Gruusia: Gruusia: Ootamatu pioneer digitaalses ümberkujundamises
Analüüsi kõige olulisem järeldus on, et Gruusia on kujunemas Euroopa kõige kiiremini kasvavaks e-kaubandusturuks, mille prognoositav aastane kasvumäär (CAGR) on 15,8% aastatel 2024-2028. Praeguse 127 miljoni USA dollari suuruse tuluga 2024. aastal on see suhteliselt väike turg teel, et saavutada 2028. aastaks 228 miljonit USA dollarit. Eeldatakse, et riigi online-müük kasvab praeguselt 7,9%-lt 12,4%-le. See märkimisväärne kasv on tingitud kolmest peamisest tegurist:
- noor elanikkond (keskmine vanus 38,1 aastat)
- kasvav digitaalne infrastruktuur
- arenev majanduslik alus, mille SKP on 30,5 miljardit dollarit (2023).
Malta ja Bulgaaria: edasi
Ka muudel väiksematel Euroopa turgudel on palju lubadusi. Malta 11,3 % CAGRiga ja Bulgaaria 13,6 % CAGRiga pakuvad täiendavaid ahvatlevaid väljavaateid e-kaubanduse investoritele. Mõlemat turgu iseloomustab madal, kuid kiiresti kasvav internetimüügi osakaal; Malta prognoosib 4,9 % kasvu, Bulgaariaaga 3,3 % kasvu.
Pürenee poolsaar: Kaks erinevat arengunarratiivi
Intrigeeriv kontrast on Portugali ja Hispaania võrdlus. Portugali kasvutempo on aeglasem (8,6%), samas kui Hispaania näitab tugevat CAGRi (10,1%).Kui Portugali turul on stabiilsem, kuid aeglasem kasvutempo, siis Hispaania turg saab kasu eelkõige selliste suurlinnade nagu Madrid ja Barcelona kiirest digiteerimisest.
Investeerimisväljavaated
Need arvud näitavad investorite ja e-kaubanduse ettevõtete omanike jaoks selget mustrit: kontinendi ida- ja lõunaosa pakuvad parimaid võimalusi eksponentsiaalseks kasvuks, kuigi traditsioonilised Lääne-Euroopa turud on endiselt stabiilsed. Järgmise põlvkonna e-kaubanduse liidrid saavad tänu kasvavale digitaalsele infrastruktuurile, noorele elanikkonnale ja kasutamata turgudele luua ideaalse keskkonna. Nende EcommerceDB prognooside kohaselt on Euroopa e-kaubandustööstus jõudmas uude kasvuetappi, kusjuures Ida- ja Lõuna-Euroopaarenevad turud on peamised kasvumootorid.