The Category Management Company tegevdirektor Patrick Finlay viitab kahele uuringule, mis rõhutavad Gen Z jätkusuutlikkuse fookust. Barclaycardi uuring näitab, et 82% Gen Z-st on mures jätkusuutlikkuse pärast, samas kui First Insight leidis, et 75% eelistab ostuotsuste tegemisel jätkusuutlikkust kaubamärkidele (49%).
“Hiljutised näited rohelistest algatustest on Frugalpaci paberpudelite innovatsioon, Aldi veinivalik ja Greenalli džinn,” märkis Finlay. “Isegi Asda lõpetatud täitmise ja taaskasutamise katse näitab valmisolekut katsetada ja õppida.”
Finlay väidab, et sisukate jätkusuutlikkuse strateegiate rakendamine võtab aega ning suuremad jaemüüjad seavad eesmärgiks saavutada 2035. aastaks netonullheide. Küsimus on selles, kas gen Z keskkonnaootusi arvestades piisab traditsioonilistest tootevaliku laiendustest. Ta usub, et püsiva väärtuse loomine nõuab julgeid pikaajalisi investeeringuid, eriti ebakindlatel aegadel. Ta hoiatab, et keskkonnateadlikud nooremad põlvkonnad teevad ostuotsuseid oma väärtuste põhjal, ootamata lisatasu.
“Meie tööstus vajab jaemüüjaid ja tarnijaid, kes juhiksid ja uuendaksid,” nendib Finlay. “Me ikka katsetame, nagu Asda täitmiskatse – planeerimine, teostamine, õppimine ja täiustamine. Asjakohasena püsimine tähendab trendidega kohanemist ja nende ajel tegutsemist, õppimist nii õnnestumistest kui ka ebaõnnestumistest.”