
.
Väljapaistvad investeeringud ja kasv
Kuna 40% kasutajatest on endiselt aktiivsed ka seitsmendal päeval, on platvormi kasutus viimase kuue kuu jooksul kasvanud 30 korda, mis viitab pikaajalisele edule konkureerival sotsiaalmeediaturul. Üle 50 miljoni dollari suuruse väärtusega ettevõte, mis juhib Yope’i, sai algselt 4,65 miljonit dollarit. Redseed, Inovo VC ja Goodwater Capital on selle vooru kolm peamist investorit. Teiste silmapaistvate investorite hulka kuuluvad endine Google’i teadlane Andrei Tkachenk, Dima Shevts, rakenduse Reface kaasasutaja, ning Jean de La Rochebrochard ja Greg Tkachenko, kes ostsid 2020. aastal SnapChati kaudu AI Factory.
Erinev meetod sotsiaalmeedia kasutamiseks
Yope’i kasutajaliides on lihtne, kuid köitev. Kasutajad saavad valida pildi oma galeriist või teha selle rakenduse sees, seejärel jagada seda oma privaatsete gruppidega.“Seina” kasutajaliidese kaudu saavad kasutajad postitada reaktsioone, osaleda reaalajas toimuvates aruteludes ja vaadata masinõppealgoritmi poolt loodud pidevat fotokollaaži. Sarnaselt teistele tuntud võrgustike süsteemidele on tarkvaral ka sotsiaalmeedia funktsioonid. Platvormil on Google Photos ja Apple Photos’i fotodega sarnane kokkuvõtete tegemise vahend, sagedast jagamist soodustavad triibud ja lukustusekraani fotovidin, mis näitab hiljutisi grupifotosid.

Source: play.google.com
Tulevikuplaanid ja kasvustrateegia
Suursaadikute programmiga, mis premeerib silmapaistvaid kasutajaid rakenduse reklaamimise eest Instagramis ja TikTokis, kiirendab Yope oma kasvu. Yope’i saadikute loodud sisu on saanud üle 56 miljoni vaatamise ning 70-80% äsja kutsutud liikmetest on platvormi omandamise peamised tegurid. Tuleval aastal loodab Yope’i tegevjuht Bahram Ismailau, et ettevõttel on 50 miljonit aktiivset kasutajat kuus. Check-in funktsioon, mis julgustab kasutajaid aktiivseks jääma, interaktiivsed grupiseinad, mida saab kohandada kleebiste ja joonistustega, ning videofunktsioonid on kõik tulevase rakenduse funktsioonid. Pere grupivalikute pakkumisega loodab ettevõte jõuda praegusest kliendist laiema sihtrühmani. Yope’i kasutajaskonnast moodustavad enamiku alla kaheksateistkümneaastased inimesed.
Tee saavutusteni
Yope’i teel edule on olnud palju takistusi. Yope’i asutasid 2021. aastal Ismailau ja Paul Rudkouski, kes olid kursusekaaslased Valgevene Riiklikus Ülikoolis Minskis. Ettevõte lõi sotsiaalvõrgustiku rakendusi; enne Yope’i käivitamist 2024. aasta septembris järgnesid üksteisele Salo ja mitme kaameraga rakendus. Alates 2023. aastast on ettevõte loobunud oma varasematest asünkroonsetest videopodcastide püüdlustest. Erinevalt WhatsAppist, Instagramist ja Snapchatist, mis kõik hõlbustavad grupisuhtlust, kuid ei loe seda oma peamiseks funktsiooniks, on Yope võtnud privaatse grupifotode jagamise lähenemisviisi. Vaatamata jõupingutustele sellise funktsionaalsuse arendamiseks, loobuti Instagrami Flipside-funktsioonist viie kuu jooksul pärast käivitamist.
” Kuratiseeritud sisu on nüüd saadaval Instagramis ja Snapchatis. Ismailau sõnul jagatakse vaid 1% paljudest Gen Z kasutajate tehtud piltidest. Püüdes sellele trendile vastu astuda, edendab Yope “filtreerimata sisu” jagamist.
Pikaajalise kasvu väljakutse
Hoolimata oma kiirest tõusust seisab Yope silmitsi tuttava väljakutsega: hoo säilitamine. Sarnased rakendused, nagu BeReal, on esialgu leidnud tugevat vastuvõtmist, kuid on võidelnud pikaajalise kaasamisega. Näiteks mainitud rakendus BeReal koges kasvu langust, enne kui mängufirma Voodooselle omandas.Kuigi idufirma peab veel tõestama, et suudab säilitada kasutajate pikaajalist hoidmist, viitavad uuenduslik lähenemine ja tugev varajane tõmme sellele, et sellel võib olla võimalus saada järgmiseks suuremaks tegijaks sotsiaalmeediaruumis. Kas Yope suudab trotsida oma eelkäijate saatust, jääb üle oodata, kuid esialgu on selle kiire tõus köitnud nii kasutajate kui ka investorite huvi.
Mõju e-kaubandusele
Kuna Yope on rohkem orienteeritud privaatsele grupifotode jagamisele, võivad selle kasv ja kasutajate kaasamise strateegiad mõjutada seda, kuidas e-kaubanduse platvormid suhtlevad sotsiaalmeediaga. Yope võib mõjutada e-kaubandusettevõtteid mõtlema rohkem personaliseeritud ja intiimsemale turundusele, kui see keskendub privaatsele, kureeritud sisule, kasutades ehk privaatseid gruppe, et suunata kampaaniaid või luua kogukonda. Praegu on Yope mõju e-kaubandusele üsna spekulatiivne, sest selle peamine eesmärk on sotsiaalmeedia, mitte kaubandusega tegelemine.