2 min. lugemist

Euroopa piiriülene e-kaubandus saavutas 359 miljardi euro suuruse-eesmärgi

Cross-Border Commerce Europe avaldas oma TOP 100 piiriüleste turgude edetabeli kuuenda väljaande. Arvud näitavad, et turumudel kontrollib 70% kogu Euroopa piiriülesest e-kaubanduse turust. Temu tõusis Amazoni järel teisele kohale, selgub CBCommerce'i poolt FedEx Expressi ja Poste Italiane'i toel läbi viidud uuringust .

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Euroopa piiriülene e-kaubandus saavutas 359 miljardi euro suuruse-eesmärgi
Allikas: ChatGPT

Euroopa piiriülese e-kaubanduse väärtus ulatus 2024.–2025. aastal 358,7 miljardi euroni . Sellest summast moodustasid internetipõhised kauplemiskohad 247,5 miljardit eurot, mis moodustab seitsekümmend protsenti. 100 suurima platvormi tulu oli 216,82 miljardit eurot, mis on 10% rohkem kui aasta varem.

Kes juhib Euroopa turgu

Amazon säilitas oma esimese positsiooni, kuid teine koht on huvitavam. Hiina platvorm Temu möödus eBayst, mis langes kolmandale kohale. AliExpress ja Etsy lõpetavad esiviisiku.

Esikümnesse jõudsid ka spetsiaalsed platvormid – kasutatud asjade turg Vinted saavutas kuuenda koha, millele järgnes kuulutuste sait OLX. Moemüüja Zalando, spordimüüja Decathlon ja kiirmoemängija Shein lõpetavad esikümne.

Chart showing growth of cross-border GMV in EU28 marketplaces from 2020-2025, rising from €72B to €217B, with TOP 10 marketplace ranking table below.

Source: cbcommerce.eu

Kuidas edu mõõdetakse

eRanki edetabel ühendab neli peamist mõõdikut: piiriülese müügi maht 28 Euroopa riigis, SEO tulemuslikkus, turu katvus ja piiriüleste külastuste protsentuaalne osakaal.

Teisesed parameetrid hõlmavad ärimudeli tüüpi (B2B, B2C, P2P, C2C), üleeuroopalist brändistrateegiat, tehisintellekti ja suurandmete kasutamist, klienditeeninduse kvaliteeti ja turu tüüpi. Edetabel soosib hübriidseid B2C platvorme, millel on suurem kolmandate osapoolte müüjate osakaal.

Turul domineerivad kolm mudelit

Üldised turuplatsid nagu Amazon, Allegro või Bol.com pakuvad laia valikut tooteid ja tugevat infrastruktuuri, kuid seisavad silmitsi suure konkurentsi ja hinnasurvega.

Vertikaalsed platvormid (Zalando, ManoMano, Farfetch) keskenduvad konkreetsetele kategooriatele, saavutavad kõrgemad konversioonimäärad, kuid on müüjate suhtes valivamad.

C2C turuplatsid, nagu Vinted, Depop või eBay, tuginevad kogukonna lähenemisviisile ja ringmajandusele. Neil on madalad sisenemisbarjäärid, kuid piiratud skaleeritavus.

Piirkondlikud erinevused

Saksamaa turul domineerivad Amazon ja Otto, Prantsusmaal aga C2C ja moeplatvormid. Suurbritannia ühendab generalistid nišiturgudega. Kesk- ja Ida-Euroopas kasvavad kiiresti üldised platvormid.

Aastaks 2026 eeldatakse, et 98,2% külastajatest on piiriüleselt aktiivsed, mis viitab segmendi edasisele kasvule.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu
3 min. lugemist

Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu

Aastaid olid lihtsad tagastamised suurepärase klienditeeninduse tunnuseks – kiired tagasimaksed, küsimusteta, probleemideta. Kuid see on muutumas. Tagastamine on nüüd ostjate ja kaubamärkide vahelise usalduse proovikivi. Rahvusvahelised andmed näitavad, et kuigi tagastusmäärad langevad, muutuvad kliendid protsessi suhtes tundlikumaks kui aasta tagasi.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge