
.
Aasia turule sisenemise väljakutse
Pärast seda, kui Temu alustas 2023. aastal tegevust Poolas, on konkurentsimaastik Kesk-Euroopa e-kaubanduses järsult teravnenud. Piirkondlikud e-kaubandusettevõtted seisavad nüüd silmitsi märkimisväärsete turuprobleemidega, kuna nad peavad kohandama oma põhilisi ärimudeleid.
Euromonitor Internationali andmetel on Allegro säilitanud oma juhtpositsiooni Poola e-kaubanduse jaemüügis 38,8% turuosaga alates oma asutamisest 1999. aastal
. Siiski on hinnaagressiivsed konkurendid sundinud ettevõtet ümber korraldama oma tegevuse lähenemisviisi kogu Poola, Tšehhi Vabariigi, Slovakkia ja Ungari turul.
Strateegiline suunamine kohaliku tipptaseme suunas
Pikaajaliste tarnevõimaluste kaotamine
Allegro on võtnud otsustavaid meetmeid, et kõrvaldada kõikidelt oma rahvusvahelistelt turgudelt pika tarneajaga pakkumised, eriti need, mis kasutavad Ida-Aasia tarnijaid. Selline tootevaliku vähendamine on strateegiline otsus, mis ohverdab varude laiuse kiirema tarneaja saavutamiseks.
Kliendikogemus üle hinnasõdade
Viimase kasumikõne ajal teatas finantsjuht Jon Eastick, et ettevõte keskendub oma selgete eeliste suurendamisele turul tegutsevate Aasia konkurentide ees. Organisatsioon seab esikohale kliendikogemuse tipptaseme, mitte hinnakonkurentsivõitlustes osalemise.
Investeeringud konkurentsivõimelisse kaitsesse
Turunduskulutuste hüppeline kasv
Turukonkurents on sundinud Allegrot märkimisväärselt suurendama oma reklaamikulutusi, mille tulemuseks on 30,8%-line kasv 2024. aasta jooksul.

Source: Reuters
aasta esimese kvartali turunduskulud ulatusid 317,1 miljoni zlotini (vastab 84,46 miljonile dollarile), mis näitab 10% aastakasvu, kuigi see kujutab endast aeglustumist võrreldes 28,7%-lise kasvuga eelmise puhkuseperioodi kvartalis.
Platvormi kaitse väljakutse
Väljakujunenud e-kaubanduse platvormid seisavad silmitsi pideva võitlusega turupositsiooni säilitamiseks, sest nad peavad jätkama pidevaid turunduskulutusi, et konkureerida hästi rahastatud rahvusvaheliste konkurentidega, kes on võimelised ulatuslikeks kliendihankekampaaniateks.
Keskendumine tehnoloogia täiustamisele
Tehisintellektipõhised täiustused
Allegro rakendab tehisintellekti tehnoloogiaid, et täiustada oma platvormi võimalusi täiustatud tootesoovituste ja reklaami optimeerimise kaudu. Need tehnoloogilised edusammud loovad parema kasutajakogemuse, luues samal ajal üleminekutõkkeid, mis hoiavad kliente ära üleminekust teistele platvormidele.
Lojaalsusprogrammi tugevdamine
Ettevõte tugevdab ka oma kliendilojaalsusprogrammi funktsioone, tunnistades, et kliendipidamisstrateegiad muutuvad konkurentsitihedatel turgudel üha kriitilisemaks.
Turupositsiooni analüüs
Praegune turutegevus näitab Allegro kaitsestrateegia tõhusust:
Turu | Turuosa (%) |
---|---|
Allegro | 38.8 |
Amazon | 3.9 |
AliExpress | 3.4 |
Temu | 1.5 |
Temu ja AliExpressi turuosa on jäänud algsetest kasvuprognoosidest maha. Isegi Amazoni võime tungida turgudele, kus on väljakujunenud kohalikud konkurendid, on piiratud, jäädes alla 4% turuosa.Aasia platvormide vähenenud kasvutrend Kesk-Euroopa turgudel kinnitab Allegro strateegilist suundumust, kuna kliendid seavad selgelt kiire tarne ja kohaliku teeninduse esik ohale madalamate hindade asemel.
Mõju Euroopa e-kaubandusele
Allegro lähenemisviis näitab, kuidas piirkondlikud e-kaubandusettevõtted peaksid tegelema võrreldavate konkurentsiküsimustega. Strateegia kasutab olemasolevaid logistilisi eeliseid ja teadmisi kohalikust turust, selle asemel et alustada jätkusuutmatut hinnasõda erinevate kulustruktuuridega platvormide vastu. Allegro poolt rakendatud kohalik-pealt strateegia mõjutab tõenäoliselt seda, kuidas teised Euroopa e-kaubanduse juhid reageerivad Aasia turuhiiglastele, mis võib muuta digitaalset kaubandust kogu kontinendil.