4 min. lugemist

Gen Z on AI mõjutajatele avatum, kuid hoolib vähem autentsusest

Mõjutajate turunduses on toimumas midagi suurt. Kuigi kaubamärgid katsetavad tehisintellekti abil loodud isiksusi, ei usalda enamik inimesi neid ikka veel. Mis on väärastunud? Autentsus ei pruugi olla nii oluline, kui kõik arvavad.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Gen Z on AI mõjutajatele avatum, kuid hoolib vähem autentsusest
Allikas: Canva Pro License

Usaldusprobleemid on reaalsed

Sprout Social küsis 2000 inimeselt, mida nad arvavad tehisintellekti mõjutajatest. Tulemused on üsna kõnekad. 37% tunneksid usaldamatust brändide suhtes, mis kasutavad kunstlikke isiksusi. Veel 27% ei osanud isegi vahet teha tehisintellekti ja inimeste mõjutajate vahel. Ainult 37% näitas üles huvi, et kaubamärgid teeksid tehisintellekti loojatega koostööd. 46%-l onZ-generatsioonil esikohal nõustumine, kuid see on siiski vähem kui pool. Isegi digitaalsed põliselanikud ei kiirusta tehislike mõjutajate omaksvõtmisega. Tehisintellekti partnerlustesse hüppavad brändid võivad liikuda kiiremini, kui nende sihtrühmad seda soovivad.

Chart displaying consumer reactions to AI influencers: 37% more interested, 37% distrustful, 27% indifferent and unable to distinguish AI from human.

Source: sproutsocial.com

Autentsuse probleem, mis ei ole ehtsuse probleem.

Siinkohal läheb asi veidraks. Sama põlvkond, kes on AI mõjutajatele kõige avatum, hoolib kõige vähem autentsusest. Ainult 35% Z-generatsioonist hindab seda, kui “tõeline” on mõjutaja. Võrdle seda umbes poolega vanemate põlvkondade esindajatest, kes arvavad, et autentsus on endiselt oluline.

“Autentsus on ülehinnatud,” ütleb Melo Meacher-Jones Accenture’i laulust. “Me ei jälgi mõjutajaid mitte sellepärast, et me usume, et nad on ehtsad, vaid sellepärast, et nad meid meelelahutust pakuvad või huvi pakuvad.”

aruande kohaselt.

Mõtle selle peale. Brändid muretsevad, et AI mõjutajatel puudub autentsus. Kuid nooremad tarbijad – need, kes tegelikult selle sisuga tegelevad – ei sea autentsust niikuinii esikohale.

Nad mõistavad ärilist külge

Nooremad sihtrühmad kasvasid üles koos sponsoripostitustega kõikjal. Nad mõistavad, et mõjutajaturundus on äritehing, mitte sõprus. Nad ei taha autentsust. Nad tahavad näha, kuidas tooted toimivad ja sobivad tegelikku ellu.Gen Z ja Millennials ostavad asju mõjutajate soovituste põhjal palju rohkem kui vanemad inimesed. Nad ei otsi tõelisi sidemeid. Nad tahavad meelelahutuslikke tootedemonstratsioone, mis tegelikult aitavad neil otsustada, mida osta.

Liikumine Instagramist kaugemale

Mõjutajate turunduse tulevik ulatub kaugemale sotsiaalmeedia postitustest. 80% tarbijatest oleks rohkem valmis ostma brändidelt, kes teevad koostööd mõjutajatega teistes projektides. Räägime isiklike ürituste, brändireiside ja mitmekanaliliste reklaamikampaaniate kohta. Mõjutajatest on põhimõtteliselt saamas uued näitlejad. Kuna kuulsuste kultuur muutub, siis libistuvad nad pressiesindaja rollidesse, mis varem kuulusid traditsioonilistele staaridele.

Bar chart showing 80% of consumers willing to buy from brands partnering with influencers beyond social media: 22% strongly agree, 58% somewhat agree, 17% somewhat disagree, 3% strongly disagree.

Source: sproutsocial.com

Tehisintellekt ja inimesed eksisteerivad kõrvuti

Vaatamata tarbijate kõhklustele ei kao AI mõjutajad. Tööstuse eksperdid arvavad, et nad töötavad pigem koos inimloojate kõrval kui asendavad neid täielikult. Mõned näevad potentsiaali paremaks brändide partnerluseks, kuna tehisintellekti isiksusi saab täielikult kontrollida ja viia need vastavusse brändi väärtustega.

“Ma oleksin kindlasti huvitatud brändi reklaami tarbimisest, kui teaksin, et nad kasutavad tehisintellekti või virtuaalseid mõjutajaid,” märgib Georgina Whalen The Influence Atelier’ist aruandes. “See võimaldab mul keskenduda ainult brändile ja nende loodud loomingule versus brändile ja välisele osapoolele.”

Mida brändid peaksid tegelikult tegema

Uuring soovitab ettevaatust. Tehnoloogia võib võimaldada tehisintellekti mõjutajate kasutamist, kuid tarbijad ei ole seda veel heaks kiitnud. Selle asemel, et kiirustada tehislike isiksuste poole, keskenduvad targad brändid sellele, mis tegelikult kaasamist soodustab:

  • meelelahutuslikule väärtusele
  • kasulikud tooteesitlused
  • kogemused mitmes kanalis

Andmed seavad kahtluse alla ka kõik, mida me arvasime autentsuse kohta teadvat. “Autentsete” partnerlussuhete peale kinnisideeks olevad kaubamärgid võivad lahendada vale probleemi. Eriti nooremate sihtrühmade puhul, kes juba mõistavad ja aktsepteerivad mõjutajate sisu kommertslikku iseloomu.

Kolm tulevikku kujundavat trendi

  1. Tehnoloogia integreerimine toimub aeglaselt. Tehisintellekti mõjutajad täiendavad inimloojaid, mitte ei asenda neid täielikult.
  2. Autentsuse mure hakkab kaduma, sest publikule meeldib ilmselgelt kunstlik sisu, kui see on meelelahutuslik ja kasulik.
  3. Kanalite laienemine sotsiaalmeediast kaugemale muutub tavapäraseks. Mõjutajad võtavad endale laiema esindaja rolli mitmetes kokkupuutepunktides.

Kokkuvõttes

Mõjutajate turundus on veel üsna uus. Edu tuleb sellest, et mõista, mida publik tegelikult tahab: meelelahutust ja kasulikku tooteinfot. Mitte mingi aegunud idee autentsetest suhetest. Brändid, kes seda muutust mõistavad ja kohanevad, võidavad mõjutajaturunduse järgmise etapi. Ükskõik, kas see hõlmab inimloojaid, tehisintellekti isiksusi või mõnda hübriidlähenemist, mis ühendab mõlemat.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Sarnased artiklid
Mõjutajad soovivad õiglast tasu ja loomingulist kontrolli, mitte brändi kuulsust
4 min. lugemist

Mõjutajad soovivad õiglast tasu ja loomingulist kontrolli, mitte brändi kuulsust

Kaubamärgid, kes jahtivad mõjutajate partnerlust, jäävad täiesti ilma mõttekusest. Uued uuringud näitavad, et mõjutajad hoolivad palju rohkem ühistest väärtustest ja selgest tasustamisest kui koostööst populaarsete brändidega. Ja nad tahavad loomingulist panust, mida enamik ettevõtteid neile ei anna.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Kasutajate loodud sisu mõjutajakampaaniates: E-kaubanduse kaubamärkide jaoks on see mängumuutja.
4 min. lugemist

Kasutajate loodud sisu mõjutajakampaaniates: E-kaubanduse kaubamärkide jaoks on see mängumuutja.

Kasutajate loodud sisu (UGC) ja mõjutajate turundus on kaks kõige võimsamat vahendit tänases digitaalses turunduses – kuid kas need on üks ja sama asi? Mitte päris. Agentuuri asutajana, kes töötab üle 1600 sisulooja ja on korraldanud kampaaniaid selliste kaubamärkide jaoks nagu Oriflame, EasyFishOil, Ozone.bg, Pepco, Doctor Switz, TEDi, Stylewish ja paljud teised, võin teile öelda, […]

Radostina Hristova  Radostina Hristova 
Influencer & Digital Marketing Professional, Radostna.com, Influencermedia.bg
Miks on mõjutajaturundus oluline?
3 min. lugemist

Miks on mõjutajaturundus oluline?

Sihtrühmaga ühenduse loomiseks ja massist eristumiseks otsivad kaubamärgid pidevalt uusi nippe. Mõjutajaturundus on dünaamiline strateegia, mis muudab seda, kuidas ettevõtted oma klientidega suhtlevad.