4 min. lugemist

Jah: Gen Z südameid vallutanud uus fotode jagamise rakendus.

Sotsiaalmeedia sait Yope, mis loodi privaatseks grupifotode jagamiseks, on noorte seas kiiresti populaarsust kogunud ja äratab suurt huvi riskikapitalistide seas. Muljetavaldavaid numbreid näitab see rakendus, mis võimaldab staatiliste piltide jagamist privaatsetes gruppides: Igapäevaselt on 800 000 aktiivset kasutajat ja 2,2 miljonit aktiivset kasutajat kuus.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Jah: Gen Z südameid vallutanud uus fotode jagamise rakendus.
Allikas: Depositphotos

.

Väljapaistvad investeeringud ja kasv

Kuna 40% kasutajatest on endiselt aktiivsed ka seitsmendal päeval, on platvormi kasutus viimase kuue kuu jooksul kasvanud 30 korda, mis viitab pikaajalisele edule konkureerival sotsiaalmeediaturul. Üle 50 miljoni dollari suuruse väärtusega ettevõte, mis juhib Yope’i, sai algselt 4,65 miljonit dollarit. Redseed, Inovo VC ja Goodwater Capital on selle vooru kolm peamist investorit. Teiste silmapaistvate investorite hulka kuuluvad endine Google’i teadlane Andrei Tkachenk, Dima Shevts, rakenduse Reface kaasasutaja, ning Jean de La Rochebrochard ja Greg Tkachenko, kes ostsid 2020. aastal SnapChati kaudu AI Factory.

Erinev meetod sotsiaalmeedia kasutamiseks

Yope’i kasutajaliides on lihtne, kuid köitev. Kasutajad saavad valida pildi oma galeriist või teha selle rakenduse sees, seejärel jagada seda oma privaatsete gruppidega.“Seina” kasutajaliidese kaudu saavad kasutajad postitada reaktsioone, osaleda reaalajas toimuvates aruteludes ja vaadata masinõppealgoritmi poolt loodud pidevat fotokollaaži. Sarnaselt teistele tuntud võrgustike süsteemidele on tarkvaral ka sotsiaalmeedia funktsioonid. Platvormil on Google Photos ja Apple Photos’i fotodega sarnane kokkuvõtete tegemise vahend, sagedast jagamist soodustavad triibud ja lukustusekraani fotovidin, mis näitab hiljutisi grupifotosid.

Yope

Source: play.google.com

Tulevikuplaanid ja kasvustrateegia

Suursaadikute programmiga, mis premeerib silmapaistvaid kasutajaid rakenduse reklaamimise eest Instagramis ja TikTokis, kiirendab Yope oma kasvu. Yope’i saadikute loodud sisu on saanud üle 56 miljoni vaatamise ning 70-80% äsja kutsutud liikmetest on platvormi omandamise peamised tegurid. Tuleval aastal loodab Yope’i tegevjuht Bahram Ismailau, et ettevõttel on 50 miljonit aktiivset kasutajat kuus. Check-in funktsioon, mis julgustab kasutajaid aktiivseks jääma, interaktiivsed grupiseinad, mida saab kohandada kleebiste ja joonistustega, ning videofunktsioonid on kõik tulevase rakenduse funktsioonid. Pere grupivalikute pakkumisega loodab ettevõte jõuda praegusest kliendist laiema sihtrühmani. Yope’i kasutajaskonnast moodustavad enamiku alla kaheksateistkümneaastased inimesed.

Tee saavutusteni

Yope’i teel edule on olnud palju takistusi. Yope’i asutasid 2021. aastal Ismailau ja Paul Rudkouski, kes olid kursusekaaslased Valgevene Riiklikus Ülikoolis Minskis. Ettevõte lõi sotsiaalvõrgustiku rakendusi; enne Yope’i käivitamist 2024. aasta septembris järgnesid üksteisele Salo ja mitme kaameraga rakendus. Alates 2023. aastast on ettevõte loobunud oma varasematest asünkroonsetest videopodcastide püüdlustest. Erinevalt WhatsAppist, Instagramist ja Snapchatist, mis kõik hõlbustavad grupisuhtlust, kuid ei loe seda oma peamiseks funktsiooniks, on Yope võtnud privaatse grupifotode jagamise lähenemisviisi. Vaatamata jõupingutustele sellise funktsionaalsuse arendamiseks, loobuti Instagrami Flipside-funktsioonist viie kuu jooksul pärast käivitamist.

” Kuratiseeritud sisu on nüüd saadaval Instagramis ja Snapchatis. Ismailau sõnul jagatakse vaid 1% paljudest Gen Z kasutajate tehtud piltidest. Püüdes sellele trendile vastu astuda, edendab Yope “filtreerimata sisu” jagamist.

Pikaajalise kasvu väljakutse

Hoolimata oma kiirest tõusust seisab Yope silmitsi tuttava väljakutsega: hoo säilitamine. Sarnased rakendused, nagu BeReal, on esialgu leidnud tugevat vastuvõtmist, kuid on võidelnud pikaajalise kaasamisega. Näiteks mainitud rakendus BeReal koges kasvu langust, enne kui mängufirma Voodooselle omandas.Kuigi idufirma peab veel tõestama, et suudab säilitada kasutajate pikaajalist hoidmist, viitavad uuenduslik lähenemine ja tugev varajane tõmme sellele, et sellel võib olla võimalus saada järgmiseks suuremaks tegijaks sotsiaalmeediaruumis. Kas Yope suudab trotsida oma eelkäijate saatust, jääb üle oodata, kuid esialgu on selle kiire tõus köitnud nii kasutajate kui ka investorite huvi.

Mõju e-kaubandusele

Kuna Yope on rohkem orienteeritud privaatsele grupifotode jagamisele, võivad selle kasv ja kasutajate kaasamise strateegiad mõjutada seda, kuidas e-kaubanduse platvormid suhtlevad sotsiaalmeediaga. Yope võib mõjutada e-kaubandusettevõtteid mõtlema rohkem personaliseeritud ja intiimsemale turundusele, kui see keskendub privaatsele, kureeritud sisule, kasutades ehk privaatseid gruppe, et suunata kampaaniaid või luua kogukonda. Praegu on Yope mõju e-kaubandusele üsna spekulatiivne, sest selle peamine eesmärk on sotsiaalmeedia, mitte kaubandusega tegelemine.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Sarnased artiklid
Meta AI levib Euroopas
2 min. lugemist

Meta AI levib Euroopas

Tehnoloogiahiid Meta avaldas sel nädalal, et tema vestluslik AI tööriist võetakse kasutusele 41 Euroopa riigis, sealhulgas Euroopa Liidus, ning 21 ülemereterritooriumil, mis tähistab Meta AI senist suurimat globaalset laienemist.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Loe artiklit
Balkani e-kaubanduse tippkohtumine: Ülemaailmsed liidrid kogunevad Sofias, aprill 2025
3 min. lugemist

Balkani e-kaubanduse tippkohtumine: Ülemaailmsed liidrid kogunevad Sofias, aprill 2025

Balkani e-kaubanduse tippkohtumine 2025, mis on üks piirkonna olulisemaid digitaalse kaubanduse üritusi, muudab 29.-30. aprillil 2025 Arena Sofias kogu Balkani piirkonna e-kaubanduse sõlmpunktiks. See pöördeline sündmus toob kokku üle 4000 osaleja rohkem kui 20 riigist, sealhulgas Ameerika Ühendriikidest ja Indiast.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Loe artiklit
Meta asendab ametlikult faktikontrolli ühenduse märkmete süsteemiga
3 min. lugemist

Meta asendab ametlikult faktikontrolli ühenduse märkmete süsteemiga

Alates sellest nädalast muudab Meta põhjalikult seda, kuidas teavet Facebookis, Instagramis ja Threadsis kontrollitakse. Selle asemel, et teha koostööd sõltumatute faktikontrollijatega, võtavad nad kasutusele Community Notes, mis on crowdsourcing-põhine mehhanism. See muudatus on vastuoluline, kuid Meta esitleb seda kui võimalust vähendada eelarvamusi. Brändide jaoks tähendab see uut reaalsust – sisu ei kaota oma haaret, kuid […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+