
Kasvav turg ja laienevad mängijad
GlobalEyezi aruande “Euroopa isetegemise turu väljakutsed ja võimalused” kohaselt hinnati Euroopa isetegemise turu väärtuseks 2024. aastal umbes 388 miljardit eurot. Selle turu veebisegment kasvas eelmise aasta 56 miljardilt eurolt 66 miljardi euroni 2024. aastal ja peaks lähitulevikus jõudma 78 miljardi euroni.
Piiriülene e-kaubandus Euroopas kasvab jätkuvalt – jõudis hiljuti 358,7 miljardi euroni, nagu me teatasime. Isetegijad on ka üha enam valmis ostma mitmelt platvormilt üle riigi.
Nii traditsioonilised jaemüügihiiglased kui ka uued turule sisenejad käivitavad selle kasvu saavutamiseks turuplatse. Leroy Merlin alustas oma turuteekonda Euroopas pärast edu Brasiilias ja haldab nüüd mitut riigipõhist platvormi tuhandete müüjate ja toodetega.
Samamoodi käivitas Ühendkuningriigi isetegemise hiiglane B&Q 2022. aastal diy.com. aastal Mirakli toega turuplatsi, plaanides pakkuda üle 100 000 täiendava kolmanda osapoole toote, kolmekordistades olemasolevat valikut.
Teiste suuremate tegijate hulka kuulub HORNBACH, mis laiendab mitmekanalilisi võimalusi Euroopa riikides ja füüsilistes kauplustes.
BAUHAUS Deutschland käivitas hiljuti oma turuplatsi pärast seda, kui tehnilised viivitused lükkasid algse 2024. aasta keskpaiga ajakava tagasi, nagu märkis turueksperdi Valerie Dichtl. Platvorm keskendub eranditult Saksamaal registreeritud müüjatele ja lubab esialgsetele müüjatele eksklusiivseid tooteloendeid, rõhutades selle kategooria strateegilist kasvupotentsiaali.

Source: Cross-Border Commerce Europe
Mitme turu müük soodustab kasvu
Hiljutised tööstusharu ülevaated näitavad tugevat seost turu mitmekesistamise ja GMV kiirenenud kasvu vahel. Kolmel või enamal turul tegutsevad müüjad kipuvad oma müügimahtu kasvatama kaks korda kiiremini kui ühe platvormi müüjad.
See on osaliselt tingitud sellest, et tarbijate ostuteekonnad on üha enam mitmeplatvormilised ning isetegijad otsivad laia tootevalikut ja mugavaid ostuvõimalusi, sealhulgas kojutoomine, kliki ja korje ning poes tagastamine.
Nils Kerncheni sõnul tekitavad need muutuvad ostukäitumised müüjate vajadust laiendada oma kohalolekut turul.
Turuspetsialistid väidavad, et edukad müüjad vajavad nüüd keerukamaid toiminguid, sealhulgas tugevat tarneahela juhtimist ja täiustatud IT-võimalusi, et navigeerida turgude kehtestatud muutuvates nõuetes. Turuplatsid muudavad professionaalseks nii kliendikogemuse kui ka tagaotsa müüjate haldamise, mis tõukab müüjaid suurema tegevuse efektiivsuse poole.
Mida see tähendab isetegemise kaubamärkide ja müüjate jaoks
Aiandus-, koduarendus- ja isetegemise sektori kaubamärkide jaoks tähendab mitme turu tõus ühte selget ärilist kohustust: mitmekesistada oma kohalolekut turul või riskida turuosa kaotamisega konkurentidele, kes seda teevad.
Laienemine sellistele platvormidele nagu Leroy Merlin, B&Q, HORNBACH, Maxeda, OBI ja BAUHAUS suurendab brändi nähtavust ja kasutab segmenteeritud kohalikke kliendibaase, mis ei pruugi enam näiteks Amazonist peamiselt sisseoste teha.
Mitmekanaliline kohalolek pakub ka paremat riskijuhtimist turukõikumiste vastu üksikutel platvormidel ning võimaldab kaubamärkidel kasutada lokaliseeritud turundus- ja täitmisstrateegiaid. See kasv on kooskõlas tarbijate kasvavate ootustega valiku ja mugavuse osas erinevates kanalites.