
WunderKIND Ads uuring viidi läbi 1000 digitaalselt aktiivse kliendi valimi hulgas. Selle tulemuste kohaselt arvab kuni 70% vastanutest, et reklaamijad ei austa nende digitaalset kogemust, ja veel 95% ütles, et nende arusaam sisust on reklaamidega katkestatud. Üheksa kümnest (92%) ostjast leiab, et reklaamid muutuvad pealetükkivamaks, ja kuni 91% ostjatest ei osta isegi brändilt, mille reklaami nad peavad häirivaks. Rohkem kui kaks kolmandikku (68%) Wunderkindi uuringus osalenud tarbijatest tegeleksid reklaami pigem siis, kui nad oleksid sisust täiesti eemal. 60% eelistaks aga näha reklaami alles pärast seda, kui nad on veebilehe sisuga tegelemise lõpetanud.
Kas reklaamide blokeerimine on uus standard?
Bulbshare’i järgmine uuring keskendus Z-generatsioonile. Selle kohaselt sunnib pealetükkiv reklaam 99% selle demograafilise rühma tarbijatest sageli reklaame vahele jätma, samas kui peaaegu kaks kolmandikku (63%) veebiostlejatest kasutab reklaamblokeerijaid, et veebireklaame üldse vältida. Küsimus ei ole ainult kehvemas kliendikogemuses. Tarbijad on nii ärritunud, et katkestavad oma otsingu ja ostu. Samuti põhjustavad nad madalamat kaasamise ja konverteerimise määra, mis piirab reklaamide tõhusust ja vähendab oluliselt turunduse tasuvust ja reklaamikulude tasuvust.
Uuring heidab valgust ka turundajatele
Wunderkind uuris ka turundusjuhte. Nad viisid uuringu läbi saja CMO-st koosneva valimiga aastal 2023. Aruande kohaselt usub 50% vastanutest, et digireklaam ei suurenda brändi lojaalsust ja 44% ütles, et nende veebireklaam ei vii piisavalt müüki. Wunderkind Internationali reklaamijuht Amy Pearce võttis kokku:
“Reklaami tajutakse sageli negatiivselt. Kuid tõde on see, et kui reklaami näidatakse õigel ajal, õigele kasutajale, õigel – ja sageli orgaanilisemal – viisil, siis on tarbijad rahul ja valmis tegelema mõttekalt. Nii nagu jaemüüjad ja kaubamärgid keskenduvad ostukogemuse isikupärastamisele, peavad kaubamärgid kaaluma, kuidas ja millal on kõige parem tarbijatele reklaami näidata, et luua kasutajakeskseid reklaamikogemusi, mis suurendavad kaasatust ja konversioone, mis loovad investeeringutasuvust”.