2 min. lugemist

Kas AliExpress võib olla Euroopa vaikne e-kaubanduse liider aastal 2025?

ECDB uued andmed näitavad, et Hiina turul on just toimunud üks e-kaubanduse kõige tähelepanuta jäänud võitu. Samal ajal kui kõik arutasid Temu silmatorkavat tõusu, kindlustas AliExpress vaikselt esikolmiku positsioonid Euroopa suurimatel turgudel.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kas AliExpress võib olla Euroopa vaikne e-kaubanduse liider aastal 2025?
Allikas: Depositphotos: Photo by AndrewLozovyi (edited in Canva Pro)

Vaikne ülevõtmine

Kõik on rääkinud Temu tõusust alates selle 2022. aasta käivitamisest, kuid siin on see, mis jäi pealkirjades kahe silma vahele: AliExpress, Hiina turuplats, mis on tegutsenud alates 2010. aastast, teostas just ühe kõige muljetavaldavama tagasituleku e-kaubanduse ajaloos. Pärast seda, kui AliExpress oli üle kümne aasta suhteliselt tundmatuseni jäänud, kasvasid AliExpressi tulud 2023. aastal järsku. Platvorm mitte lihtsalt ei kasvanud – see domineeris, kindlustades esikolmiku positsioonid enamikul Euroopa turgudel, samal ajal kui konkurendid olid hõivatud Temu iga liigutuse jälgimisega.

Numbrid on hämmastavad

AliExpress kindlustas endale esikolmiku positsioonid suurimatel Euroopa turgudel, kinnitanud teise koha Hispaanias, kus ta teenis 2024. aastal 3,93 miljardit dollarit. Platvorm on järjepidevalt Euroopa turgude 10 parima mängija hulgas, eriti tugevalt on see arenenud Lõuna- ja Ida-Euroopas. ECDB andmete kohaselt on AliExpress tugevalt arenenud erinevatel Euroopa turgudel, eriti kõrgel kohal Hispaanias ja konkureerib tõhusalt väljakujunenud mängijatega. Ainult valitud turgudel, näiteks Saksamaal ja Ühendkuningriigis, seisab ta silmitsi tugevama konkurentsiga kodumaiste turuosaliste poolt.ECDB: AliExpress Entered Most of the Top Marketplace Rankings in Europe.

Kuidas nad selle ära tegid

Saladus oli täiuslik ajastus. Samal ajal kui Shein ja Temu võitlesid pealkirjade eest, sillutasid nad teadmatult teed AliExpressi edule. Need platvormid suurendasid tarbijate usaldust Hiina e-kaubanduse vastu, normaliseerides idee osta otse Hiinast madalamate hindadega.AliExpress sai sellest eeltööst kasu ilma turunduskuludeta või tarbijate skeptitsismita, millega varajased turule tulijad silmitsi seisavad. Selleks ajaks, kui Euroopa tarbijad olid Hiina platvormidega rahul, oli AliExpressi positsioneeritud väljakujunenud ja usaldusväärse alternatiivina. Lisaks tarbijamüügile kasutas AliExpress ära ka dropshippingi buumi. Selle madalad hinnad jätsid edasimüüjatele suure marginaali, mis tekitas mitmekordistava efekti, mille tõttu igast edukast dropshipperist sai platvormi mitteametlik suursaadik.

Mida see tähendab

AliExpressi edu annab märku fundamentaalsest muutusest Euroopa tarbijate käitumises. Hinnatundlikkus on saavutanud uued kõrgused ja tarbijad on valmis märkimisväärse kokkuhoiu eest pikemalt ootama saatmist. Traditsiooniliste jaemüüjate jaoks on see nii väljakutse kui ka võimalus.Väljakutse: konkureerida hindadega, mis on sageli 50% madalamad kui Euroopa alternatiivid.Võimalus: eristuda teenuse, kvaliteedi tagamise ja kohaliku täitmise kaudu – valdkondades, kus AliExpressil on veel arenguruumi. E-kaubanduse maastik muutus just huvitavamaks ja AliExpress ei ole enam platvorm, mida te võite endale lubada ignoreerida.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Sarnased artiklid
Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis
2 min. lugemist

Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis

Numbrid on hämmastavad. Uus uuring, milles osales 24 000 ostjat üle maailma, näitab, et 70% ootab, et 2030. aastaks teeb suurema osa oma ostudest sotsiaalmeedias. See tähendab, et praegu domineerivad Amazoni stiilis e-kaubanduse saidid võivad viie aasta jooksul muutuda reliktideks. Sotsiaalne osturevolutsioon ei ole tulemas – see on juba siin.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist
3 min. lugemist

EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist

Euroopa Komisjon valmistab ette ajalooliselt rangeid meetmeid moetööstuse jäätmete vastu. Alates 2026. aastast peavad kaubamärgid tõestama, et neil ei ole muud võimalust kui müümata jäänud rõivaste hävitamine. Moegigantide jaoks algab uus ajastu – varude vaikselt kõrvaldamise lõpp.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU