2 min. lugemist

Kas AliExpress võib olla Euroopa vaikne e-kaubanduse liider aastal 2025?

ECDB uued andmed näitavad, et Hiina turul on just toimunud üks e-kaubanduse kõige tähelepanuta jäänud võitu. Samal ajal kui kõik arutasid Temu silmatorkavat tõusu, kindlustas AliExpress vaikselt esikolmiku positsioonid Euroopa suurimatel turgudel.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kas AliExpress võib olla Euroopa vaikne e-kaubanduse liider aastal 2025?
Allikas: Depositphotos: Photo by AndrewLozovyi (edited in Canva Pro)

Vaikne ülevõtmine

Kõik on rääkinud Temu tõusust alates selle 2022. aasta käivitamisest, kuid siin on see, mis jäi pealkirjades kahe silma vahele: AliExpress, Hiina turuplats, mis on tegutsenud alates 2010. aastast, teostas just ühe kõige muljetavaldavama tagasituleku e-kaubanduse ajaloos. Pärast seda, kui AliExpress oli üle kümne aasta suhteliselt tundmatuseni jäänud, kasvasid AliExpressi tulud 2023. aastal järsku. Platvorm mitte lihtsalt ei kasvanud – see domineeris, kindlustades esikolmiku positsioonid enamikul Euroopa turgudel, samal ajal kui konkurendid olid hõivatud Temu iga liigutuse jälgimisega.

Numbrid on hämmastavad

AliExpress kindlustas endale esikolmiku positsioonid suurimatel Euroopa turgudel, kinnitanud teise koha Hispaanias, kus ta teenis 2024. aastal 3,93 miljardit dollarit. Platvorm on järjepidevalt Euroopa turgude 10 parima mängija hulgas, eriti tugevalt on see arenenud Lõuna- ja Ida-Euroopas. ECDB andmete kohaselt on AliExpress tugevalt arenenud erinevatel Euroopa turgudel, eriti kõrgel kohal Hispaanias ja konkureerib tõhusalt väljakujunenud mängijatega. Ainult valitud turgudel, näiteks Saksamaal ja Ühendkuningriigis, seisab ta silmitsi tugevama konkurentsiga kodumaiste turuosaliste poolt.ECDB: AliExpress Entered Most of the Top Marketplace Rankings in Europe.

Kuidas nad selle ära tegid

Saladus oli täiuslik ajastus. Samal ajal kui Shein ja Temu võitlesid pealkirjade eest, sillutasid nad teadmatult teed AliExpressi edule. Need platvormid suurendasid tarbijate usaldust Hiina e-kaubanduse vastu, normaliseerides idee osta otse Hiinast madalamate hindadega.AliExpress sai sellest eeltööst kasu ilma turunduskuludeta või tarbijate skeptitsismita, millega varajased turule tulijad silmitsi seisavad. Selleks ajaks, kui Euroopa tarbijad olid Hiina platvormidega rahul, oli AliExpressi positsioneeritud väljakujunenud ja usaldusväärse alternatiivina. Lisaks tarbijamüügile kasutas AliExpress ära ka dropshippingi buumi. Selle madalad hinnad jätsid edasimüüjatele suure marginaali, mis tekitas mitmekordistava efekti, mille tõttu igast edukast dropshipperist sai platvormi mitteametlik suursaadik.

Mida see tähendab

AliExpressi edu annab märku fundamentaalsest muutusest Euroopa tarbijate käitumises. Hinnatundlikkus on saavutanud uued kõrgused ja tarbijad on valmis märkimisväärse kokkuhoiu eest pikemalt ootama saatmist. Traditsiooniliste jaemüüjate jaoks on see nii väljakutse kui ka võimalus.Väljakutse: konkureerida hindadega, mis on sageli 50% madalamad kui Euroopa alternatiivid.Võimalus: eristuda teenuse, kvaliteedi tagamise ja kohaliku täitmise kaudu – valdkondades, kus AliExpressil on veel arenguruumi. E-kaubanduse maastik muutus just huvitavamaks ja AliExpress ei ole enam platvorm, mida te võite endale lubada ignoreerida.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu
3 min. lugemist

Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu

Aastaid olid lihtsad tagastamised suurepärase klienditeeninduse tunnuseks – kiired tagasimaksed, küsimusteta, probleemideta. Kuid see on muutumas. Tagastamine on nüüd ostjate ja kaubamärkide vahelise usalduse proovikivi. Rahvusvahelised andmed näitavad, et kuigi tagastusmäärad langevad, muutuvad kliendid protsessi suhtes tundlikumaks kui aasta tagasi.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge