
Vaikne ülevõtmine
Kõik on rääkinud Temu tõusust alates selle 2022. aasta käivitamisest, kuid siin on see, mis jäi pealkirjades kahe silma vahele: AliExpress, Hiina turuplats, mis on tegutsenud alates 2010. aastast, teostas just ühe kõige muljetavaldavama tagasituleku e-kaubanduse ajaloos. Pärast seda, kui AliExpress oli üle kümne aasta suhteliselt tundmatuseni jäänud, kasvasid AliExpressi tulud 2023. aastal järsku. Platvorm mitte lihtsalt ei kasvanud – see domineeris, kindlustades esikolmiku positsioonid enamikul Euroopa turgudel, samal ajal kui konkurendid olid hõivatud Temu iga liigutuse jälgimisega.
Numbrid on hämmastavad
AliExpress kindlustas endale esikolmiku positsioonid suurimatel Euroopa turgudel, kinnitanud teise koha Hispaanias, kus ta teenis 2024. aastal 3,93 miljardit dollarit. Platvorm on järjepidevalt Euroopa turgude 10 parima mängija hulgas, eriti tugevalt on see arenenud Lõuna- ja Ida-Euroopas. ECDB andmete kohaselt on AliExpress tugevalt arenenud erinevatel Euroopa turgudel, eriti kõrgel kohal Hispaanias ja konkureerib tõhusalt väljakujunenud mängijatega. Ainult valitud turgudel, näiteks Saksamaal ja Ühendkuningriigis, seisab ta silmitsi tugevama konkurentsiga kodumaiste turuosaliste poolt.
Kuidas nad selle ära tegid
Saladus oli täiuslik ajastus. Samal ajal kui Shein ja Temu võitlesid pealkirjade eest, sillutasid nad teadmatult teed AliExpressi edule. Need platvormid suurendasid tarbijate usaldust Hiina e-kaubanduse vastu, normaliseerides idee osta otse Hiinast madalamate hindadega.AliExpress sai sellest eeltööst kasu ilma turunduskuludeta või tarbijate skeptitsismita, millega varajased turule tulijad silmitsi seisavad. Selleks ajaks, kui Euroopa tarbijad olid Hiina platvormidega rahul, oli AliExpressi positsioneeritud väljakujunenud ja usaldusväärse alternatiivina. Lisaks tarbijamüügile kasutas AliExpress ära ka dropshippingi buumi. Selle madalad hinnad jätsid edasimüüjatele suure marginaali, mis tekitas mitmekordistava efekti, mille tõttu igast edukast dropshipperist sai platvormi mitteametlik suursaadik.
Mida see tähendab
AliExpressi edu annab märku fundamentaalsest muutusest Euroopa tarbijate käitumises. Hinnatundlikkus on saavutanud uued kõrgused ja tarbijad on valmis märkimisväärse kokkuhoiu eest pikemalt ootama saatmist. Traditsiooniliste jaemüüjate jaoks on see nii väljakutse kui ka võimalus.Väljakutse: konkureerida hindadega, mis on sageli 50% madalamad kui Euroopa alternatiivid.Võimalus: eristuda teenuse, kvaliteedi tagamise ja kohaliku täitmise kaudu – valdkondades, kus AliExpressil on veel arenguruumi. E-kaubanduse maastik muutus just huvitavamaks ja AliExpress ei ole enam platvorm, mida te võite endale lubada ignoreerida.