2 min. lugemist

Kas X ületab piiri? ELi kasutajate andmed suurendavad tehisintellekti ilma nõusolekuta

Elon Muski sotsiaalmeediaplatvormi X on süüdistatud EL-i kasutajate andmete kasutamises oma tehisintellekti vestlusroboti Grok koolitamiseks ilma selgesõnalist nõusolekut saamata.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kas X ületab piiri? ELi kasutajate andmed suurendavad tehisintellekti ilma nõusolekuta
Allikas: Depositphotos

See tõi kaasa eraelu puutumatuse tormi kogu Euroopa Liidus, kus üheksa ELi riigi andmekaitseasutustele esitati eraelu puutumatusega seotud kaebusi. Iiri andmekaitsekomisjon (DPC) väljendas üllatust avalikustamata andmekasutuse üle ja eraelu puutumatuse eksperdid väidavad, et seda tüüpi andmete kasutamiseks on vajalik kasutaja nõusolek.

Iiri andmekaitsevolinik on algatanud Iiri kõrgemas kohtus kohtumenetluse, taotledes kohtumäärust, et peatada X-i andmete kasutamine tehisintellekti treenimiseks. Viinis Noybis asuv mittetulundusühing European Center for Digital Rights väidab aga, et need toimingud on ebapiisavad, kuna kasutajatel pole võimalust sundida X-i kustutama andmeid, mis on tehisintellekti koolituseks juba alla neelatud.

See olukord ei ole sotsiaalvõrgustikule X ainuomane, kuna Meta seisis selle aasta alguses silmitsi sarnase kontrolliga ja peatas oma plaanid töödelda kasutajaandmeid tehisintellekti koolitamiseks pärast seda, kui Noyb toetas mõningaid GDPR-i kaebusi ja reguleerivad asutused sekkusid.

Rõhutatakse kasvavat pinget tehisintellekti kiire arengu ja rangete ELi andmekaitseseaduste vahel. Kuna võimalikud GDPR-i trahvid ulatuvad kuni 4% -ni ülemaailmsest aastakäibest, võib nende kaebuste tulemus luua olulise pretsedendi selle kohta, kuidas sotsiaalmeedia platvormid käitlevad tulevikus tehisintellekti arendamiseks kasutajaandmeid.

E-kaubanduse ettevõtete jaoks on X-juhtum karm meeldetuletus innovatsiooni ja privaatsuse vahelisest õrnast tasakaalust. Kliendiandmete kasutamisele tehisintellekti treenimiseks, mis võib küll olla kasulik teenuste parandamiseks, tuleb suhtuda äärmiselt ettevaatlikult ja läbipaistvalt. Selle tegemata jätmine ei ohusta mitte ainult kopsakaid trahve, vaid õõnestab ka klientide usaldust – see on konkurentsitihedal e-kaubanduse maastikul kriitilise tähtsusega vara.

Veelgi enam, kuna e-kaubandus globaliseerub jätkuvalt, muutub erinevate rahvusvaheliste andmekaitseseaduste mõistmine ja järgimine üha keerulisemaks. X-i vastu esitatud kaebuste tulemus võib luua pretsedendi, mis mõjutab seda, kuidas e-kaubanduse platvormid koguvad, töötlevad ja kasutavad kliendiandmeid tehisintellekti ja masinõppe eesmärkidel.

 

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Tasulise sotsiaalmeedia reklaami mõistmine
11 min. lugemist

Tasulise sotsiaalmeedia reklaami mõistmine

Tasuline sotsiaalmeediareklaam on kujunenud võimsaks vahendiks ettevõtetele, kes soovivad suurendada oma veebipositsiooni ja suhelda tõhusalt oma sihtrühmaga. Erinevalt orgaanilistest postitustest võimaldavad tasulised reklaamid kaubamärkidel kasutada sotsiaalmeediaplatvormide suurt ulatust, et edastada kohandatud sõnumeid, mis kõnetavad konkreetseid demograafilisi sihtrühmi. Kuna ettevõtted konkureerivad tarbijate tähelepanu pärast, võivad strateegilised reklaamplakatid märkimisväärselt suurendada brändi nähtavust ja toetada üldisi turunduseesmärke. Selles […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Loe artiklit
Tasulise sotsiaalmeedia reklaami mõistmine
11 min. lugemist

Tasulise sotsiaalmeedia reklaami mõistmine

Tasuline sotsiaalmeediareklaam on kujunenud võimsaks vahendiks ettevõtetele, kes soovivad suurendada oma veebipositsiooni ja suhelda tõhusalt oma sihtrühmaga. Erinevalt orgaanilistest postitustest võimaldavad tasulised reklaamid kaubamärkidel kasutada sotsiaalmeediaplatvormide suurt ulatust, et edastada kohandatud sõnumeid, mis kõnetavad konkreetseid demograafilisi sihtrühmi. Kuna ettevõtted konkureerivad tarbijate tähelepanu pärast, võivad strateegilised reklaamplakatid märkimisväärselt suurendada brändi nähtavust ja toetada üldisi turunduseesmärke. Selles […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Loe artiklit
Q5: Pühadejärgse hooaja kasutamata turunduspotentsiaal
2 min. lugemist

Q5: Pühadejärgse hooaja kasutamata turunduspotentsiaal

Ajavahemik 26. detsembrist kuni jaanuari keskpaigani, mida turundusringkondades nimetatakse Q5-ks, on brändide jaoks sageli tähelepanuta jäetud kullaauk. Kuigi paljud ettevõtted lõpetavad oma turundustegevust pärast pühadepuhkust, pakub see “varjatud kvartal” ainulaadseid eeliseid neile, kes mõistavad selle potentsiaali.

Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+