3 min. lugemist

Kuidas rekordiliselt kuum juuni muutis online-ostlemist Ühendkuningriigis ja Euroopas

Suurbritannias on praegu üks kuumemaid suvesid kui kunagi varem ja online jaemüüjad tunnevad seda juba oma müüginumbrites. Scurri Unpacked'i uued andmed näitavad, kuidas palav juuni koos isadepäevaga lõi e-kaubanduses ootamatuid võitjaid.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kuidas rekordiliselt kuum juuni muutis online-ostlemist Ühendkuningriigis ja Euroopas
Allikas: ChatGPT

Scurri Unpacked jälgib enam kui 200 miljoni paki saatmisandmeid ja nende teise kvartali numbrid räägivad huvitavat lugu. Ühendkuningriigi ja Euroopa veebimüük kasvas üldiselt 18%, kuid ainuüksi juunis oli kasv 25%. Ajastus ei olnud juhuslik. Met Office kinnitas, et 2025. aasta juuni oli üks Suurbritannia läbi aegade soojemaid kuid, samasugune kuumus tabas enamikku Euroopat. Selgus, et kui väljas on väga palav, teevad inimesed veebiostusid teisiti. Kuumus tekitas selgeid kategooria võitjaid. Aia- ja õuekraam tõusis 48% – inimesed soovisid grillid, terrassimööblit ja kõike, mis muudab nende õueala paremaks. Kodukaubad järgnesid 46%. Moe müük kasvas 33%, mis on mõistlik, kui vajate kergemaid riideid. Mänguasjad saavutasid samuti 33%, tõenäoliselt ostavad vanemad veemänguasju ja välismänge. Spordivarustus kasvas 31%. Need ei ole väikesed põrutused – need on märkimisväärsed nihked, mis tabasid mõned jaemüüjad ootamatult.

Chart showing UK e-commerce category growth rates comparing Q2 2024 vs 2025, with garden and outdoor leading at 47.8%

Source: scurri.com/unpacked

Isadepäev lisandub

Ühendkuningriigi numbrid näitavad konkreetselt 6% kasvu kvartalis. Isadepäev aitas, GlobalData hinnangul kulutati sel puhul üle 1,12 miljardi naelsterlingi. Klassikalised isadepäeva kategooriad – toit ja joogid, riided, lemmikloomatooted ja kodumajapidamistööriistad – esinesid hästi. Siin ei ole midagi üllatavat, kuid mahud olid tavapärasest suuremad.Kui Suurbritannias oli kasv stabiilne, siis teistel Euroopa turgudel olid tulemused teistsugused. Saksamaal kasvas müük võrreldes eelmise aastaga 37% – see on nende suurim kasv. Poola kasvas 28%, Iirimaa 21%. Kuid kaubavedu Ameerika Ühendriikidesse langes 17%. Selle põhjuseks on tõenäoliselt aprillis Ühendkuningriigi kaupadele kehtestatud 10%-line tollimaks.Lisaks sellele, et kliendid ostavad rohkem, muutsid nad ka seda, kuidas nad soovivad tarneid. Allkirja nõudev tarne kasvas eelmise kvartaliga võrreldes 21% ja eelmise aastaga võrreldes 28%. Pakettide vargused on selgelt inimeste meelest. Järgmise päeva kättetoimetamine jäi võrreldes esimese kvartaliga samaks, kuid kasvas 29% aastas. Seda mõjutasid aia ostjad – 98% aiatellimustest kasutas järgmise päeva saatmist. Kui ilm on ideaalne, ei taha inimesed oodata.Nädalavahetusel toimuv tarne vähenes 26% võrreldes I kvartaliga, mis on mõistlik, kuna kingitusi on vähem. Kuid võrreldes eelmise aastaga kasvas see 47% – suurim kasv mis tahes tarnetüübist. Kahepäevane kättetoimetamine kasvas 19% kvartali jooksul. See on paljude ostjate jaoks soodne koht kiiruse ja kulude vahel.

Source: scurri.com/unpacked

Mida jaemüüjad peaksid õppima

Need Scurri II kvartali andmed näitavad, kuidas välised tegurid võivad ostumustreid täielikult muuta. Ilm ei ole tavaliselt esimene asi, millele jaemüüjad varude planeerimisel mõtlevad. Hästi said hakkama need ettevõtted, kes suutsid kiiresti kohaneda. Kui nõudlus välistoodete järele kasvas, oli neil varud valmis. Kui inimesed soovisid aiakaupade kiiremat tarnimist, suutsid nad seda pakkuda. Kliimamuutused muutuvad üha ettearvamatumaks. Jaemüüjad, kes suudavad tingimuste muutudes kiiresti ümber lülituda, saavad eelise nende ees, kes on jäikadesse hooajaplaanidesse takerdunud. Paindlikkus ei ole enam lihtsalt meeldiv – see võib olla ellujäämiseks hädavajalik.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed
2 min. lugemist

Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed

Saksa jaemüüja käivitab pilootprojekti, mis võib pakendimängu muuta. Kauflandi kliendid Münchenis tagastavad nüüd tühjad kosmeetikapakendid samamoodi nagu koksipudeli – pandiautomaadisse 29 sendi eest. Üksikasjad pärinevad Kauflandi pressiteatest , mis avaldati nende ettevõtte uudistetoimetuses.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus
3 min. lugemist

Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus

Kuigi paljud kardavad majanduslangust, avaldab Taani soovinimekirja rakendus GoWish oma kõigi aegade parimaid numbreid. TechCrunchi aruande kohaselt jõudis see eelmisel nädalal USA App Store’is 2. kohale ja on viimase aasta jooksul kahekordistanud oma kasutajate arvu 13,6 miljonini. Märkimisväärne detail? See sai alguse Taani-Rootsi postiteenistuse PostNordi jõuluprojektist.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu
2 min. lugemist

Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu

TikToki ja NewtonX-i uued uuringud näitavad, kuidas ettevõtted kasutavad tehisintellekti automatiseerimist turunduses ja müügis. 90% juhtidest arvab, et tehisintellekti automatiseerimine aitab nende ettevõtetel kasvada. Investeeringud kasvavad kiiresti ja kõik ootavad tulemusi.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU