2 min. lugemist

Kas töökoha heaolualgatused täidavad oma lubadust?

Business Leaderi hiljutise artikli kohaselt, kuna ettevõtted keskenduvad rohkem töötajate heaolule, on mure heaolualgatuste tegeliku mõju pärast läbipõlemise ennetamisele ja kontorikeskkonna parandamisele.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kas töökoha heaolualgatused täidavad oma lubadust?
Allikas: Depositphotos

Ühendkuningriigis on suuri probleeme vaimse töötervishoiuga. Arvestades majanduslikku, tervise- ja elukvaliteedi mõju, aitavad tegurid, sealhulgas lühikesed tähtajad, suur töökoormus ja mürgised kultuurid, hinnata probleemi, mis läheb riigile maksma 300 miljardit naela aastas.

Praegune statistika annab murettekitava pildi. Inpulse’i uuringu kohaselt langeb tööjõu heaolu 73% -lt 2020. aastal 66% -le 2023. aastal. Vastavalt viimasele uuringule “Tervis ja heaolu tööl”, mille viis läbi Charteredi personali- ja arenguinstituut, on haigustega seotud puudumised jõudnud 10-aastase tippu.

Töötajad võtavad nüüd keskmiselt 7.8 haiguspäeva aastas, mis on märkimisväärne kasv võrreldes pandeemiaeelse 5.8 päevaga. Aastal 2023 teatas vapustav 78% organisatsioonidest stressi tõttu puudumistest. See näitaja tõuseb veelgi kõrgemale, 92%ni, kui vaadata suuremaid ettevõtteid, kus töötab üle 250 inimese.

Source: Depositphotos

Paljud ettevõtted tegelevad nende probleemidega loovalt

Tyler Grange’i keskkonnakonsultant võttis vastu neljapäevase töönädala ja hübriidtöö, et aidata kaasa kasvavale töölt puudumisele. Neljakümne nädala jooksul vähendas see töölt puudumist 76%. Asutaja Simon Ursell rõhutab vajadust kohandatud toe järele lisaks HR üldistele heaoluprogrammidele.

Vaimse tervise päevad ja paindlik töötamine aitasid London Office Space’il õitseda. Operatsioonide juht Alex Ugarte märgib madalamat töölt puudumist ja hoiatussignaale väsimuse kohta.

PVL-i tegevjuht Petra Velzeboer leiab, et murettekitav muster, kuidas ettevõtted pärast epideemiat heaolu nimel pingutades taanduvad. Ta rõhutab, et kuigi ettevõtted ei vastuta täielikult töötajate rõõmu eest, võivad nad seada keskkonna sellele sobivaks.

Tervise- ja heaoluprogrammide hindamine parandab nende tõhusust

48% ettevõtetest kasutab oma tervisealgatuste lihvimiseks pidevat täiustamis- ja tagasisidemehhanismi. Ainult 27% vaatab siiski hoolikalt läbi nendes programmides või sekkumistes osalevate töötajate heaolutulemuste kvaliteedi.

Organisatsioonid tuginevad endiselt peamiselt kahele peamisele meetmele, et hinnata heaolualgatuste ja kulutuste tõhusust: töötajate säilitamise numbrid ja töötajate haiguspuhkuste määrad.

Source: Cipd.org

Kõige sagedamini mainitud heaolu- ja tervisekampaaniate alustamise eelised on järgmised:

  • Parema ja kaasavama ettevõtluskeskkonna areng
  • Töötajate parem töö- ja eraelu tasakaal
  • Töötajate parem kaasatus ja moraal

 

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Personaliuste taga: mida Bulgaaria ettevõtted 2025. aastal valesti ja õigesti teevad
5 min. lugemist

Personaliuste taga: mida Bulgaaria ettevõtted 2025. aastal valesti ja õigesti teevad

Kui 2024. aasta oli aasta, mil Bulgaaria ettevõtted hakkasid ärkama töökoha muutustele, siis 2025. aasta on aasta, mil nad on sunnitud kohanema või maha jääma. Alates e-kaubanduse idufirmadest Sofias kuni pereettevõttena tegutsevate logistikafirmadeni Plovdivis olen viimased 8 aastat töötanud kulisside taga personaliosakondades üle kogu riigi. Ja siin on see, mida ma näen. Osa sellest on […]

Martina Georgieva Martina Georgieva
Group Human Resources Director, BULMARKET GROUP JSC
E-kaubanduse talendimagnet: auhinnatud värbaja jagab võidustrateegiaid
8 min. lugemist

E-kaubanduse talendimagnet: auhinnatud värbaja jagab võidustrateegiaid

Saada 5 suurepärast CV-d 100 keskmise asemel – see on see, mida on võimalik saavutada korraliku värbamiskorraldusega, ütleb kogenud talendikütt Zdenka Krejčiková. 2018. aasta värbajana on ta näinud, mis eristab edukaid e-kaubanduse ettevõtteid nendest, kes ikka veel keskmistesse taotlustesse uppuvad.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Tööandja bränding ei ole trend – see on äristrateegia.
5 min. lugemist

Tööandja bränding ei ole trend – see on äristrateegia.

Üle kümne aasta nägi Ventsislava Nikolova ettevõtetes pidevalt sama lahknevust: ettevõtted soovisid tulemusi, kuid ignoreerisid nende tulemuste taga olevat töötajate brändikogemust. Seepärast asutas ta WorkVibes’i ja korraldab nüüd Bulgaaria peamist tööandja brändingu tippkohtumist.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU