3 min. lugemist

Kuidas Pinteresti visuaalne otsing muudab meie avastamis- ja ostmisviisi

Pinterest näitab, et kui tegemist on maitse ja stiiliga, ei piisa mõnikord sõnadest. Pilt võib tabada täpselt seda, mida teksti abil on raske otsida. Visuaalse otsingu kaudu võib see viia kasutajad täpse toote juurde ilma ühegi kirjutatud sõnata. Ja uued andmed näitavad, et üha rohkem inimesi seda ka tegelikult teeb.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kuidas Pinteresti visuaalne otsing muudab meie avastamis- ja ostmisviisi
Allikas: Depositphotos: Photo by Gesrey (edited in Canva Pro)

Varem kajastasime esimesi vihjeid, kuhu Pinterest visuaalse otsinguga liigub. Nüüd aga ilmnevad andmed, mis näitavad, et tegemist ei ole pelgalt visiooniga, vaid reaalselt muutuva kasutajakäitumisega. 73% vastanutest ütlesid Adobe’i sõltumatu uuringu käigus, et Pinterest pakub paremaid visuaalseid tulemusi kui traditsioonilised otsingumootorid. Veelgi huvitavam on asjaolu, et 36% vastanutest alustab otsingut otse Pinterestist, mitte Google’ist või muudest traditsioonilistest otsingumootoritest. Pinterest tugineb avastamishuvile ja isikupärastamise soovile. Visuaalne otsing võib juhatada kasutajaid üldisest ideest väga spetsiifilise toote juurde, mis vastab nende maitsele. Selline avastamisviis on eriti lähedane nooremale põlvkonnale – nad ei otsi sõnadega, vaid silmadega. See, mis neid huvitab, ei tulene täpselt sisestatud terminist, vaid muljest, meeleolust või esteetikast. Ja see kehtib mitte ainult inspiratsiooni otsimisel, vaid ka tegelike ostude puhul.

Pinterest consumer search data showing design inspiration leads at 62%, followed by recipes 47%, DIY tips 45%, fashion 29%

Source: Adobe Study

Pinteresti visuaalid suudavad seda, mida märksõnad ei suuda

Pinterestis ei ole oluline mitte ainult see, mida otsid, vaid ka see , kuidas sa seda otsid. Kujutage ette, et olete seadistamas kodukontori ruumi. Sa satud pildi peale, mis meeldib sulle oma atmosfääriga, kuid sa ei pruugi kohe teada, mis täpselt sinu tähelepanu äratas. Klõpsate visuaalsele otsingule ja Pinterest hakkab teile pakkuma sarnaseid toole, lampe või riiuleid, mis sobivad üldise stiiliga. Tasapisi avastate täpselt need esemed, mida traditsioonilise otsingu kaudu poleks te tõenäoliselt kunagi leidnud, sest õiged sõnad poleks teile pähe tulnud.

Mida see tähendab e-poodide jaoks?

Pinterest julgustab selgesõnaliselt kaubamärke oma otsingustrateegiaid ümber mõtlema. Need, kes soovivad olla Pinterestis nähtavad ka väljaspool traditsioonilisi tekstiküsimusi, peaksid keskenduma nendele kolmele sammule:

  1. Uuendage oma tootekataloogi – laadige see Pinterestisse üles koos kõigi oluliste metaandmetega: brändi nimi, värv, hind, suurus. See aitab algoritmil paremini mõista, millal teie toodet kuvada.
  2. Kasutage elustiilifotosid – tooted kontekstis (nt mööbel interjööris, mood inimestel) ilmuvad otsingutes rohkem. Pinterest pakub isegi Performance+ loovtööriista, mis genereerib automaatselt iga toote kuvamise taustad.
  3. Võta kasutusele Performance+ sihtimine – see funktsioon laiendab reklaami ulatust pildi sarnasuse alusel, ilma et oleks vaja määrata uusi märksõnu või huvisid.
Jaga artiklit
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Sarnased artiklid
Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis
2 min. lugemist

Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis

Numbrid on hämmastavad. Uus uuring, milles osales 24 000 ostjat üle maailma, näitab, et 70% ootab, et 2030. aastaks teeb suurema osa oma ostudest sotsiaalmeedias. See tähendab, et praegu domineerivad Amazoni stiilis e-kaubanduse saidid võivad viie aasta jooksul muutuda reliktideks. Sotsiaalne osturevolutsioon ei ole tulemas – see on juba siin.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist
3 min. lugemist

EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist

Euroopa Komisjon valmistab ette ajalooliselt rangeid meetmeid moetööstuse jäätmete vastu. Alates 2026. aastast peavad kaubamärgid tõestama, et neil ei ole muud võimalust kui müümata jäänud rõivaste hävitamine. Moegigantide jaoks algab uus ajastu – varude vaikselt kõrvaldamise lõpp.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU