4 min. lugemist

Kes on Kesk- ja Ida-Euroopa piirkonna 50 suurimat e-kaubanduse eksportijat?

Growww Digital, Kesk- ja Ida-Euroopa juhtiv digitaalne turundusagentuur, mis asub Ungaris, koostab igal aastal nimekirja Kesk- ja Ida-Euroopa suurimatest e-kaubanduse eksportijatest. Sel aastal on nad avaldanud oma Top 50 nimekirja, mis on ainulaadne, kuna see on otseselt seotud turu võtmetegijatega ning kajastab tulutrende ja kasvutrende aastate jooksul.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kes on Kesk- ja Ida-Euroopa piirkonna 50 suurimat e-kaubanduse eksportijat?
Allikas: Depositphotos

Nimekirja eesmärk on anda ülevaade kõige olulisematest veebikaubandusettevõtetest, mille peakorter asub Kesk- ja Ida-Euroopas ja mis tegutsevad teistes piirkonna riikides. Saame näha nende müüginumbreid, aastakasvu ja lugeda nende profiile, et saada ettekujutus sellest, kuidas eri sektorite suurimad tegijad on arenenud ja mida nad on viimastel aastatel saavutanud.

Statistika Kesk- ja Ida-Euroopa 50 suurima e-kaubanduse eksportija nimekirjast

Kesk- ja Ida-Euroopa majanduskeskkond on alates 2022. aasta veebruarist Ukraina sõja ja eskaleeruva inflatsiooni tõttu oluliselt muutunud. Need šokid on häirinud kaubandust, suurendanud kulusid ja tekitanud ebakindlust turul kogu piirkonnas. Seega on otsene tagajärg: kui vaatame Kesk- ja Ida-Euroopa 50 suurimat eksportijat, siis võime öelda, et üldiselt on kasvumäärad järsult langenud. Kui 2021. aastal oli 50 suurima veebipõhise eksportija keskmine aastane tulude kasv 48%, siis 2022. aastal langes see 10%-ni.

Erinevused tulemuslikkuses

Majanduslike takistuste keskel on täheldatud tulemuslikkuse erinevusi erinevate e-kaubanduse osalejate vahel. Mõned on suutnud need raskused tõhusalt ületada ja säilitanud oma kasvutrajektoori, kuigi aeglasemas tempos kui Covidi aastatel. Poola kontsern Allegro, mille kaupade koguväärtus (GMV) on üle 11 miljardi euro ja aastane kasv 23%. Tasub märkida, et Allegro sisenemine Tšehhi turule oli väljakutse, kuna sellel turul puudus traditsiooniliselt sisseostetud turumudel. Idee võtta kasutusele tuhandeid Poola äripartnereid, kes suudavad tarnida vaid 1-2 nädala jooksul, tõi kaasa märkimisväärseid probleeme kliendikogemusega.Teisalt, umbes viiendik 50-st suurimast e-kaubamajast näitas 21/22. aasta kontekstisnegatiivseid aastaseid müügikasvu tulemusi, sealhulgas Dedoles (rõivad), Inspio (kodu ja sisustus) ja Artmie (kunst ja käsitöö). Märkus: Dedoles, mis näitas 2020. ja 2021. aastal suurepärast kasvu, ei suutnud 2022. aastal seda hoogu säilitada ja langes 35% võrreldes eelmise aastaga. Top 50 nimekirja vaatamiseks klõpsake siin. Kui rääkida sektoritest, siis ei ole mingit seost erinevate e-kaubanduse kaupluste tulemuslikkuse ja sektorite vahel, kuhu nad kuuluvad. Sellest võib järeldada, et edu või ebaedu sõltus individuaalsest ärikäsitlusest ja sellest, kuidas nad väljakutsetele reageerisid. Huvitav võib olla märkida, et rohelise liikumise raames on Furbify, ettevõte, mis müüb ainult renoveeritud arvutiriistvara, kasvanud märkimisväärselt ja tal on endiselt märkimisväärne kasvupotentsiaal.

Source: Growwwdigital.com

Strateegia muutused

Growww Digital usub, et sellistes tingimustes on mõistlik tegutseda kasumlikkusele suunatud kasvustrateegia järgi, mis aitab e-kaubandusettevõtetel tasakaalustada kasvu ja finantsstabiilsust. Domineeriv turu omandamise strateegia, mida kunagi peeti loogiliseks lähenemiseks e-kaubanduse keskkonnas, mida kiirendas COVID-19 pandeemia, on sattunud probleemidesse seoses sõja puhkemisega ja inflatsiooniga 2022. aastal.Ostujõu vähenemine ja ülemaailmse tootmise, kaubanduse ja logistikaga seotud kulude suurenemine on seda strateegiat õõnestanud. 2022. aastaks on tulude kasvutrajektoorid lahku läinud, mis sunnib e-kaubanduse ettevõtteid üle minema kasumlikule kasvustrateegiale, mis rõhutab nii kasvu kui ka kasumlikkust.

“Oli tohutu taganttuul ja igaüks võis end tunda superkangelasena. Kuid sellel oli ka oma varjukülg, sest see oli lihtsalt tugev tuul purjedes. Nüüd tuleb sõuda ja roolida. László Szabó, Growww Digitali juhtivpartner

Szabó soovitab, et kasumliku kasvu saavutamiseks on kaks peamist viisi: tõhususe suurendamine ja tulude suurendamine. Tulude kasvu saab saavutada “3D laiendamise” lähenemisviisi abil:

  • müügikanalite laiendamine (nt turuplatside kasutamine).
  • geograafiline laienemine (sisenemine välisturgudele)
  • tooteportfelli mitmekesistamine või laiendamine

On selge, et turu avamise suundumus on aeglustunud, mis tähistab üleminekut varasemast kasvule suunatud mudelist. Rohkem ettevõtteid seavad nüüd majanduskasvu kõrval esikohale kasumlikkuse ja kohanevad muutuva majandusdünaamikaga. Vaadake Growww Digitali Top 50 e-kaubanduse eksportijat Kesk- ja Ida-Euroopas, et näha mängijaid ja nende tulemusi viimastel aastatel.Top 50 nimekirja vaatamiseks klõpsake siin.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Amazoni pildi optimeerimine: Miks visuaalid on Amazonis olulised
6 min. lugemist

Amazoni pildi optimeerimine: Miks visuaalid on Amazonis olulised

Olgem ausad, kui teete oste internetis, siis te ei loe iga sõna. Sa kerid, heidad pilgu ja klikid sellele, mis sulle silma jääb. Just nii käituvadki ostjad Amazonis, mistõttu on Amazoni pildi optimeerimine mitte ainult oluline – see on kõik. Kuid asi ei ole ainult selles, et asjad näeksid hea välja. Küsimus on visuaalsete kujunduste […]

Stanislav Malinovski Stanislav Malinovski
Senior Project Manager, New Wave Digital
E-kaubanduse klientide isikupärastamine: Kuidas juhtida klientide kaasamist
22 min. lugemist

E-kaubanduse klientide isikupärastamine: Kuidas juhtida klientide kaasamist

Kujutage ette, et kõnnite oma lemmikpoodi ja omanik tervitab teid nimeliselt, teades juba, mis teile meeldiks. Ta meenutab teie viimast ostu ja juhib teid uue toote juurde, mis täiendab seda ideaalselt. Selline isiklik puudutus annab teile tunde, et teid hinnatakse ja te tulete tagasi. Veebipõhise jaemüügi maailmas on personaalse turunduse eesmärk luua sama kogemus iga […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io
E-kaubanduse tellimuse trendid 2025
5 min. lugemist

E-kaubanduse tellimuse trendid 2025

Subscrybe’i koostatud Subscription Trends Q1 Report 2025 põhjal uurib see artikkel viit suundumust, mis kujundavad ümber tellimusmajandust. Selle asemel, et lihtsalt kokkuvõtteid teha, on järeldused hoolikalt kohandatud e-kaubandusettevõtete jaoks, säilitades samal ajal algsed andmepunktid ja tegelikud näited.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+