Praegu tellitakse peaaegu kõik tootekategooriad veebist ja ülemaailmne e-kaubanduse turg peaks 2030. aastaks jõudma 10 triljoni dollarini. Kuigi eeldatakse, et veebikaubandusel on traditsioonilise traditsioonilise jaemüügiga võrreldes väiksem süsinikujalajälg, kehtib see ainult siis, kui kaupu ei tagastata. Ökoloogiline mõju muutub dramaatiliselt, kui esemed tagasi saadetakse, nagu teatas Die Presse.
Tootlus on e-kaubanduse sektori jaoks märkimisväärne väljakutse, eriti keskkonnamõju osas, rõhutab Negevi Ben-Gurioni ülikooli rahvusvaheline uurimisrühm.
Kaupade tagastamine on internetiostude tavaline osa, mille keskmine tagastusmäär ulatub 20-30% -ni, mis on palju kõrgem kui füüsilistes poodides (10%). Eriti tõsine probleem on rõivastega, mis tagastatakse, kuna need ei sobi või ei vasta ootustele.
Uuring toob välja, et paljud tarbijad ei tea, et tagastatud tooted ei lähe automaatselt müüki tagasi. Selle asemel läbivad need tooted range sorteerimise, kontrollimise ja sageli puhastamise, parandamise ja ümberpakendamise protsessi. Selle protsessiga seotud kulud võivad mõnikord ületada toote müügiväärtust.
Selle tulemusena müüakse paljusid tagastatud tooteid allahindlusega, visatakse ära või isegi hävitatakse, ilma et neid kunagi kasutataks.
Teadlased kvantifitseerisid selle probleemi, kasutades ulatuslikku andmebaasi, mis sisaldas 2021. aastal ELis 630 000 tagastatud rõivaeset. Nad leidsid, et praeguste tagastushaldustavade kohaselt ei jõua 44% tagastatud kaupadest kunagi teise kliendini. Neist pooled võetakse ringlusse, veerand jõuab prügilatesse, seitsmendik põletatakse ja ülejäänud kaovad kuhugi tee äärde.
Nende kasutamata kasutuselt kõrvaldatud esemete ökoloogilised tagajärjed on märkimisväärsed, kuna nende tootmise käigus tarbitud ressursid ja õhku paisatud kasvuhoonegaasid lähevad raisku. Hinnanguliselt on tagastuste haldamisega seotud heitkogused 4–16 korda väiksemad kui nende toodete tootmisel. Teadlased väidavad, et tõhusamad tagastusprotsessid võivad tagastatud kaupade jäätmeid poole võrra vähendada.
Mida saavad e-poed teha, et vähendada tagastatava kauba mahtu? Lahendusteks näivad olevat tagasisaatmise haldamise parandamine ja keskkonnamõjude alase teadlikkuse tõstmine . Tõhusamate protsesside kasutuselevõtuga saab tööstus vähendada oma ökoloogilist jalajälge ja tegeleda ühe olulise varjatud kuluga internetikaubanduses.