3 min. lugemist

Euroopa Liidu e-kaubanduse aruanne 2024: Piirkondliku turu analüüs: Piirkondliku turu analüüs

Piirkondliku turu analüüs näitab Euroopa Liidu digitaalse turu muutuvat olukorda. Eurostati piirkondlikus aastaraamatus 2024 tuuakse esile erinevaid suundumusi internetikaubanduses eri piirkondades. Selles analüüsis uuritakse hiljutisi arenguid digitaalses kaubanduses, keskendudes tarbijate käitumisele ja individuaalsetele müügimudelitele kogu ELis.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Euroopa Liidu e-kaubanduse aruanne 2024: Piirkondliku turu analüüs: Piirkondliku turu analüüs
Allikas: Depositphotos

Online-müügi suundumused

2023. aasta kolme kuu jooksul müüs umbes viiendik (19,9%) 16-74-aastastest ELi kodanikest kaupu internetis. Kuigi see jätab märgatavalt välja otsesed kuulutused, nagu kasutatud kaupade müük kuulutuste kaudu, hõlmab see arv mitmesuguseid digitaalse kaubanduse tegevusi, sealhulgas nii kaupade kui ka teenuste müüki.

Uuringu kohaselt tegi 2023. aastal 58,1% 16-74-aastastest ELi kodanikest oste internetis.

Arvestades veebitellimusi, olenemata sellest, kas need on tasutud ja toimetatud veebis või offline, loetakse neid e-kaubanduse tehinguteks, kuid me jätame välja käsitsi tehtud e-tellimused.

Vanusdemograafia online-müügis

Online-müügikäitumine näitab selget põlvkondlikku lõhet. Kõige rohkem on veebimüügiga seotud 28,7%, kusjuures 25-34aastaste vanuserühm on kõige rohkem kaasatud. See on 3,9-kordne erinevus 65-74-aastaste inimeste 7,4%-st, kes müüvad internetis.

Piirkondlikud liidrid veebikaubanduses

Holland on 44,5%-lise osalemisega esikohal, seega domineerivad Madalmaad kõige edukamate piirkondade seas. Flevoland oli ainus Hollandi piirkond, mis ei kuulunud tippude hulka, kusjuures üheteistkümnest piirkonnast üksteist näitasid silmapaistvaid tulemusi. Teised tugeva tulemuslikkusega piirkonnad on järgmised:

  • Ungari mitmed piirkonnad, sealhulgas Budapest
  • Slovakkia pealinnaregioon (Bratislava piirkond)
  • Soome Helsingi-Uusimaa
  • mõned piirkonnad Prantsusmaal, Taanis, Belgias ja Maltal.
Regional Market Analysis

Source: Eurostat

Madalama kihelkonna piirkonnad

Seevastu mõnedes piirkondades on osalusmäärad märkimisväärselt madalamad. Viisteist ELi piirkonda teatas, et vähem kui 7,5% nende elanikkonnast osaleb internetimüügis, peamiselt Kagu-Euroopas:

  • Rumeenia viis piirkonda, millest kõige madalam, 2,5%, oli Vesti piirkonnas.
  • Kreeka neli piirkonda
  • kolm Bulgaaria piirkonda
  • Poola kaks piirkonda
  • Hispaania üks autonoomne piirkond

Geograafiline jaotus ja demograafia

Internetiostude puhul on märgatavad demograafilised erinevused, kusjuures kõige aktiivsem on 25-34aastaste vanuserühm, kus osalus on 74,4%. Vanemates vanuserühmades langeb osalemise määr märkimisväärselt, vaid 29,7% 65-74-aastastest tegeleb veebiostudega.

Samuti on selge linna- ja maapiirkondade erinevus, sest linnaelanike osakaal on suurem (61,9%) kui maapiirkondade elanike osakaal (53,9%).

Piirkondlik ülekaal internetimüügis

Mitmed piirkonnad paistavad silma märkimisväärse e-kaubanduse kasutuselevõtu poolest, kusjuures Madalmaade Utrecht on 87,8%-lise osalemisega esik ohal . Noord-Holland järgneb 86,4%-ga, samas kui Overijssel näitab muljetavaldavat osalust, kus 85,9% elanikest osaleb internetiostude tegemises.

Üle 80% tarbijatest 21 ELi piirkonnas sooritas oste internetis, kusjuures märkimisväärne on esindatus järgmistes piirkondades:

  • Madalmaad (11 piirkonda)
  • Rootsi (neli piirkonda)
  • Taani (kolm piirkonda)
  • Iirimaa (kaks piirkonda)
  • Tšehhi Vabariik (Praha piirkond)
Eurostat analysis 2024

Source: Eurostat

Arenguvõimalused

Kahekümnes piirkonnas on e-kaubanduse osalusmäär alla 35%, mis näitab, et mõnes piirkonnas on e-kaubanduse kasutuselevõtt väiksem. Need piirkonnad asuvad peamiselt Ida-Euroopas, eelkõige Bulgaarias ja Rumeenias, samuti Lõuna-Itaalias, Prantsusmaa äärepoolseimates piirkondades ja ühes Poola piirkonnas.

Arvestades erinevaid piirkondlikke ja demograafilisi suundumusi selles, kuidas inimesed ostavad ja müüvad asju, näitab see digitaalse kaubanduse maastik nii võimalusi kui ka probleeme, mis on seotud kõigi ELi elanike järjepideva osalemisega digitaalsel turul.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
AI e-kaubanduses: Online kauplused jätavad tähelepanuta väärtusliku potentsiaali
2 min. lugemist

AI e-kaubanduses: Online kauplused jätavad tähelepanuta väärtusliku potentsiaali

Ükski tehnoloogia ei mõjuta praegu ärimaailma nii põhjalikult kui tehisintellekt. Pidevalt tekib uusi vahendeid ja üha rohkem ettevõtteid integreerib neid oma protsessidesse. Tehisintellekt teeb laineid ka e-kaubanduses – alates sisu loomisest ja tootesoovitustest kuni täiustatud klienditoe ja pettuste ennetamiseni. Tehisintellektipõhised tööriistad optimeerivad olemasolevaid töövooge ja avavad täiesti uusi võimalusi.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Loe artiklit
Õppe sisu on Steamrolling Search
5 min. lugemist

Õppe sisu on Steamrolling Search

Kuni viimase ajani oli täiesti loomulik sisestada küsimusi ja päringuid otsingumootorisse. Tänapäeval on olukord muutunud. Lisaks sellele, et tehisintellekt siseneb mängu, otsivad inimesed üha enam vastuseid otse sotsiaalmeediast. Google’i asemel avavad nad TikToki või Instagrami ja ootavad kiireid ja praktilisi selgitusi, ideaalis lühikese video vormis. Seda tüüpi sisu, mida nimetatakse õppesisuks, mängib nüüd ostuotsuste tegemisel […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Maailma parimad e-kaubanduse jaemüüjad, mis on seatud 2025. aastaks 6,56 triljoni dollari suuruseks
3 min. lugemist

Maailma parimad e-kaubanduse jaemüüjad, mis on seatud 2025. aastaks 6,56 triljoni dollari suuruseks

Viimane Retail Weeki aruanne annab uusi turuülevaateid suuremate e-kaubandusettevõtete kohta. Tarbijate jätkuv kuluefektiivsete ostuvõimaluste otsimine on viinud tippmüüjad arendama digitaalseid strateegiaid, mis toovad kliendid edukalt tagasi nende virtuaalsete ostukorvide juurde. E-kaubandustööstus jätkab kiiret laienemist, sest analüütikud prognoosivad, et 2025. aastaks jõuab see 6,56 triljoni dollarini, mis on 7,8% suurem kui tänavu. Shopify eksperdid prognoosivad, et […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+