3 min. lugemist

Google’i tehisintellekti ülevaated: dilemma ajakirjandusele

Mais käivitas Google funktsiooni "AI Overreviews", mis pakub lehe ülaosas loomuliku keele otsingutulemusi. See tööriist võib põhjustada meediaväljaannete nähtavuse kadumise, kui kasutajad ei klõpsa enam allpool kuvatavatel linkidel. Veelgi hullem on see, et kui kirjastajad keelduvad lubamast oma sisu kasutada tehisintellekti loodud vastuste jaoks, võivad nende artiklid Google Discoverist kaduda.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Google’i tehisintellekti ülevaated: dilemma ajakirjandusele
Allikas: Depositphotos

Google’i poolt mai lõpus käivitatud funktsioon “AI Overreviews” on tekitanud ajakirjandusväljaannete kirjastajate seas muret. See uus tööriist, mis on integreeritud otsingumootorisse, võimaldab kasutajatel saada lühikese kokkuvõtte loomulikus keeles vastuseks küsimusele, mis ilmub enne tulemuste loendit linkide kujul.

Mõni päev pärast selle funktsiooni aktiveerimist märkasid mõned kirjastajad oma saitide liikluse vähenemist. See on osaliselt seletatav asjaoluga, et paljud kasutajad, kes on rahul tehisintellekti loodud vastusega, ei otsi linkidel klõpsates lisateavet.

Indekseerimisrobot probleemi keskmes

Kirjastajatel oleks põhimõtteliselt vabadus keelduda lubamast Google’i robotitel kasutada nende sisu tehisintellektisisu loomiseks. Kui aga kirjastajad ei luba veebihiiglasel artiklite sisu ekstraktida, võivad nad kaotada Google Discoveris igasuguse nähtavuse ega näe enam oma sisu katkendites.

See välistamine on tingitud sellest, kuidas Google kasutab oma indekseerimisroboteid. Googlebot, mis uurib veebisisu, et pakkuda tehisintellektil põhinevaid vastuseid, on sama, mis jälgib veebilehti klassikaliste otsingutulemuste kuvamiseks. Pange tähele, et Google kasutab oma Kaksikute vestlusroboti jaoks teist robotit.

Ajakirjandusväljaannete kirjastajad on seetõttu sunnitud lubama Google’il sisu välja võtta, kui nad tahavad ellu jääda, kuna Google’i otsingumootor esindab 90% turuosast.

Google kinnitas oma monopoolseid tavasid

Eelmisel nädalal teatasime, et mõned USA justiitsministeeriumi ametnikud on palunud föderaalkohtunikul võtta monopoli lõpetamiseks mitmeid meetmeid. Soovitatud valikute hulgas on ettevõtte teatud osade eraldamine, näiteks Chrome’i brauseri ja Androidi operatsioonisüsteemi eraldamine.

Samuti soovitavad nad sundida Google’it tegema oma andmed konkurentidele kättesaadavaks või isegi loobuda erinevate nutitelefonide tootjatega, sealhulgas Apple’iga sõlmitud lepingutest, et seada oma otsingumootor oma seadmetes vaikevalikuks.

Need mitme tootjaga sõlmitud kokkulepped on osaliselt motiveerinud Ameerika kohtusüsteemi kuulutama Google’it süüdi monopoolsetes tavades Interneti-otsingutes ja reklaamides selle kuu alguses.

Mõju e-kaubanduse ettevõtetele

Kuigi see tehisintellektil põhinev nihe mõjutab peamiselt uudistekirjastajaid, peaksid ka e-kaubanduse ettevõtted seda arvesse võtma. Google’i tehisintellekti ülevaated võivad potentsiaalselt mõjutada seda, kuidas tooteteavet otsingutulemustes kuvatakse, võttes võimaluse korral kokku funktsioonid, hinnad ja arvustused otse otsinguliideses.

Kuid see võib pakkuda võimalusi ka ettevõtetele, kellel on hästi struktureeritud andmed ja tugev veebipõhine kohalolek. E-kaubanduse saitidel võib olla vaja optimeerida oma tootekirjeldusi ja metaandmeid, et need oleksid tehisintellektisõbralikumad, tagades, et põhiteave on hõlpsasti eraldatav.

Lisaks, kuna tehisintellekti loodud sisu muutub otsingutulemustes üha levinumaks, peavad e-kaubanduse ettevõtted silma paistmiseks võib-olla keskenduma ainulaadsetele väärtuspakkumistele, erakordsetele kliendikogemustele ja brändilojaalsuse loomisele.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Tehisintellektuaalkunst, võltsingud ja petturlikud veebisaidid. Digitaalne turundus ei ole kunagi olnud riskantsem
4 min. lugemist

Tehisintellektuaalkunst, võltsingud ja petturlikud veebisaidid. Digitaalne turundus ei ole kunagi olnud riskantsem

Digitaalne reklaam muutub kiiremini kui kunagi varem ning e-kaubanduse kaubamärgid ja turundusagentuurid peavad uute väljakutsete ja võimalustega sammu pidama. Industry Pulse Report kaardistab, millised trendid, ohud, süvavead ja uuendused kujundavad online-reklaami järgmisel aastal. See tugineb digitaalse meedia ekspertide – reklaamitegijate, agentuuride, reklaamtehnoloogiaettevõtete ja kirjastajate – arvamustele ning annab ülevaate sellest, mis on 2025. aastal tõhusa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+