14 min. lugemist

Kuidas saada PPC-spetsialistiks

Kui sind huvitab turundus, sulle meeldivad numbrid ja sulle meeldib neid tõlkida millekski, mis võib kellelegi tulemusi anda ja sulle raha teenida, siis võib PPC-spetsialisti töö olla sinu jaoks õige. Siiski on sellel teel mitmeid lõkse ja raskusi ning võib olla hea mõte vähemalt mõelda nende peale, enne kui seda tüüpi tööle pühendute.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kuidas saada PPC-spetsialistiks
Allikas: Depositphotos

Kõigepealt, nagu öeldakse iga töö kohta, peate seda nautima. Kuid see ei tähenda, et sa pead kogu elu nautima kampaaniate klõpsamist ja numbrite jälgimist. Sa pead nautima tulemuste saavutamist oma klientide jaoks nende reklaamikontode puhul, mida sa haldad, või nende inimeste puhul, kelle eest sa vastutad. See on ka vastutus, sest sa tegeled rahaliste vahenditega. Aga sa ei saa seda teha ilma lõbu ja eneseteostuseta. Seega peate selle peale mõtlema ja väga hoolikalt läbi mõtlema, millesse te satute. Kui te töötate kellegi rahaasjadega, peate mõtlema ka sellele, et teie lähenemine võib määrata, kas nad teenivad kuu lõpus kasumit või kahjumit. Ja lõpuks ka seda, et te võite kellegi äri rikkuda, sest te ei tahtnud midagi teha. Kui teete seda ainult raha pärast – palun ärge tehke seda.

PPC tööga seotud väljakutsed

PPC-spetsialist seisab oma töös silmitsi mitmete väljakutsetega. Püüame loetleda peamised neist, mis tõenäoliselt mõjutavad kõige rohkem seda, kas otsustate seda tööd teha või jõuate lõpuks järeldusele, et see ei ole tõenäoliselt teie jaoks.

  • Stressijuhtimine – Nagu eespool mainisime, töötate klientide rahaga. See on veelgi olulisem väiksemate klientide puhul, kes töötavad pigem tulemuslikkuse PPC-l kui suurte ettevõtete puhul, kellel on eelnevalt planeeritud brändi loomise eelarve. Peate meeles pidama, et kliendid ootavad teilt tulemusi. Nad ootavad neid tulemusi oma reklaamiinvesteeringute tasuvuse näol. Sageli ootavad nad neid tulemusi palju kiiremini, kui te eelnevalt kokku lepite.
  • Vaba aega ei ole – seda võib tõlgendada mitmeti, kuid kui olete vabakutseline või ainus inimene ettevõtte PPC-osakonnas, ei saa te põhimõtteliselt puhkust võtta. Sa “ei saa” isegi haigeks jääda. Tegelikult ei saa te midagi teha, sest kampaaniad on endiselt käimas. Teie klient ei saa endale lubada reklaamide väljalülitamist ainult sellepärast, et te otsustate haigestuda, sest see mõjutaks nende äri tohutult. Agentuurides on muidugi teisiti, kus inimesed oskavad üksteist katta.
  • Mõju tervisele – see on ehk vähem iseloomulik PPC-tööle kui kontoritööle üldiselt. Kuid kombineerituna stressiteguritega, millest kirjutasime esimeses punktis, võib see olla spetsiifilisem. Igal juhul hakkab teie selg varem või hiljem ära andma, kui te pikka aega istute. See tähendab, et sa ei tõuse isegi toolilt üles, et panna mõni toimik riiulile, sest sinu töös ei ole ühtegi. Ja kui sa oma tööd tõsiselt teed, hakkad sa lõpuks vajama magneesiumi ja pead tegema märkimisväärseid elustiili muudatusi, et sellega toime tulla. Jõusport, nagu ujumine, jooksmine või jõutreening, on hea võimalus pikemas perspektiivis “ellu jääda”.

PPC-spetsialistina töötamise eelised

Teisest küljest on ka eeliseid. Need kaaluvad vähemalt meie seisukohalt massiliselt üles puudused, kuigi ei tohiks alahinnata stressi, mis ei pruugi teistes töökohtades nii suurel määral esineda.

  • Turvaline kontoritöö – see võib kõlada naljakalt, kuid tegemist on tüüpilise kontoritööga, mida paljud inimesed leiavad oma põhiolemuselt väga rahuldust pakkuvana. Sa ei pea end millegagi määrima ja sa ei pea kuhugi minema. “Sa ei pea midagi tegema. Ma olen ka täiesti loobunud klientide juures käimisest. See ei ole vajalik ja kuigi see ei ole ilmselt väga populaarne, mida ma kirjutan – füüsilised külastused on ülehinnatud. Sa lahendad tunni aja pikkuse veebikohtumise käigus, mida sa vajad, ja hakkad tööga edasi tegelema.
  • Paindlikkus – Me ei ole aastaid äratuskella kasutanud ja enamik meie hommikuid on kindlasti meeldivamad. Lisaks on sul kindlasti paindlik tööaeg, sest pole tegelikult vahet, kas alustad kampaaniate optimeerimist kell 7 või 8 hommikul. Selle tunniga sa nagunii imet ei tee, sest PPC on seotud järkjärguliste muudatuste, rakenduste, testimise ja strateegia järgimisega aja jooksul.
  • Raha – Viimane, kuid mitte vähem tähtis on raha. PPC-spetsialistina tasustatakse teid sisuliselt selle järgi, kui palju te suudate oma klientidele pakkuda tegelikku panust nende äritegevusse. Keskmiselt on teie töötasu tõenäoliselt kõrgem kui teistel turundusspetsialistidel ning teie oskuste kasvades suureneb kindlasti ka teie teenimisvõimalus.
  • Vabadus – PPC turundajana saate töötada ükskõik kus. Võite töötada kodus vabakutselisena või isegi töötajana, kui teie tööandja seda lubab. Sa võid võtta ja minna Taisse või Maldiividele ning töötada sealt edasi. See ei ole tegelikult oluline.

Source: Depositphotos

Kas keegi võib seda teha?

Kindlasti mitte. Ja sellest ei piisa, et seda nautida. Loogiline mõtlemine on hädavajalik, peamiselt seetõttu, et te töötate masinatega. Masinad käituvad teie suhtes loogiliselt ja te peate seda loogikat hindama. Sa pead loogiliselt aru saama, mis juhtub kuu aja pärast, kui me suurendame x-i väärtust 20% ja mis juhtub, kui me seda vähendame. Kui te ei ole kindel, on kõige parem teha loogilise mõtlemise test. Lisaks on selle töö alfa ja oomega hea ajajuhtimise ja projektiplaneerimise oskus.

Kuidas alustada

  • (Sa) ei vaja kooli – Alustame sellest, mida sa kindlasti ei “vaja” – kooli. Seda peamiselt seetõttu, et ükski kool ei õpeta sulle praktilist PPC-d (selle asemel võid proovida mõnda veebikursust). Kindlasti on hea, kui sul on turundusele või arvutiteadusele või mõnele muule tehnilisele valdkonnale keskendunud kool, mis sind selleks ette valmistab. Eriti potentsiaalse tööandja jaoks mängib see suurt rolli nende otsuses teid tööle võtta.
  • Mängi ringi – täpselt. Kui sa tahad sellega tegeleda, siis alusta sellega mängides. Omaette. Tehke veebileht, võib-olla isegi proovilehe WordPressis teenuse XY jaoks, ja mängige ringi. Looge Google Ads konto oma e-posti all, käivitage paar kampaaniat ja vaadake, kuidas see töötab. Uskuge mind – see 50 naela, mis te sellesse investeerite, tasub end mitmekordselt ära.
  • Hakka tegelema – majasiseselt või agentuuris.

a) Inhouse – see variant tähendab, et te tegelete kliendipoolega. Kindlasti on kõige parem alustada väikeses firmas. Ideaalis selline, kus sa pead ise midagi alustama ja õppima kogu protsessi nullist. Halvem valik on suurettevõte või valitsusasutus, kus on rangelt määratletud protsessid, kus sa töötad nagu masin ja kõik, mida sa saad, on ülesanne käivitada standardse eelarvega kampaaniaid standardse aja jooksul, ilma mingite sisuliste eesmärkide või ootusteta. Väikeses ettevõttes saate aimu mitmest funktsioonist, mitmest toolist ning saate perspektiivi ja tõhususe tunnetuse.b) Agentuuris – kui võtate vastu töö agentuuris, siis on teil jällegi laiem valik valdkondi, millega tutvuda. Ühest küljest ei saa te rohkem asju nii üksikasjalikult vaadata, sest te ei tööta ainult ühe projekti kallal. Teisest küljest õpite palju, sest saate suhteliselt lühikese ajaga teadmisi, mida varem oleksite pidanud tüütult ise õppima, iseõppimise või proovimise ja eksimuse teel.

  • Ei leia tööd? Tee praktikat – ja paku agentuurile tasuta tööd. Eriti õpingute ajal ei ole paremat võimalust kui alustada praktikaga (kvaliteetses) agentuuris, kui see on see, mida sa tahad teha. Mõtle väga hoolikalt läbi, kas tahad pärast ülikooli lõpetamist oma CV-sse panna osalise tööajaga töökoha McDonald’sis või praktika reklaamiagentuuris.

Kuidas arendada oma karjääri

PPC-spetsialisti töö ei seisne ainult selles, et klikid kogu aeg kampaaniatele ja otsustad, milline halb märksõna välja jätta või millise kampaania eelarvet suurendada või mitte suurendada. PPC-spetsialist saab oma karjääri kasvatada ja kui ta on tark ja naudib oma tööd, võib see kasv olla üsna kiire.

  • PPC praktikandina alustad sa nullist ja ei pea midagi teadma. Kõik, mida teilt oodatakse, on kuulata, teha märkmeid ja täita ülesandeid, mille agentuuri või ettevõtte vanem inimene teile annab. Lihtsalt ärge tehke seda segi. See soovitus või mittesoovitus võib seejärel määrata, kuidas teie edasine karjäär ja seega ka teie elu areneb. Ja nagu öeldud, ärge oodake palka (kui see on olemas, siis on see tore lisatasu).
  • PPC-juuniorina liitute agentuuriga, kus teilt ei oodata imetegusid. Teil ei pea isegi olema kogemusi erinevate süsteemide osas, kuid võrreldes praktikandiga eeldatakse, et te vähemalt teate, mida te tahate ja olete väga teadlik sellest, mida see töö endast kujutab ja mida see hõlmab. Sa teed ülesandeid ja töötad kampaaniate kallal väljaspool strateegilisi asju. Teid premeeritakse väljaõppega teie määratud vanemate poolt ja võib-olla isegi toreda palgaga.
  • PPC Mediorina oskad juba hästi töötada analüütikaga, sul on ülevaade teistest süsteemidest, oled natuke “klappinud” ja oled töötanud PPC-ga vähemalt 3 aastat. Selle aja jooksul olete õppinud, kuidas erinevates PPC-süsteemides kampaaniaid seadistada, et neid saaks korralikult hinnata, ja te teate, kuidas ise kampaaniaid luua, ilma et keegi teile ütleks, mida teha. Jällegi, teie tasu turul suureneb.
  • PPC Seniorina on teil täiendav aastatepikkune kogemus, teil on ülevaade erinevatest valdkondadest ja te saate luua mõtteka PPC strateegia mis tahes ettevõtte ja mis tahes projekti jaoks. Lisaks olete juba see, kes praktikante ja nooremaid välja õpetab. Samuti suudate oma töö tulemusi iseseisvalt avalikkusele edastada, kas artiklite, videote, podcastide või konverentside kaudu. Te olete positsioonil, kus te juba määrate tingimused ja turg läheb teie eest.

Kuid see ei pea olema nii lihtne. Inimesed on erinevad ja eriti PPC-spetsialistid kipuvad olema introvertne. Sellest kirjeldusest näete, et keegi ei sunni teid midagi esitama ja te ei näe ennast mingisuguses koolituses teiste inimestega. Lõdvestuge, midagi ei ole kohustuslik, see on lihtsalt “iseloomujoon”, mis võib teid edasi lükata. Võite jääda ka esindajaks ja teha PPC-konsultatsioone, keskendudes kampaaniate tulemuslikkuse nõustamisele. Sa võid teha reklaamikontode auditeid, teha ettepanekuid muudatuste tegemiseks ja seejärel neid rakendada. Jällegi suureneb teie väärtus turul. Või võite lihtsalt välja valida ühe vanemkonsultandi “funktsioonidest” ja keskenduda sellele. Te võite olla hea meeskonnajuht, kuid te ei pruugi soovida avalikult rääkida või esineda. Nii et te olete meeskonnajuhi rollis. Töö on olemas kõigi funktsioonide jaoks. Te peate lihtsalt valima.

Source: Depositphotos

Ainult PPC-teadmistest ei piisa

Kui sa tahad seda tööd võtta ja oled alles alustamas, siis on oluline meeles pidada, et pelgalt “PPC” teadmisest ei piisa. See ei tee sinust kunagi kvaliteetset PPC-spetsialisti. Oleme loonud PPC-kogukonna poolt kinnitatud nimekirja iga PPC-spetsialisti taseme teadmistest ja kohustustest, et anda teile ülevaade kvaliteetse PPC-spetsialisti teadmiste ulatusest. Aga teeme selle ära.

Mida on vaja kontrollida peale süsteemide endi?

  • Analüütika – vähemalt analüütika aluste tundmine on hea PPC-spetsialisti olemise aluseks. Arusaamine atributsioonist, iga kanali mõjust ostuprotsessis. Oskus luua jälgimist veebis või mujal ning seejärel hinnata seda kõike ja teha vastavad ettepanekud muudatuste tegemiseks.
  • Veebiplatvormid – iga platvormi võimaluste mõistmine on midagi, milleta on raske hakkama saada. Oskus vähemalt soovitada WordPressi või muude süsteemide tulemusliku turunduse integreerimise võimalusi on midagi, millega puutute kokku palju.
  • Programmeerimiskeeled – teil on sageli vaja süveneda koodi ja selleks on vaja HTML-i. Ka CSS on teil paljudel juhtudel kasulik, kui soovite kujundada või katsetada elementide kuvamise erinevat viisi. JavaScript on midagi, millele kõik platvormide skriptid on üles ehitatud. Kui te seda oskate, on teil väga lihtne töö ja te võidate.
  • UX – üks tähtsamaid oskusi PPC-spetsialistidele. Kui sa saadad inimesi reklaami pealt veebilehele, kus nad tunnevad end halvasti, ei usalda seda või ei saa navigeerida, siis peaksid sa vähemalt oskama neid asju nimetada ja konkreetselt öelda, kus on võimalikud probleemid. Vastasel juhul ei toimi teie kampaaniad kunagi.
  • SEO – samuti väga oluline oskus, mis mõjutab kampaaniaid veelgi otsesemalt kui pelgalt UX. Küsimus ei ole selles, et kontrollida tagasilinkide ostmist või kontrollida kõiki SEO lühikesi viise ja rakendusi. Asi on selles, et teatakse, milline peaks olema hästi kujundatud saidi struktuur, millised peaksid olema URL-id. Sa peaksid olema võimeline kontrollima ja hindama indekseerimist ning seejärel tegema ettepanekuid muudatuste tegemiseks saidil, mis võiksid seda staatust muuta.
  • Tekstikirjutamine – kvaliteetsete toote- või kategooriapealkirjade kujundamine on pigem SEO-ülesanne, kuid te vajate tekstikirjutamist hästi koostatud tootekirjelduste, kvaliteetsete artiklite või isegi muu teksti jaoks saidil. On tõestatud, et hästi kirjutatud tootekirjeldusel on otsene mõju konversioonimäärale ja seega ka teie kampaaniate tulemuslikkusele. Jällegi, kui te ei suuda seda vähemalt tuvastada ja nimetada, siis olete oma töös kadunud.
  • Esitlus – ehk esitlusoskust – ei tohiks alahinnata. Kui te ei mängi lihtsalt oma liivakastis ja töötate ettevõttes, mis teid palkab, või mitme kliendi jaoks, siis ei saa te ilma nendeta hakkama. Kuidas esitleda kliendile tulemusi, mis ei tundu väga roosilised? Kas te tõesti tahate nende ärisöögiisu rikkuda? Mõelge selle üle hoolikalt.

Kas tehisintellektuaalkunst võtab teie töö üle?

Tehisintellekti ja masinõppe puhul on asi selles, et see on juba aastaid PPC-süsteemidesse sisse ehitatud. Süsteemid muutuvad järk-järgult ja platvormid püüavad neid väga kõvasti integreerida. Aga kas see on midagi, mille pärast peaks muretsema? Noh, kui te ei kohandu, siis võib-olla. Aga nii on see igas eluvaldkonnas. Sa pead ennast harima, sa pead kohanema tehnoloogia ja turu arenguga.Tehisintellekt ja masinõpe teevad ainult üht – nad võtavad meilt jätkuvalt ära tööd, mida me ei taha teha, mis ei tee meid õnnelikuks, mis on monotoonne ja mida masin suudab paremini teha. Masinad ei võta sinult tööd ära, nad vabastavad sind kasulikumate tegevuste tegemiseks. PPC-s on see näiteks loovus või ütleme, et õige strateegia. Mitte et need asjad ei oleks varem tähtsad olnud. Aga väga palju loeb ka see, kes “klikkis” ja kui hästi nad seda tegid. Olukord on muutumas ja me peame lihtsalt kohanema.

Mida teha edasi

OK. Ütleme, et sa oled vanem ja sul on kõik eelnimetatu käes. Kuidas te jätkate, et teie töö oleks endiselt rahuldust pakkuv ning et te saaksite end ja oma karjääri jätkuvalt täiustada?

  • Loo kursusi – kui sul on juba suur oskuste, kogemuste ja praktika tase, siis on tore neid teadmisi teistega jagada. Kursuste müügiga saad ka raha teenida. Sa ei pea muretsema oma oskusteabe pärast. Sul ei ole mingit võluvormelit – ja kui sa ütled, et sul on ja inimesed usuvad sind, siis oled sa tõesti hea turundaja.
  • Kirjuta artikleid – see võib kõlada naljakalt, aga sa võid ennast aidata artiklite kirjutamisega. Kui ma kirjutan millestki, siis ka selleks, et õppida selle teema kohta nii palju kui võimalik. Ma mõtlen, et õppida selle kohta. Tavaliselt ma ei uuriks seda nii põhjalikult, aga kui sa tahad midagi avaldada ja oma nime sinna panna, siis tahad kuradi hästi teha.
  • Kirjutage juhtumiuuringuid – see on meie jaoks parim ärikanal. Keegi võtab tööle kalleid müügiinimesi, kes toovad halva kvaliteediga juhtumeid. Me ei aja kedagi taga ja laseme juhtidel end ise soojendada. Kvaliteet on võrratu. Ma soovitan seda kindlasti.
  • Loengud – see on selline viimane etapp, välja arvatud võib-olla siis, kui teil on tugev tung rääkida või kui keegi teid kogemata sinna surub. Aga tore on ju rääkida millestki, millest sa vähemalt natuke aru saad, eks ole? Paljud inimesed, eriti selles valdkonnas, ületavad teatava barjääri, saavad uusi kogemusi ja ka uusi kontakte. See on midagi, mis viib teid vanemspetsialistina kõige kõrgemale tasemele.

Ükskõik, mida te otsustate, kui olete lugenud nii kaugele, tähendab see, et olete huvitatud PPC-karjäärist. Seega soovime teile väga palju edu teie karjääris ja edu projektides, millega te töötate.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Võtmesõnade uurimise roll PPC-s
15 min. lugemist

Võtmesõnade uurimise roll PPC-s

Praeguses digitaalse turunduse konkurentsikeskkonnas on PPC märksõnade uurimine oluline aspekt tõhusate Google’i reklaamikampaaniate läbiviimisel. Võtmesõnade põhjalik analüüs võimaldab tuvastada kõige mõjusamad otsinguterminid ja täiustada pakkumistaktikat, et suurendada investeeringu tasuvust (ROI). Selles artiklis uurime, kuidas luua tõhusaid PPC-kampaaniaid, kasutades õigeid märksõnade uurimise tehnikaid, sealhulgas täiustatud strateegiaid ja parimaid turul saadaolevaid vahendeid.

Jakub Laurenčík Jakub Laurenčík
Online Marketing Specialist, SEOLINE
Loe artiklit
Alates 25 000 dollarist kuni 175 000 dollarini kuus: PPC strateegia juhtumiuuring moe e-kaubanduse jaoks
6 min. lugemist

Alates 25 000 dollarist kuni 175 000 dollarini kuus: PPC strateegia juhtumiuuring moe e-kaubanduse jaoks

Otsite inspiratsiooni, kuidas oma e-kaubanduse äri tasulise reklaami abil laiendada? David Krumpar Lighthouse Media Solutions’ ist on koostanud selle erakordse juhtumiuuringu, mis näitab, kuidas üks jätkusuutlik moebränd saavutas märkimisväärseid tulemusi. Vaid kuue kuuga muutis nende terviklik PPC-strateegia keskmise turuga DTC-moe brändi digitaalset tulemuslikkust – igakuine tulu kasvas 25 000 dollarilt 175 000 dollarini, vähendades samal […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Loe artiklit
PPC strateegia väljatöötamine
4 min. lugemist

PPC strateegia väljatöötamine

Kas olete huvitatud oma ettevõtte PPC-kava koostamisest? Selles üksikasjalikus juhendis kirjeldatakse tasulise turunduse algatuste loomise ja järelevalve etappe erinevates kanalites. Dávid Krumpár, Lighthouse Media Solutions’i tulemuslikkuse juht, selgitab koos Dávid Krumpáriga välja, kuidas suurendada investeeringu tasuvust, saavutades õige sihtrühma kohandatud sisuga.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+