3 min. lugemist

Kuni 75% Eesti Apple Pay kasutajatest loobus pangaülekannetest

Eesti veebiostlejad loobuvad Apple Pay pangaülekannetest kiirusega, mida keegi ei osanud ette näha. Eesti E-kaubanduse Liidu andmetel maksis kaks kolmandikku kuni kolm neljandikku uutest Apple Pay kasutajatest varem pangaülekandega – see muutus on Baltikumis aastakümneid kestnud makseharjumusi ümber pööranud.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kuni 75% Eesti Apple Pay kasutajatest loobus pangaülekannetest
Allikas: ChatGPT

Vana kord laguneb

Aastaid oli Eesti maksepilt stabiilne. Pangaülekanded käsitlesid 85–95% kõigist veebiostudest, samas kui kaardimaksed jäid tagasihoidlikele 5–10%-le. See muster oli ainulaadne Baltikumis ja Soomes, kus e-kaubanduses domineerisid pangaülekanded.

See muutus, kui poed hakkasid Apple Payd ja Google Payd lisama. Mõju oli kohene ja mõõdetav.

Numbrid, mis on olulised

Kui Eesti veebipood lisab tavaliste kaardimaksete kõrvale Apple Pay ja Google Pay, kahekordistub kaarditehingute maht kuudega. Täna moodustavad kaardimaksed, sealhulgas mobiilsed rahakotid, umbes 20% veebitehingutest. Mõnes kategoorias on osakaal suurem.

Apple Pay on tehingute arvult edestanud traditsioonilisi kaardimakseid ja on ligikaudu 10 korda suurem kui Google Pay Eestis.

Keskmine kaarditehingute väärtus on langenud, kuna inimesed kasutavad Apple Payd ja Google Payd igapäevaste väiksemate ostude tegemiseks, kus kiirus on kõige olulisem.

Miks eestlased vahetavad

Põhjus on praktiline. Mobiilsed rahakotid eemaldavad hõõrdumise. Kaardiandmeid pole sisestada, makse kinnitatakse puudutuse või Face ID-ga. Mobiilseadmetes, kus pikad kassavormid põhjustavad enamiku ostukorvist loobumist, lõikavad Apple Pay ja Google Pay probleemi läbi.

Kaupmehed, kes on neid valikuid rakendanud, näevad selgeid eeliseid. Kaardimaksete kasv ei tähenda ainult klientide eelistuste vahetamist – üldine konversioonimäär tõuseb. Sujuvam kassa tähendab vähem hüljatud ostukorve ja rohkem lõpetatud tehinguid.

Kulude kompromiss

Sellel nihkel on oma hind. Kaardimaksed maksavad rohkem kui pangaülekanded. Kaardi mahu kasvades kasvavad ka maksete töötlemise tasud. Kaupmehed peavad seda oma planeerimisel arvesse võtma.

Kuid konversiooni paranemine kompenseerib sageli kõrgemad tasud. Poed teatavad, et Apple Pay kasutajakogemuse võit õigustab lisakulusid.

Mis saab edasi

Eesti suur makseteenuse pakkuja Maksekeskus lisab peagi toe Click to Payle – kaardivõrkude (Visa, Mastercard) uuele standardile, mis töötab nagu Apple Pay, kuid ei vaja iPhone’i. Kliendid kasutavad salvestatud kaarte ühe klõpsuga, kaardinumbreid või turvakoode käsitsi sisestamata.

Varasemad signaalid teistest Põhjamaade turgudest viitavad sellele, et Click to Pay kiirendab kaartide kasutuselevõttu veelgi.

Prognoos

Praeguste trendide põhjal prognoosib Eesti E-kaubanduse Liit, et kaardimaksed jõuavad aasta lõpuks umbes 25%-ni veebipoe keskmisest tehingust. Mõned kategooriad lähevad kõrgemale.

Koos Apple Pay, Google Pay ja sissetuleva Click to Payga viitavad andmed tulevikku, kus kaardist saab Eestis igapäevaste internetiostude peamine makseviis.

Mida kaupmehed peaksid tegema

Kaardimaksed ei ole enam valikulised. Apple Pay ja Google Pay lisamine tähendab klientide ootuste täitmist ja kassa tulevikukindlust. Poed, kes pole veel üleminekut teinud, peaksid kiiresti tegutsema – konkurendid on seda juba teinud ja konversiooniandmed tõestavad, et see töötab.

Laiem õppetund Euroopa e-kaubanduse jaoks: makseharjumused, mis näisid olevat fikseeritud, võivad paremate võimaluste saabudes kiiresti muutuda. Eesti pangaülekannete domineerimine näis kõigutamatu, kuni ilmusid mobiilsed rahakotid. Nüüd pole küsimus selles, kas neid makseviise lisada, vaid selles, kui kiiresti saate need avaldada.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Uuenduslik online-makselahenduse Makedoonia maailmale
5 min. lugemist

Uuenduslik online-makselahenduse Makedoonia maailmale

Online-müügitehingud muutuvad üha tavalisemaks; paljudel väikeettevõtetel, vabakutselistel ja teenusepakkujatel ei ole veel oma e-kaubandust. Põhjused on erinevad – puuduvad tehnilised teadmised, aeg, inimressursid või eelarve veebipoe arendamiseks. Kuid see ei tähenda, et nad peaksid loobuma internetimaksete võimalusest. Hea uudis on see, et alates eelmisest aastast on Makedoonias võimalik elektrooniline maksmine “Pay by Link” teenuse abil, […]

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Kreeka juhib Euroopas sularahatarneid 85,6% ulatuses
2 min. lugemist

Kreeka juhib Euroopas sularahatarneid 85,6% ulatuses

Euroopa on online-maksete puhul jagunenud kahte leeri . Lääneriikides eelistatakse digitaalseid lahendusi, samas kui idapoolsed riigid toetuvad endiselt sularahale. 85,6% Kreeka e-poodidest pakub sularaha peale kauba kättesaamist, samas kui Skandinaavias on see näitaja alla 10%.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ülemaailmse e-kaubanduse maksmisega seotud probleemide lahendamine
23 min. lugemist

Ülemaailmse e-kaubanduse maksmisega seotud probleemide lahendamine

Jätkates meie eelmisel nädalal tehtud maksetöötluse uuringut, sukeldume nüüd sügavamalt probleemidesse, millega kaupmehed maksetehingute globaalsel laiendamisel silmitsi seisavad. Alates tehnilistest integratsioonidest ja nõuetele vastavuse takistustest kuni pettuste haldamise ja piirkondlike eelistusteni nõuab maksemaastik strateegilist navigeerimist. Selles artiklis uuritakse, millised on maksetega seotud väljakutsete varjatud keerukused, kuidas pangad ja finantsteenuste pakkujad kujundavad sektorit ümber ning mida […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io