
SAS-i ja Coleman Parkes Researchi hiljutine rahvusvaheline uuring näitab, et kuigi 75% turundajatest kasutab GenAI-d juba igapäevaste ülesannete täitmiseks, keskendub enamik lihtsamatele rakendustele, nagu sisu loomine, copywriting ja redigeerimine. Hoolimata sellest, et need põhikasutused on laialt levinud, pakub tehisintellekt palju arenenumaid võimalusi, mida praegu kasutab vaid väike osa turundajatest.
Uuringust selgus, et 18% kasutab generatiivset tehisintellekti vaatajaskonna loomiseks, 19% vaatajaskonna sihtimiseks, 16% klienditeekonna kaardistamiseks ja 14% hindade optimeerimiseks.
E-kaubanduse eelised
Näib, et turundajad, kes kasutavad Generative AI-d strateegiliselt, näevad muljetavaldavaid tulemusi. GenAI kasutuselevõtt on seotud isikupärastamise (92%), klientide rahulolu ja säilitamise (89%), suurte andmemahtude töötlemise võime (88%) ja ennustava analüüsi täpsuse (88%) paranemisega.
E-kaubanduses võivad generatiivsed tehisintellekti tööriistad muuta kliendisuhtlust, tõhustada toiminguid ja edendada ettevõtte kasvu.

Source: Sas
Turundajad loodavad järgmise ühe kuni kahe aasta jooksul laiendada Generative AI kasutamist, et:
- säästa aega ja kulusid (63%)
- parandada riskijuhtimist ja nõuetele vastavust (62 %)
- võimaldada tõhusamat andmetöötlust (60%)
Peamine takistus on aga ebapiisav arusaamine ja strateegiline juhtimine ühiste turukorralduste poolt. Probleeme tekitavad ka privaatsuse kaitse ja andmeturve, kusjuures 61% turundajatest nimetas neid GenAI kasutuselevõtul peamisteks väljakutseteks. Ainult kolmandikul organisatsioonidest on olemas põhjalikud andmehaldusraamistikud ja vähem kui 10% on selle GenAI puhul saavutanud.
Konkurentidest ees püsimiseks kaaluge kohe GenAI-sse investeerimist. Oma potentsiaali täielikuks ärakasutamiseks peaks e-kaubanduse tööstus investeerima oma juhtide, sealhulgas ühiste turukorralduste harimisse.
Lisaks on töökindlate andmehaldus- ja vastavusraamistike loomine ülioluline, et suurendada klientide usaldust ja tagada tehisintellekti vastutustundlik kasutamine.