid, on positiivsed veebiarvustused(33%) ja kaubamärgi hea maine(28%). Tänapäeva maailmas on üsna intrigeeriv, et 11% vastanutest pidas head sotsiaalmeedia kohalolekut oluliseks. Samas kui 7% tõstis esile loovust turunduses. Eelistused on sõltuvalt tööstusharust üsna erinevad. Kuigi 88% meedia ja meelelahutuse valdkonna inimestest tõstavad esile taskukohast hinnakujundust. Jaekaubanduses on see näitaja 84%, samas ei ole üllatav, et teaduse ja farmaatsiatööstuse valdkonnas rõhutab 90% vastanutest toote kvaliteeti. Demograafiliste andmete põhjal on täheldatud erinevaid eelistusi. Hinnatundlikkus on oluline 73% naistele võrreldes 66% meestega. Tugev sotsiaalmeedia kohalolek on kõige olulisem 25-34-aastaste jaoks (22%). Vanuse kasvades selle tähtsus aga väheneb; 55-64aastaste vanuserühmas mainib seda vaid 3%.

Source: Adobe
Mis hoiab kliente eemal?
Peaaegu kõik uuringus osalejad tõid välja, et toote halb kvaliteet on põhjus number üks, mis paneb neid ostu sooritamisest hoiduma. Hea klienditeeninduse puudumine hoiab ära 66% vastanutest; peaaegu pooled neist heidutavad allahindluste ja püsikliendiprogrammide puudumine. 32% jaoks on probleemiks vähene brändi tuntus.
Turundustehnikad, mis ei ole tõhusad
Üle poole vastanutest heidutab e-kirjade ja push-teavituste üleküllus. Veel 41% ei ole huvitatud sellest, et neid suunatakse pealetükkiva reklaami kaudu, samas kui 39% ärritab reklaam, mis sisaldab eksitavaid sõnumeid. Sama suur osa osalejatest(39%) leidis probleeme turundusstrateegiaga, mis kasutab mõjutajaid ja kuulsusi. Veel 33% vastanutest häirib hinnakujunduse läbipaistmatus, 25% aga heidutab ettevõtte kehv klienditeenindus pärast turunduskampaaniaid. Jaemüügisektoris peetakse kõige vähem inspireerivaks liigseid push-teateid(55%), samas kui 39% leidis probleeme ka eksitava reklaamiga. Probleeme push-teavitustega on täheldatud ka heategevuse ja müügi valdkonnas, kus seda tõstab esile vastavalt 70% ja 75% vastanutest.

Source: Adobe
Ettepanekud meetmete võtmiseks: Soovitused e-kaubanduse kohta
1. Reklaam: Kommunikatsioon peaks olema tarbijale kohandatud.
Kuna tüütus pealetükkivate reklaamide ja pidevate teavitustega on oluline rahulolematuse tegur, on aeg muuta oma turunduslikku lähenemist. Oluline on säilitada brändi tuntus, kuid sama oluline on keskenduda kliendi rõõmustamisele. Tänu sellele, et kliendid puutuvad praegu kokku paljude reklaamidega, tasub ehk proovida midagi uut.
27% vastanutest märkis, et nad on huvitatud füüsilistest kauplustest ja pop-up üritustest.
2. Sotsiaalmeedia: Tööriista võimsus
Asjakohase ja reaalse sisu kasutamine sotsiaalmeedia platvormidel aitab suurendada brändi tuntust ja luua kogukonda. Alates klientide ülevaadetest kuni kulisside taga tehtud kaadriteni – siin aitab sotsiaalmeedia teid tarbijatega suhelda. 22% uuringus osalejatest väitis, et avastavad uusi kaubamärke Instagrami, Facebooki ja TikToki kaudu. Edukuse saavutamiseks on oluline pakkuda tõhusat klienditeenindust koos kiirete vastustega kõigil platvormidel. Mis puutub välditud turundusfunktsioonidesse, siis on võimalik kõrvaldada liigsed teavitused ja keskenduda kvaliteetsetele toodetele ja heale hinnale. Teie e-kaubanduse sait parandab kahtlemata klientide rahulolu veebiostude ajal.