
Usaldusprobleemid on reaalsed
Sprout Social küsis 2000 inimeselt, mida nad arvavad tehisintellekti mõjutajatest. Tulemused on üsna kõnekad. 37% tunneksid usaldamatust brändide suhtes, mis kasutavad kunstlikke isiksusi. Veel 27% ei osanud isegi vahet teha tehisintellekti ja inimeste mõjutajate vahel. Ainult 37% näitas üles huvi, et kaubamärgid teeksid tehisintellekti loojatega koostööd. 46%-l onZ-generatsioonil esikohal nõustumine, kuid see on siiski vähem kui pool. Isegi digitaalsed põliselanikud ei kiirusta tehislike mõjutajate omaksvõtmisega. Tehisintellekti partnerlustesse hüppavad brändid võivad liikuda kiiremini, kui nende sihtrühmad seda soovivad.

Source: sproutsocial.com
Autentsuse probleem, mis ei ole ehtsuse probleem.
Siinkohal läheb asi veidraks. Sama põlvkond, kes on AI mõjutajatele kõige avatum, hoolib kõige vähem autentsusest. Ainult 35% Z-generatsioonist hindab seda, kui “tõeline” on mõjutaja. Võrdle seda umbes poolega vanemate põlvkondade esindajatest, kes arvavad, et autentsus on endiselt oluline.
“Autentsus on ülehinnatud,” ütleb Melo Meacher-Jones Accenture’i laulust. “Me ei jälgi mõjutajaid mitte sellepärast, et me usume, et nad on ehtsad, vaid sellepärast, et nad meid meelelahutust pakuvad või huvi pakuvad.”
–
aruande kohaselt.
Mõtle selle peale. Brändid muretsevad, et AI mõjutajatel puudub autentsus. Kuid nooremad tarbijad – need, kes tegelikult selle sisuga tegelevad – ei sea autentsust niikuinii esikohale.
Nad mõistavad ärilist külge
Nooremad sihtrühmad kasvasid üles koos sponsoripostitustega kõikjal. Nad mõistavad, et mõjutajaturundus on äritehing, mitte sõprus. Nad ei taha autentsust. Nad tahavad näha, kuidas tooted toimivad ja sobivad tegelikku ellu.Gen Z ja Millennials ostavad asju mõjutajate soovituste põhjal palju rohkem kui vanemad inimesed. Nad ei otsi tõelisi sidemeid. Nad tahavad meelelahutuslikke tootedemonstratsioone, mis tegelikult aitavad neil otsustada, mida osta.
Liikumine Instagramist kaugemale
Mõjutajate turunduse tulevik ulatub kaugemale sotsiaalmeedia postitustest. 80% tarbijatest oleks rohkem valmis ostma brändidelt, kes teevad koostööd mõjutajatega teistes projektides. Räägime isiklike ürituste, brändireiside ja mitmekanaliliste reklaamikampaaniate kohta. Mõjutajatest on põhimõtteliselt saamas uued näitlejad. Kuna kuulsuste kultuur muutub, siis libistuvad nad pressiesindaja rollidesse, mis varem kuulusid traditsioonilistele staaridele.

Source: sproutsocial.com
Tehisintellekt ja inimesed eksisteerivad kõrvuti
Vaatamata tarbijate kõhklustele ei kao AI mõjutajad. Tööstuse eksperdid arvavad, et nad töötavad pigem koos inimloojate kõrval kui asendavad neid täielikult. Mõned näevad potentsiaali paremaks brändide partnerluseks, kuna tehisintellekti isiksusi saab täielikult kontrollida ja viia need vastavusse brändi väärtustega.
“Ma oleksin kindlasti huvitatud brändi reklaami tarbimisest, kui teaksin, et nad kasutavad tehisintellekti või virtuaalseid mõjutajaid,” märgib Georgina Whalen The Influence Atelier’ist aruandes. “See võimaldab mul keskenduda ainult brändile ja nende loodud loomingule versus brändile ja välisele osapoolele.”
Mida brändid peaksid tegelikult tegema
Uuring soovitab ettevaatust. Tehnoloogia võib võimaldada tehisintellekti mõjutajate kasutamist, kuid tarbijad ei ole seda veel heaks kiitnud. Selle asemel, et kiirustada tehislike isiksuste poole, keskenduvad targad brändid sellele, mis tegelikult kaasamist soodustab:
- meelelahutuslikule väärtusele
- kasulikud tooteesitlused
- kogemused mitmes kanalis
Andmed seavad kahtluse alla ka kõik, mida me arvasime autentsuse kohta teadvat. “Autentsete” partnerlussuhete peale kinnisideeks olevad kaubamärgid võivad lahendada vale probleemi. Eriti nooremate sihtrühmade puhul, kes juba mõistavad ja aktsepteerivad mõjutajate sisu kommertslikku iseloomu.
Kolm tulevikku kujundavat trendi
- Tehnoloogia integreerimine toimub aeglaselt. Tehisintellekti mõjutajad täiendavad inimloojaid, mitte ei asenda neid täielikult.
- Autentsuse mure hakkab kaduma, sest publikule meeldib ilmselgelt kunstlik sisu, kui see on meelelahutuslik ja kasulik.
- Kanalite laienemine sotsiaalmeediast kaugemale muutub tavapäraseks. Mõjutajad võtavad endale laiema esindaja rolli mitmetes kokkupuutepunktides.
Kokkuvõttes
Mõjutajate turundus on veel üsna uus. Edu tuleb sellest, et mõista, mida publik tegelikult tahab: meelelahutust ja kasulikku tooteinfot. Mitte mingi aegunud idee autentsetest suhetest. Brändid, kes seda muutust mõistavad ja kohanevad, võidavad mõjutajaturunduse järgmise etapi. Ükskõik, kas see hõlmab inimloojaid, tehisintellekti isiksusi või mõnda hübriidlähenemist, mis ühendab mõlemat.