Teenused juhivad Hollandi e-kaubanduse kasvutrende
Suurim asi, mis Hollandi e-kaubanduse kasvu pani, olid teenused, mis kasvasid 13%. Tervise- ja kahjukindlustus kasvas tohutult 27% ning kasvas ka saitide ja ürituste piletimüük. See oli osaliselt tingitud sellest, et olümpiamängud tulid Prantsusmaale.
Kulutused kaupadele püsisid üsna stabiilsed – kasv oli vaid 1%, kuid ostetud kaupade arv vähenes 4%. Mõnes kategoorias, nagu kingad ja isiklik elustiil ning toit / lähitoit, langes 11%.
Erinevad veebikulutused kategooriate lõikes
Veebiostude protsent, mida inimesed teevad, muutub kategooriate vahel palju. Enamasti ostavad inimesed kaupade asemel teenuseid internetist.
Näiteks ainult 8% kulutustest toidule ja jookidele toidu läheduses toimub internetis, mis vähendab kogu keskmist. Kui see kategooria välja võetakse, kulutavad tarbijad 37% oma jaemüügitulust internetiostudele.
Piiriülene ostlemine: Hollandi e-kaubanduse tõusev trend
6% kasvuga 20,3 miljoni müügini väljaspool Hollandit on piiriülene ostlemine tõusuteel. Hiina veebipoed on muutunud väga kuulsaks. Kokku kulutasid inimesed välismaistes e-poodides 16% rohkem ehk 2,3 miljardit eurot.
2024. aasta esimesel poolel ostsid hollandlased Hiinast 6 miljonit asja. Iga ost maksab keskmiselt 41 eurot, mis on palju vähem kui Hollandis (101 eurot) või teistes Euroopa riikides, näiteks Saksamaal (110 eurot).
Mobiilsed kulutused ja makseviisid
Need Hollandi e-kaubanduse kasvavad suundumused näitavad, kuidas veebikaubandus on Hollandis muutumas ning teenused ja piiriülesed ostud muutuvad üha olulisemaks.