2 min. lugemist

Kreeka juhib Euroopas sularahatarneid 85,6% ulatuses

Euroopa on online-maksete puhul jagunenud kahte leeri . Lääneriikides eelistatakse digitaalseid lahendusi, samas kui idapoolsed riigid toetuvad endiselt sularahale. 85,6% Kreeka e-poodidest pakub sularaha peale kauba kättesaamist, samas kui Skandinaavias on see näitaja alla 10%.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kreeka juhib Euroopas sularahatarneid 85,6% ulatuses
Allikas: Canva Pro License

.

Skandinaavlased ignoreerivad sularahatarneid

Põhjamaad on peaaegu täielikult loobunud sularahamaksetest. Rootsis, Norras ja Ühendkuningriigis on sularahatarne levik alla 10%. Selgitus on lihtne. Nendel turgudel on maksekaartide osakaal igapäevaelus suur. Digitaalsed teenused, nagu Klarna, on pärit Skandinaaviast. Briti tarbijad eelistavad viit peamist makseviisi: Mastercard, VISA, American Express, PayPal ja Apple Pay. Sularahas maksmine on nende jaoks aegunud.

Ida-Euroopa jääb sularaha juurde

Vastupidine poolus esindab riike, kus sularahatarnete levik on üle 60%. Kõik asuvad Ida-Euroopas. 60,7%-lise levikugaPoola ületab vaevu lävendi. Leedus on 64,9% ja Serbias 69,2%. Absoluutne võitja on Kreeka, kus 85,6% e-poodidest pakub sularaha peale kättetoimetamist. Järgnevad Bulgaaria(80,3%) ja Slovakkia(80,1%).European map showing cash-on-delivery penetration rates: Western countries below 10%, Eastern countries over 60%.

Sularaha eelistamise majanduslikud põhjused

Kreeka numbrid ei ole juhuslikud. Varasemad majanduskriisid on tekitanud usaldamatust digitaalsete maksete suhtes, lisaks sellele eelistavad Kreeka kullerfirmad sularahasaadetisi, sest:

  • nad saavad makse kohe pärast kohaletoimetamist
  • kliendid hindavad kohaletoimetamise kiirust ja turvalisust
  • nad maksavad alles siis, kui nad kauba tegelikult kätte saavad

Kesk-Euroopa läheb üle digitaalsele makseviisile

Nende äärmuste vahele jäävates riikides väheneb sularahatarnete arv. Üha vähem kauplusi pakub seda. Põhjuseks on maksekaartide ja digitaalsete pakkujate kasvav valik. Euroopa turg integreerub rahvusvaheliste müüjate ja platvormidega.

Mõju e-kaubandusettevõtetele

  • Lääne müüjad võivad nendes piirkondades oodata madalamaid konversioonimäärasid. Kliendid on harjunud kohese digimaksega.
  • Ida-Euroopa müüjad peavad arvestama kõrgemate kuludega. Sularaha kättetoimetamine on sularahakäitluse tõttu kallim kui online-maksed.
  • Rahvusvahelised mängijad vajavad piirkondlikke strateegiaid. Üks maksesüsteem ei toimi kogu Euroopas.

Euroopa maksete tulevik

Suundumus on digitaliseerimise suunas, kuid tempo on erinev. Lääne-Euroopa on e-kaubanduses praktiliselt sularahata. Ida vajab aega, et luua usaldus digitaalsete maksete vastu, kuid majanduslik stabiilsus ja parem infrastruktuur kiirendavad seda üleminekut.


ECDB aruande põhjal.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Kuni 75% Eesti Apple Pay kasutajatest loobus pangaülekannetest
3 min. lugemist

Kuni 75% Eesti Apple Pay kasutajatest loobus pangaülekannetest

Eesti veebiostlejad loobuvad Apple Pay pangaülekannetest kiirusega, mida keegi ei osanud ette näha. Eesti E-kaubanduse Liidu andmetel maksis kaks kolmandikku kuni kolm neljandikku uutest Apple Pay kasutajatest varem pangaülekandega – see muutus on Baltikumis aastakümneid kestnud makseharjumusi ümber pööranud.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Uuenduslik online-makselahenduse Makedoonia maailmale
5 min. lugemist

Uuenduslik online-makselahenduse Makedoonia maailmale

Online-müügitehingud muutuvad üha tavalisemaks; paljudel väikeettevõtetel, vabakutselistel ja teenusepakkujatel ei ole veel oma e-kaubandust. Põhjused on erinevad – puuduvad tehnilised teadmised, aeg, inimressursid või eelarve veebipoe arendamiseks. Kuid see ei tähenda, et nad peaksid loobuma internetimaksete võimalusest. Hea uudis on see, et alates eelmisest aastast on Makedoonias võimalik elektrooniline maksmine “Pay by Link” teenuse abil, […]

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Ülemaailmse e-kaubanduse maksmisega seotud probleemide lahendamine
23 min. lugemist

Ülemaailmse e-kaubanduse maksmisega seotud probleemide lahendamine

Jätkates meie eelmisel nädalal tehtud maksetöötluse uuringut, sukeldume nüüd sügavamalt probleemidesse, millega kaupmehed maksetehingute globaalsel laiendamisel silmitsi seisavad. Alates tehnilistest integratsioonidest ja nõuetele vastavuse takistustest kuni pettuste haldamise ja piirkondlike eelistusteni nõuab maksemaastik strateegilist navigeerimist. Selles artiklis uuritakse, millised on maksetega seotud väljakutsete varjatud keerukused, kuidas pangad ja finantsteenuste pakkujad kujundavad sektorit ümber ning mida […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io