3 min. lugemist

Kuidas Allegro kaitseb oma turgu Aasia konkurentsi eest

22. mail 2025 näitas Reuters, kuidas Poola e-kaubanduse liider Allegro juhib kohalikke algatusi läbi kiiruse ja piirkondliku asjakohasuse üle hinnakonkurentsi, et võidelda Aasia turuhiiglaste nagu Temu vastu.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kuidas Allegro kaitseb oma turgu Aasia konkurentsi eest
Allikas: Depositphotos

.

Aasia turule sisenemise väljakutse

Pärast seda, kui Temu alustas 2023. aastal tegevust Poolas, on konkurentsimaastik Kesk-Euroopa e-kaubanduses järsult teravnenud. Piirkondlikud e-kaubandusettevõtted seisavad nüüd silmitsi märkimisväärsete turuprobleemidega, kuna nad peavad kohandama oma põhilisi ärimudeleid.

Euromonitor Internationali andmetel on Allegro säilitanud oma juhtpositsiooni Poola e-kaubanduse jaemüügis 38,8% turuosaga alates oma asutamisest 1999. aastal

. Siiski on hinnaagressiivsed konkurendid sundinud ettevõtet ümber korraldama oma tegevuse lähenemisviisi kogu Poola, Tšehhi Vabariigi, Slovakkia ja Ungari turul.

Strateegiline suunamine kohaliku tipptaseme suunas

Pikaajaliste tarnevõimaluste kaotamine

Allegro on võtnud otsustavaid meetmeid, et kõrvaldada kõikidelt oma rahvusvahelistelt turgudelt pika tarneajaga pakkumised, eriti need, mis kasutavad Ida-Aasia tarnijaid. Selline tootevaliku vähendamine on strateegiline otsus, mis ohverdab varude laiuse kiirema tarneaja saavutamiseks.

Kliendikogemus üle hinnasõdade

Viimase kasumikõne ajal teatas finantsjuht Jon Eastick, et ettevõte keskendub oma selgete eeliste suurendamisele turul tegutsevate Aasia konkurentide ees. Organisatsioon seab esikohale kliendikogemuse tipptaseme, mitte hinnakonkurentsivõitlustes osalemise.

Investeeringud konkurentsivõimelisse kaitsesse

Turunduskulutuste hüppeline kasv

Turukonkurents on sundinud Allegrot märkimisväärselt suurendama oma reklaamikulutusi, mille tulemuseks on 30,8%-line kasv 2024. aasta jooksul.

Market competition has forced Allegro to significantly boost its promotional spending, resulting in a 30.8% increase during 2024.

Source: Reuters

aasta esimese kvartali turunduskulud ulatusid 317,1 miljoni zlotini (vastab 84,46 miljonile dollarile), mis näitab 10% aastakasvu, kuigi see kujutab endast aeglustumist võrreldes 28,7%-lise kasvuga eelmise puhkuseperioodi kvartalis.

Platvormi kaitse väljakutse

Väljakujunenud e-kaubanduse platvormid seisavad silmitsi pideva võitlusega turupositsiooni säilitamiseks, sest nad peavad jätkama pidevaid turunduskulutusi, et konkureerida hästi rahastatud rahvusvaheliste konkurentidega, kes on võimelised ulatuslikeks kliendihankekampaaniateks.

Keskendumine tehnoloogia täiustamisele

Tehisintellektipõhised täiustused

Allegro rakendab tehisintellekti tehnoloogiaid, et täiustada oma platvormi võimalusi täiustatud tootesoovituste ja reklaami optimeerimise kaudu. Need tehnoloogilised edusammud loovad parema kasutajakogemuse, luues samal ajal üleminekutõkkeid, mis hoiavad kliente ära üleminekust teistele platvormidele.

Lojaalsusprogrammi tugevdamine

Ettevõte tugevdab ka oma kliendilojaalsusprogrammi funktsioone, tunnistades, et kliendipidamisstrateegiad muutuvad konkurentsitihedatel turgudel üha kriitilisemaks.

Turupositsiooni analüüs

Praegune turutegevus näitab Allegro kaitsestrateegia tõhusust:

Turu Turuosa (%)
Allegro 38.8
Amazon 3.9
AliExpress 3.4
Temu 1.5

Temu ja AliExpressi turuosa on jäänud algsetest kasvuprognoosidest maha. Isegi Amazoni võime tungida turgudele, kus on väljakujunenud kohalikud konkurendid, on piiratud, jäädes alla 4% turuosa.Aasia platvormide vähenenud kasvutrend Kesk-Euroopa turgudel kinnitab Allegro strateegilist suundumust, kuna kliendid seavad selgelt kiire tarne ja kohaliku teeninduse esik ohale madalamate hindade asemel.

Mõju Euroopa e-kaubandusele

Allegro lähenemisviis näitab, kuidas piirkondlikud e-kaubandusettevõtted peaksid tegelema võrreldavate konkurentsiküsimustega. Strateegia kasutab olemasolevaid logistilisi eeliseid ja teadmisi kohalikust turust, selle asemel et alustada jätkusuutmatut hinnasõda erinevate kulustruktuuridega platvormide vastu. Allegro poolt rakendatud kohalik-pealt strateegia mõjutab tõenäoliselt seda, kuidas teised Euroopa e-kaubanduse juhid reageerivad Aasia turuhiiglastele, mis võib muuta digitaalset kaubandust kogu kontinendil.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Sarnased artiklid
7000+ turundajat suunduvad Budapesti – siin on põhjus.
3 min. lugemist

7000+ turundajat suunduvad Budapesti – siin on põhjus.

Affiliate World Europe tuleb 4.-5. septembril 2025 Budapestis Hungexpo Budapesti kongressi- ja messikeskuses. See esmaklassiline affiliate marketingi konverents toob kokku valdkonna parimad turundajad, reklaamijad ja tehnoloogilised uuendajad kaheks päevaks, kus toimub võrgustike loomine, õppimine ja ärikasv.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Meta AI Opportunity Score nüüd saadaval kõigile reklaamikontodele
2 min. lugemist

Meta AI Opportunity Score nüüd saadaval kõigile reklaamikontodele

Meta on lõpetanud oma Opportunity Score’i funktsiooni ülemaailmse kasutuselevõtu kõigis reklaamikontodes pärast selle aasta alguses alanud esialgset testimisfaasi. Tehisintellektipõhise optimeerimisvahendi eesmärk on aidata reklaamijatel süstemaatiliste soovituste abil parandada oma kampaaniate tulemuslikkust.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+