3 min. lugemist

Google Mapsi ajaskaala Going Local: Mida e-kaubanduse turundajad peavad teadma

Mai on saabunud, tuues olulisi muudatusi Google Mapsi ajaskaala funktsioonis, mida e-kaubanduse ettevõtted peaksid tähelepanelikult jälgima. Alates 18. maist 2025 muudab Google Maps Timeline põhjalikult asukoha ajaloo salvestamist ja haldamist. Kuigi nende uuenduste eesmärk on eelkõige parandada tavakasutajate privaatsust, peaksid e-kaubandusettevõtted, kes kasutavad asukohaandmeid turunduse või mobiilirakenduste jaoks, mõistma mõju oma strateegiatele. Google Maps Timeline 'i üleminek seadmesisesele salvestamisele esindab Google'i jätkuvat pühendumust andmete privaatsusele, kuid see võib mõjutada seda, kuidas ettevõtted pääsevad ligi asukohateadmistele ja kasutavad neid ära.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Google Mapsi ajaskaala Going Local: Mida e-kaubanduse turundajad peavad teadma
Allikas: Depositphotos

Google on teatanud, et alates 18. maist 2025 hakkab asukoha ajalugu (Timeline) toimima uues režiimis. Mis muutub?

  • Andmed salvestatakse otse kasutaja seadmesse, mitte pilve nagu varem.
  • Kui kasutajad ei kinnita selleks kuupäevaks oma seadeid, kustutatakse olemasolevad andmed marsruutide ja külastatud kohtade kohta ning lülitatakse välja Timeline’i funktsioon.
  • Andmete vaikimisi säilitamisperioodi lühendatakse 3 kuuni praeguse 18 kuu asemel.
  • Kasutajatel on lihtsam juurdepääs seadetele ja andmete kustutamise valikutele otse kaardirakenduses.

See jätkab Google’i püüdlusi suurendada läbipaistvust ja kontrolli selle üle, milliseid asukohaandmeid säilitatakse ja kuidas neile ligi pääseb.

Miks võiks see huvi pakkuda e-kaubanduse sektorile?

Enamiku e-kaubandusettevõtete jaoks ei ole see muudatus, mis mõjutab oluliselt nende igapäevast äritegevust. Kui te aga kuulute nende ettevõtete hulka, mis:

  • töötavad geolokatsioonifunktsioonidega mobiilirakendustega,
  • kasutavad Google Maps API-d koos asukohaajaloo põhjal tehtud laiendustega (nt marsruudi planeerimiseks või personaliseeritud soovituste andmiseks),
  • rakendate hüperlokaalseid kampaaniaid, mis põhinevad klientide külastatud kohtadel (nt kui te suunate uuesti inimesi, kes on käinud füüsilistes kauplustes), võivad uued reeglid esitada teatud piiranguid andmete kättesaadavuse osas. On asjakohane oma tehnilised lahendused ümber hinnata.

Kuidas läheneda muudatustele Google Mapsi ajaskaalal

Põhilised geograafilise sihtimise võimalused, näiteks IP-aadressil või seadme praegusel asukohal põhinevadGoogle Adsi reklaamid, jäävad muutumatuks. Samamoodi, kui töötate oma rakendustest, analüüsivahenditest või otse klientidelt nõusolekul saadud andmetega, võite neid jätkuvalt kasutada – loomulikult kooskõlas kehtivate isikuandmete kaitset käsitlevate õigusaktidega. Seega, kui teie e-kaubanduse strateegia ei sõltu otseselt Google Maps Timeline’i andmetest, ei pea te tõenäoliselt midagi olulist muutma. Sellegipoolest on soovitatav kontrollida, kust teie asukohaandmed pärinevad ja kas need muudatused teid praktikas üldse mõjutavad.

Kui kasutate Google Maps’i mobiilirakenduse osana, on soovitatav kontrollida, kas teie rakendus juhtub kasutama asukohaajaloost sõltuvaid funktsioone.

Pikemas perspektiivis tasub ehk investeerida oma asukohaandmete kogumisse. Üks lähenemisviis on näiteks kasutaja nõusoleku saamine registreerimise ajal või otse rakendusega suhtlemise ajal. Oluline on säilitada läbipaistvus ja selgitada selgelt, millist väärtust klient sellest saab. Google Mapsi ajaskaala muudatused alates maist 2025 peegeldavad laiemat suundumust: kasutajad soovivad suuremat kontrolli oma andmete üle ja tehnoloogiad kohanduvad sellega järk-järgult. Enamiku e-kaubanduse kaubamärkide jaoks ei kujuta see endast põhimõttelist häireid tegevuses. Kuid ettevõtted, kes kasutavad asukohaandmeid sihipäraselt – näiteks mobiilirakendustes või geotargeting-kampaaniates – peaksid selleks muutuseks valmis olema.

Jaga artiklit
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Sarnased artiklid
Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed
2 min. lugemist

Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed

Saksa jaemüüja käivitab pilootprojekti, mis võib pakendimängu muuta. Kauflandi kliendid Münchenis tagastavad nüüd tühjad kosmeetikapakendid samamoodi nagu koksipudeli – pandiautomaadisse 29 sendi eest. Üksikasjad pärinevad Kauflandi pressiteatest , mis avaldati nende ettevõtte uudistetoimetuses.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus
3 min. lugemist

Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus

Kuigi paljud kardavad majanduslangust, avaldab Taani soovinimekirja rakendus GoWish oma kõigi aegade parimaid numbreid. TechCrunchi aruande kohaselt jõudis see eelmisel nädalal USA App Store’is 2. kohale ja on viimase aasta jooksul kahekordistanud oma kasutajate arvu 13,6 miljonini. Märkimisväärne detail? See sai alguse Taani-Rootsi postiteenistuse PostNordi jõuluprojektist.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu
2 min. lugemist

Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu

TikToki ja NewtonX-i uued uuringud näitavad, kuidas ettevõtted kasutavad tehisintellekti automatiseerimist turunduses ja müügis. 90% juhtidest arvab, et tehisintellekti automatiseerimine aitab nende ettevõtetel kasvada. Investeeringud kasvavad kiiresti ja kõik ootavad tulemusi.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU