Ukraina sõja järel tõusid energiahinnad 2022. aasta alguses järsult, põhjustades doominoefekti ülemaailmsetele tarneahelatele ja kaupade liikumisele. Inflatsiooni kiirenemine on avaldanud moemüüjatele märkimisväärset mõju, kuna materjali-, tootmis- ja transpordikulud on hüppeliselt kasvanud, vähendades kasumimarginaale. Selle tulemusena on tarbijad pidanud toime tulema järsu hinnatõusuga kogu sektoris, mis on vähendanud nende valmisolekut raha kulutada.
Aafrika kandis hüppeliselt tõusva inflatsiooni raskust ja nägi moemüügi järsku langust. Seevastu Aasia elas üle leebema inflatsioonitormi, leevendades mõju moe jaemüügile.
Julgustav on see, et värskeimad andmed viitavad inflatsiooni kiirele langusele kõigis piirkondades, millega kaasneb positiivne vastukaja moemüügis. Geopoliitilistest konfliktidest ja pingetest tingitud jätkuva ülemaailmse ebakindluse tõttu on aga moemüügi prognoosid 2024. aastaks keerulised.
Pandeemiajärgne entusiasm
Pärast pandeemiat ja majanduslikku ebastabiilsust on tarbijate huvi moe vastu märkimisväärselt kasvanud. Siiski võime mõnes piirkonnas oodata rõivastele, jalatsitele ja aksessuaaridele tehtavate kulutuste kasvu. Seda suundumust on eriti oodata sellistes riikides nagu India, Hiina ja Lähis-Ida. Mood võib suurenenud kulutuste prognoositud edetabelis olla toidu järel teisel kohal, mis näitab jätkuvat taastumist ja tarbijate huvi moe vastu pärast pandeemiat.
Mahepõllumajanduslike toodete kättesaadavus kasvab
“Jätkusuutlik mood on nüüd oluline osa tööstusest ja tarbijad armastavad seda. 46,4% maailma ostlejatest ostis eelmisel aastal jätkusuutlikke rõivaid, mis on rohkem kui ükski teine jaekaubandussektor. Kolmandik ostis jätkusuutlikud jalatsid ja viies jätkusuutlikud aksessuaarid,” öeldi RetailX-i aruandes .
Sotsiaalmeedia kui müügikanal
Moebrändid kasutavad aktiivselt sotsiaalmeediat klientidega suhtlemiseks ja müügi suurendamiseks. Kasutajate ja mõjutajate sisu populaarsus sellistel platvormidel nagu TikTok muudab seda, kuidas kaubamärgid klientideni jõuavad ja nende oste mõjutavad. See uus lähenemine reklaamile ja moeärile võib mõjutada moe tulevikku äriruumis.