
Varem kajastasime esimesi vihjeid, kuhu Pinterest visuaalse otsinguga liigub. Nüüd aga ilmnevad andmed, mis näitavad, et tegemist ei ole pelgalt visiooniga, vaid reaalselt muutuva kasutajakäitumisega. 73% vastanutest ütlesid Adobe’i sõltumatu uuringu käigus, et Pinterest pakub paremaid visuaalseid tulemusi kui traditsioonilised otsingumootorid. Veelgi huvitavam on asjaolu, et 36% vastanutest alustab otsingut otse Pinterestist, mitte Google’ist või muudest traditsioonilistest otsingumootoritest. Pinterest tugineb avastamishuvile ja isikupärastamise soovile. Visuaalne otsing võib juhatada kasutajaid üldisest ideest väga spetsiifilise toote juurde, mis vastab nende maitsele. Selline avastamisviis on eriti lähedane nooremale põlvkonnale – nad ei otsi sõnadega, vaid silmadega. See, mis neid huvitab, ei tulene täpselt sisestatud terminist, vaid muljest, meeleolust või esteetikast. Ja see kehtib mitte ainult inspiratsiooni otsimisel, vaid ka tegelike ostude puhul.

Source: Adobe Study
Pinteresti visuaalid suudavad seda, mida märksõnad ei suuda
Pinterestis ei ole oluline mitte ainult see, mida otsid, vaid ka see , kuidas sa seda otsid. Kujutage ette, et olete seadistamas kodukontori ruumi. Sa satud pildi peale, mis meeldib sulle oma atmosfääriga, kuid sa ei pruugi kohe teada, mis täpselt sinu tähelepanu äratas. Klõpsate visuaalsele otsingule ja Pinterest hakkab teile pakkuma sarnaseid toole, lampe või riiuleid, mis sobivad üldise stiiliga. Tasapisi avastate täpselt need esemed, mida traditsioonilise otsingu kaudu poleks te tõenäoliselt kunagi leidnud, sest õiged sõnad poleks teile pähe tulnud.
Mida see tähendab e-poodide jaoks?
Pinterest julgustab selgesõnaliselt kaubamärke oma otsingustrateegiaid ümber mõtlema. Need, kes soovivad olla Pinterestis nähtavad ka väljaspool traditsioonilisi tekstiküsimusi, peaksid keskenduma nendele kolmele sammule:
- Uuendage oma tootekataloogi – laadige see Pinterestisse üles koos kõigi oluliste metaandmetega: brändi nimi, värv, hind, suurus. See aitab algoritmil paremini mõista, millal teie toodet kuvada.
- Kasutage elustiilifotosid – tooted kontekstis (nt mööbel interjööris, mood inimestel) ilmuvad otsingutes rohkem. Pinterest pakub isegi Performance+ loovtööriista, mis genereerib automaatselt iga toote kuvamise taustad.
- Võta kasutusele Performance+ sihtimine – see funktsioon laiendab reklaami ulatust pildi sarnasuse alusel, ilma et oleks vaja määrata uusi märksõnu või huvisid.