3 min. lugemist

Kasutajad lükkavad sihtotstarbelised reklaamid tagasi uues Euroopa küsitluses

Kujutage ette, et sirvite oma sotsiaalmeediavooge ja iga reklaam, mida näete, tundub kummaliselt teie jaoks kohandatud. See on tänapäeva interneti reaalsus, mida toidavad isikupärastatud reklaamid. Kuigi tehnoloogiagigandid nagu Facebook väidavad, et me armastame seda "personaliseeritud kogemust", annab meie hiljutine küsitlus teistsuguse pildi.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kasutajad lükkavad sihtotstarbelised reklaamid tagasi uues Euroopa küsitluses
Allikas: Depositphotos

YouGoviuus uuring küsis üle 2000 sotsiaalmeedia kasutaja Prantsusmaal ja Saksamaal nende mõtteid nende reklaamide kohta. Selgus, et enamik inimesi ei ole fännid. Tervelt 57% ütles, et nad ei soovi üldse isikustatud reklaame, olgu need siis toodete või poliitika kohta. Vaid 11% oli nõus, et nende isikuandmeid kasutatakse reklaami suunamiseks.

Source: YouGov

Eriti hirmuäratav on see, kui inimesi kategoriseeritakse sissetuleku, usuliste vaadete või elusündmuste, näiteks raseduse või surmajuhtumite järgi. See tundub invasiivne ja enamik arvab, et seda ei tohiks lubada. Ka see, kuidas PPC töötab ja kuidas meie veebikäitumist jälgitakse reklaamide jaoks, tekitab kahtlusi. Olenemata sellest, mida me teeme sotsiaalsetel platvormidel või meie laiemalt internetis, arvab selge enamus, et sellist jälgimist ei tohiks reklaamide jaoks kasutada.Poliitilised reklaamid on veelgi suurem mure. Ligi pooled vastanutest muretsevad, et need suunatud reklaamid võivad kahjustada demokraatiat. Prantsusmaal ulatub see arv 50%-ni. Suur osa probleemist? Enamik meist ei tea, kuidas PPC töötab ja kuidas meie andmeid kogutakse ja hiljem kasutatakse. See kõik toimub kulisside taga, meie “nõusolek” on peidetud nendesse pikkadesse tingimustesse, mida me kunagi ei loe.

Source: YouGov

See ei ole ainult tüütu reklaam, näiteks PPC-kampaaniast. On tõelisi muresid selle pärast, kuidas selline suunamine võib kogukondi polariseerida, levitada valeinformatsiooni ja isegi hääli maha suruda. Lisaks, kui me kõik näeme erinevaid reklaame, on raske pidada avalikku vestlust nende väidete üle. Mida saab siis teha? Me usume, et tehnoloogiaettevõtted peavad oma tegevust tõhustama, andes meile rohkem kontrolli oma andmete üle ja seades piirid pealetükkivale jälgimisele. ELil on võimalus seda teha digitaalteenuste seaduse abil. Meie küsitlus näitab, et inimesed on valmis muutusteks. Enamik soovib, et sotsiaalmeedia algoritme auditeeritaks sõltumatult, et vältida kahjuliku sisu levikut. Paljud soovivad ka suuremat läbipaistvust selle kohta, kes on meie poolt vaadeldavate reklaamide taga ja kuidas need on suunatud. Kuna Saksamaal on tulemas suured valimised ja DSA on arutlusel, on nüüd aeg neid muresid käsitleda. See küsitlus on vaid hetkeseis, kuid see on selge: inimesed ei ole personaliseerimisest nii vaimustuses, kui tehnoloogiaettevõtted meid uskuma panevad. Kas on aeg ümber mõelda, kuidas meid internetis sihtida?

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Meta AI levib Euroopas
2 min. lugemist

Meta AI levib Euroopas

Tehnoloogiahiid Meta avaldas sel nädalal, et tema vestluslik AI tööriist võetakse kasutusele 41 Euroopa riigis, sealhulgas Euroopa Liidus, ning 21 ülemereterritooriumil, mis tähistab Meta AI senist suurimat globaalset laienemist.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Loe artiklit
Balkani e-kaubanduse tippkohtumine: Ülemaailmsed liidrid kogunevad Sofias, aprill 2025
3 min. lugemist

Balkani e-kaubanduse tippkohtumine: Ülemaailmsed liidrid kogunevad Sofias, aprill 2025

Balkani e-kaubanduse tippkohtumine 2025, mis on üks piirkonna olulisemaid digitaalse kaubanduse üritusi, muudab 29.-30. aprillil 2025 Arena Sofias kogu Balkani piirkonna e-kaubanduse sõlmpunktiks. See pöördeline sündmus toob kokku üle 4000 osaleja rohkem kui 20 riigist, sealhulgas Ameerika Ühendriikidest ja Indiast.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Loe artiklit
Meta asendab ametlikult faktikontrolli ühenduse märkmete süsteemiga
3 min. lugemist

Meta asendab ametlikult faktikontrolli ühenduse märkmete süsteemiga

Alates sellest nädalast muudab Meta põhjalikult seda, kuidas teavet Facebookis, Instagramis ja Threadsis kontrollitakse. Selle asemel, et teha koostööd sõltumatute faktikontrollijatega, võtavad nad kasutusele Community Notes, mis on crowdsourcing-põhine mehhanism. See muudatus on vastuoluline, kuid Meta esitleb seda kui võimalust vähendada eelarvamusi. Brändide jaoks tähendab see uut reaalsust – sisu ei kaota oma haaret, kuid […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+