2 min. lugemist

EL saavutab 33 miljardi euro suuruse käibemaksutulu e-kaubanduses

Euroopa ettevõtjad maksid eelmisel aastal ELi lihtsustatud veebipõhiste maksusüsteemide kaudu käibemaksu rekordilised 33 miljardit eurot. See on tohutu 26%-line kasv võrreldes 2023. aastaga, mis tõestab, et maksude tasumise lihtsustamine on tõepoolest kasulik - nii valitsuste jaoks, kes koguvad tulusid, kui ka piiriülese müügi jaoks.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
EL saavutab 33 miljardi euro suuruse käibemaksutulu e-kaubanduses
Allikas: ChatGPT

Need arvud pärinevad ELi ühtse kontaktpunkti süsteemidest, mis võimaldavad ettevõtjatel registreerida end üks kord ja lahendada käibemaksu kogu oma Euroopa müügi puhul, selle asemel et tegeleda 27 erineva maksuametiga.

Kust raha tuleb

Euroopa äriühingud, kes kasutasid liidu ühtse otsesüsteemi, andsid 24 miljardit eurot – see on kaugelt suurim osa. Eraldi süsteemi kaudu tegutsevad ELi-välised ettevõtted lisasid 2,8 miljardit eurot, samas kui odavate kaupade import tõi veel 6,3 miljardit eurot. 2021. aastast alates on need süsteemid kokku ligi 88 miljardit eurot sisse tõmmanud.

Ettevõtted kasutavad seda tegelikult

Seni on registreerunud üle 170 000 ettevõtte, kusjuures ainuüksi liidu süsteemis registreerus eelmisel aastal 20 000 uut ettevõtet. See on selge märk sellest, et ettevõtted eelistavad suhelda ühe maksuametiga kümnete asemel. Kasv on mõistlik, kui selle üle järele mõelda. Enne 2021. aastat tähendas 50-eurose kauba müümine klientidele Saksamaal, Prantsusmaal ja Itaalias kolme eraldi käibemaksukohustuslaseks registreerimist. Nüüd on see vaid üks vorm.

Mis saab edasi

Brüssel ei peatu siinkohal. Nad töötavad veelgi suuremate muudatuste kallal, mida nimetatakse ” Käibemaksu digiajastul“, ning lisaks sellele on kavas ka tolli põhjalik uuendamine. Eesmärk on muuta piiriülene müük sama lihtsaks kui riigisisene müük. Online-müüjate jaoks, eriti väljaspool Euroopat, on see lihtsustamise suundumus väga oluline. Varem tähendas Euroopa turule sisenemine maksuspetsialistide palkamist ja paberimajandusse uppumist. Nüüd hakkab see tunduma jõukohane. 33 miljardi euro suurune summa tõestab ka üht mõtet – nõuete täitmise lihtsustamine ei tähenda, et makse kogutakse vähem. Mõnikord juhtub vastupidi.


Allikad: EUReporter, Euroopa Komisjoni aruanne “VAT One Stop Shop” (vat-one-stop-shop.ec.europa.eu).

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed
2 min. lugemist

Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed

Saksa jaemüüja käivitab pilootprojekti, mis võib pakendimängu muuta. Kauflandi kliendid Münchenis tagastavad nüüd tühjad kosmeetikapakendid samamoodi nagu koksipudeli – pandiautomaadisse 29 sendi eest. Üksikasjad pärinevad Kauflandi pressiteatest , mis avaldati nende ettevõtte uudistetoimetuses.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus
3 min. lugemist

Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus

Kuigi paljud kardavad majanduslangust, avaldab Taani soovinimekirja rakendus GoWish oma kõigi aegade parimaid numbreid. TechCrunchi aruande kohaselt jõudis see eelmisel nädalal USA App Store’is 2. kohale ja on viimase aasta jooksul kahekordistanud oma kasutajate arvu 13,6 miljonini. Märkimisväärne detail? See sai alguse Taani-Rootsi postiteenistuse PostNordi jõuluprojektist.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu
2 min. lugemist

Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu

TikToki ja NewtonX-i uued uuringud näitavad, kuidas ettevõtted kasutavad tehisintellekti automatiseerimist turunduses ja müügis. 90% juhtidest arvab, et tehisintellekti automatiseerimine aitab nende ettevõtetel kasvada. Investeeringud kasvavad kiiresti ja kõik ootavad tulemusi.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU