Turuplats, platvorm esemete ostmiseks ja müümiseks kohalikus kogukonnas, ikogub populaarsust Gen Z seas , kes otsib taskukohaseid viise oma kodu sisustamiseks või garderoobide värskendamiseks. See on märkimisväärne kõrvalekalle tüüpilisest Z-põlvkonna käitumisest, mis tavaliselt väldib Facebooki kui sotsiaalset platvormi. Selle asemel tõmbab neid Marketplace’i praktilisus ja võimalus leida kasutatud ja vintage-esemeid murdosa jaehindadest.
Majanduslikud põhjused on üks peamisi tegureid, miks C2C segment on populaarsemaks muutumas. Kuid ökoloogia on oluline ka noorte jaoks, millele reageerivad sellised platvormid nagu TikTok. Meta on võrdselt teadlik Marketplace’i potentsiaalist meelitada ligi nooremaid kasutajaid ja on Facebooki strateegiliselt ümber suunanud, et see meeldiks rohkem 18–29-aastastele vanuserühmale.
Nagu teatas Business Insider, on Meta finantsjuhi Susan Li sõnul Marketplace selle kasvu oluline tõukejõud. Platvormi edu seisneb ohutuse kombinatsioonis – kasutajatel peab kauplemiseks olema Facebooki konto – ja selle atraktiivsuses garaažimüügi digitaalse versioonina, kus soodsad ostud on päevakorras.
Tegevjuht Mark Zuckerberg tunnistas, et Facebooki algne kasutajaskond, kuhu kuulusid teismelised ja noored täiskasvanud, on kolinud teistele platvormidele. Kuid Marketplace’i kasvava populaarsuse tõttu hakkab Meta seda suundumust muutma, kusjuures Zuckerberg väljendab rahulolu edusammudega noorte täiskasvanute platvormile tagasi meelitamisel.
“Eriti hea meel on mul selle üle, milliseid edusamme oleme noortega Facebookis teinud. Numbrid, mida me näeme, eriti USA-s, on tõesti vastuolus avaliku arvamusega selle kohta, kes seda rakendust kasutab,” ütles Zuckerberg.
E-kaubanduse spetsialistide jaoks on Facebook Marketplace’i kasvav populaarsus noorte tarbijate seas üllatav, kuid teretulnud võimalus. Facebook on sotsiaalse kaubanduse kõige populaarsem platvorm – enam kui 1.2 miljardit veebiostlejat kasutab Marketplace’i iga kuu. Lisaks on märkimisväärne osa kasutajatest pärit noorematest demograafilistest rühmadest. See muudab selle ideaalseks kanaliks ettevõtetele , mis on suunatud Z-põlvkonna tarbijatele.
Selle suundumuse täielikuks ärakasutamiseks peaksid e-kaubanduse ettevõtted kaaluma Marketplace’i lisamist oma turundusstrateegiasse. Facebook Marketplace’is reklaamiekraani tolmu pühkimine on vähemalt väärt kaalumist.
Facebook Marketplace on osutunud võimsaks tööriistaks Meta püüdlustes võita Gen Z tähelepanu. Neid köidavad soodsad ostud, ainulaadsed esemed ja jätkusuutlikkus kannab ka kaalu. Z-põlvkonna eelistuste, näiteks nende kiindumuse mõistmine kasutatud asjade ostmise vastu võib aidata e-poodidel kohandada oma pakkumisi vastavalt nõudlusele.
Lisaks ärge unustage lisada üksikasjalikke tootekirjeldusi, lisada hinnaläbirääkimiste võimalusi ja tagada turvalised tehingud. Need on elemendid, mis võivad parandada ostukogemust ja luua usaldust nooremate ostjate seas.