4 min. lugemist

Kuigi B2B reklaami eelarved kasvavad, on turundajad endiselt hädas tõhususega

Ettevõtted kulutavad reklaamile rohkem, kuid tulemused jäävad sageli maha. Kasvavatest digitaalsetest reklaamieelarvetest üksi ei piisa. Ostuotsused muutuvad keerulisemaks, traditsioonilised lähenemisviisid ei toimi enam ja reklaam jääb eesmärgist mööda. Uus ülemaailmne uuring näitab, miks B2B-turundusse tehtud investeeringud ei tasu end ära. Vaatame, mida turundajad saavad selle vastu ette võtta.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kuigi B2B reklaami eelarved kasvavad, on turundajad endiselt hädas tõhususega
Allikas: Depositphotos

Uuringu viisid läbi EMARKETER ja Demandbase. Nad pöördusid 2025. aasta alguses enam kui 230 B2B-turundaja ja -agentuuri poole üle maailma, et selgitada välja , kus B2B-reklaam tänapäeval katkeb. Mis toimib, mis jääb tulemata ja kus on suurimad pimedad kohad? Tulemused annavad ülevaate sellest, kuidas ettevõtted tegelikult mõtlevad eelarvetest, kanalitest ja tehnoloogiatest. 2025. aastal teatab peaaegu 65% turundajatest, et nende reklaamieelarve suureneb, kusjuures B2B reklaamikulutused USAs ületavad 44,35 miljardit dollarit. Sellest hoolimata tunnistab 58%, et märkimisväärne osa investeeringutest kulutatakse ebaefektiivselt – sageli 16% kuni 45% eelarvest. Maailmas tähendab see miljardeid kahjusid.

Peamine probleem? B2B ostutee ei ole enam lineaarne. Kliendid koguvad teavet erinevatest digitaalsetest kokkupuutepunktidest juba enne, kui nad võtavad ühendust müügiesindajaga – klassikaline turundussahtel ei ole enam piisav.

B2B Advertising Budgets

Source: Emarketer

Täpne sihtimine jääb nõrgaks kohaks.

Pooled vastanutest peavad õigete ostjarühmadeni jõudmist suurimaks takistuseks investeeringutasuvuse saavutamisel. Kuigi 47% turundajatest kasutab sihtrühmadesse suunamist, on vaid 28% selle tõhususega rahul. Sarnaselt madal on ka kliendi teekonna kaardistamine – ainult 17,3% turundajatest on ostuprotsessi üksikud etapid täpselt kaardistanud.Esimese osapoole andmed mängivad üha olulisemat rolli. Seoses eraelu puutumatuse eeskirjade karmistumise ja küpsiste järkjärgulise kaotamisega kasutab neid nüüd 40% Ameerika reklaamijatest. Samal ajal ootab 62% turundajatest kogu maailmas, et esimese osapoole andmete tähtsus kasvab veelgi.

B2B turunduse uued reeglid

Müügitsüklid B2B-sektoris on pikemad ja sõltuvad palju rohkem suhete loomisest. Rohkem kui 52% turundajatest peab võrgustike ja suhete loomist tõhusamaks kui B2C-s. Siiski on oluline meeles pidada, et kaasaegne B2B klient tuleb ettevalmistatult – 75% eelistab omaenda uurimistööd ja üle poole on viimase aasta jooksul ostnud ilma müügiinimesega suhtlemata. Seetõttu on hea panustada:

  • Kontopõhine turundus ja töö osturühmadega
  • Hariv sisu ja teadmiste loomine
  • CRM-süsteemid ja pikaajaline hooldamine
  • Tööstusspetsiifiline SEO ja usaldusväärsed juhtumiuuringud
B2B Advertising Budgets are rising, but 58% of marketers waste up to 45% of spend. Discover 5 data-driven strategies to improve ROI in 2025.

Source: Emarketer

Tehisintellekt toob veel ühe muutuse. Kõige sagedamini kasutatakse tehisintellekti sisu loomisel (48,5%) ja andmeanalüüsis (44,6%). Tänu prognoosivale analüüsile ja dünaamilisele segmenteerimisele saavad turundajad täpsemalt sihtida, suhtlust personaliseerida ja reageerida käitumise muutustele. Tehisintellekt aitab ka kampaaniate geograafilist lokaliseerimist – olukordades, kus sõnumid või kanalid on piirkonniti erinevad.

Kuhu liiguvad B2B reklaami eelarved

Kuigi LinkedIn on endiselt peamine platvorm B2B-turunduse jaoks (65,4% vastanutest nimetas seda oma peamiseks kanaliks), laiendavad turundajad oma tegevust üha enam teistele platvormidele. Sotsiaalvõrgustikud ja e-post jäävad tugevateks kanaliteks.

Sotsiaalreklaami kulutused kasvavad USAs 13,6% võrra 9,66 miljardi dollarini, mis moodustab peaaegu poole kõigist B2B digitaalsetest kulutustest.

Ka mobiil ja video on tõusuteel – mobiilireklaam jõuab 11,42 miljardi dollarini, mis on üle poole kogu B2B digitaalsest eelarvest.

5 nõuannet tõhusama B2B-turunduse jaoks

  1. Investeeri kvaliteetsetesse andmetesse ja nende haldamisse Ühtsed, ajakohastatud andmed on personaliseerimise ja mõõdetavuse alus.
  2. Keskenduge kontodele ja osturühmadele Sihtettevõtete otsustajate rühmad on tõhusamad kui üksikisikud.
  3. Ehitage suhteid, mitte ainult juhtumeid Pikemad müügitsüklid nõuavad usaldust, sisu ja kogukonna kaasamist.
  4. Kasutage tehisintellekti automatiseerimiseks ja personaliseerimiseks alates juturobotitest kuni sisu genereerimiseni – õigesti konfigureeritud tehisintellekt võib säästa aega ja suurendada asjakohasust.
  5. Mõõtke ja optimeerige pidevalt Regulaarne A/B-testimine, KPI-aruandlus ja analüütilised vahendid on tulemuslikkuse säilitamiseks hädavajalikud.

B2B-turundus aastal 2025 ei vaja mitte ainult suuremaid eelarveid, vaid eelkõige targemat lähenemist. Need, kes valdavad tööd andmete, ostugruppide ja tehisintellekti vahenditega, on esimeste seas, kes suudavad kulutused reaalseteks äritulemusteks muuta.

Jaga artiklit
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Sarnased artiklid
7000+ turundajat suunduvad Budapesti – siin on põhjus.
3 min. lugemist

7000+ turundajat suunduvad Budapesti – siin on põhjus.

Affiliate World Europe tuleb 4.-5. septembril 2025 Budapestis Hungexpo Budapesti kongressi- ja messikeskuses. See esmaklassiline affiliate marketingi konverents toob kokku valdkonna parimad turundajad, reklaamijad ja tehnoloogilised uuendajad kaheks päevaks, kus toimub võrgustike loomine, õppimine ja ärikasv.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Meta AI Opportunity Score nüüd saadaval kõigile reklaamikontodele
2 min. lugemist

Meta AI Opportunity Score nüüd saadaval kõigile reklaamikontodele

Meta on lõpetanud oma Opportunity Score’i funktsiooni ülemaailmse kasutuselevõtu kõigis reklaamikontodes pärast selle aasta alguses alanud esialgset testimisfaasi. Tehisintellektipõhise optimeerimisvahendi eesmärk on aidata reklaamijatel süstemaatiliste soovituste abil parandada oma kampaaniate tulemuslikkust.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+