
“How the World Does Digital”, PYMNTS Intelligence’i uuring 2024, pakub huvitavat analüüsi hääljuhtimisega ostmise aktsepteerimise kohta mitme põlvkonna seas. Uuringu kohaselt, mille käigus küsitleti üle 67 000 tarbijaid 11 riigist, mis moodustavad üle poole maailma SKPst, kasutab 17,9% kogu elanikkonnast vähemalt kord nädalas vähemalt korra kõnetehnoloogiat ostude tegemiseks. Kuid põlvkondade vaheline lõhe maalib keerulisema pildi, kusjuures nooremad tarbijad on selle e-kaubanduse turunduse ümberkujundamise eesotsas. Z-generatsioon on juhtiv, sest hämmastavad 30,4% selle liikmetest teeb iganädalaselt häälega oste. Selle tehnoloogiaga kursis oleva rühma hääljuhtimisega ostmise populaarsus on muutmas e-kaubanduse turundusmeetodeid.

Source: PYMNTS Intelligence
Kaugel maha ei jää sellest 27,6%-lise iganädalase häälostude kasutamise määraga millenniumiõpilased. Digitaalsed põliselanikud on selle tehnoloogia usinalt oma hektilisse päevakavasse lülitanud, pakkudes e-kaubanduse turundajatele suurepärast võimalust seda laienevat turgu ära kasutada.Vanemad põlvkonnad kasutavad palju madalamaid määrasid. Vaid 6,8% beebibuumi vanematest kasutab kõnetehnoloogiat iganädalaselt ostude tegemiseks; X-põlvkond kasutab seda 14,9% nädalas. See põlvkondade vaheline erinevus rõhutab vajadust kohandada e-kaubanduse turundusstrateegiaid mitmetele vanuserühmadele. Kasvav häälkaubandus muudab kogu ostukogemust, mitte ainult lihtsust. Edasiminek kontekstiteadlikkuse ja loomuliku keeletöötluse vallas on tõstnud häälevõimekuse põhilisest “ülesandepüstitajast” intuitiivsemaks, inimesele sarnanevaks kogemuseks. On ilmselge, et häältehnoloogia arenedes peavad e-kaubanduse turundusplaanid muutuma, et vastata tarbijate eelistustele, eriti seda suundumust juhtivate nooremate põlvkondade omadele. Jaemüüjad ja turundajad, kes kasutavad tõhusalt hääljuhtimisega ostu sooritamist oma digitaalsetes plaanides, saavad tõenäoliselt konkurentsieelise kiiresti arenevas veebipõhises jaemüügikeskkonnas.