
.
Taust ja kontekst
- Ladenzeile on hinnavõrdlusmootor, mille asutas 2008. aastal Rocket Internet. Sellel on oluline roll Saksamaa ja Austria e-kaubanduse valdkonnas. Rocket Internet on ka selliste kaubamärkide taga nagu Zalando, Delivery Hero ja HelloFresh.
- Idealo on samuti Saksa hinnavõrdlusportaal, mis tegutseb mitmel Euroopa turul. See on tegutsenud alates 2000. aastast ja sellest on saanud Euroopa suurim ostu- ja hinnavõrdlusplatvorm.
- Shopalike tegutseb samuti hinnavõrdlusportaalina, kuid on ka veebipõhine ostuplatvorm, mis keskendub sellistele kategooriatele nagu rõivad, kingad, kotid, ehted ja spordikaubad. Shopalike’i ärimudel põhineb mitme veebipoe toodete koondamisel. Tegemist ei ole turuplatsiga traditsioonilises mõttes, kus mitmed müüjad oma tooteid loetlevad, vaid veebipõhise ostuplatvormiga, mis koondab erinevate veebimüüjate tooteid ning võimaldab klientidel hindu võrrelda ja leida parimad pakkumised. See tegutseb kümnes Euroopa riigis.
Axel Springer omandas Ladenzeile 2011. aastal ja integreeris selle oma olemasoleva võrdlusportaaliga Idealo. Ladenzeile ja Shopalike lõpetavad aga oma tegevuse 30. juunil. Otsus puudutas 70 töötajat, kes said lahkumispaketi.
Strateegilised muudatused
Oluline tegur otsuse tegemisel onvähenenud võime meelitada Google’i liiklust. Võrdlussaitidel on olnud probleeme nähtavusega sellel platvormil, mis mõjutab nende liiklust ja tulusid. Platvormid on varem kommenteerinud oma ebasoodsat olukorda Google’is.

Source: Omr.com
OMR portaal on avaldanud Ladenzeile.de nähtavuse arengu Google’is vastavalt SEO tööriistale Sistrix. Axel Springer on nüüd otsustanud keskenduda Idealo’le. Ettevõte loodab, et eelseisev digitaalsete turgude seadus aitab võrdsustada mänguruumi ja suurendada võrdlusteenuste kasumlikkust.
Mida see tähendab kodumaise e-kaubanduse jaoks?
Välismaiste võrdlusteenuste sulgemine ei mõjuta tõenäoliselt otseselt muud Euroopa e-kaubandust. Siiski näitab see näide, kui oluline on mitmekesistada liiklusallikaid. Axel Springeri otsus keskenduda Idealole viitab strateegiale, mille kohaselt keskendutakse põhilistele, kasumlikele äridele. Hinnavõrdlussaitidel on veel lootust tänu Euroopa digitaalsele turundusseadusele, mis võib avada võrdlussaitidele uusi võimalusi.