3 min. lugemist

Küpsised ei kao kuhugi: Google muudab oma strateegiat, et anda kasutajatele suurem kontroll privaatsuse üle

Isikuandmete kaitse internetis kogub üha enam tähelepanu. Selle arutelu keskmes on privaatsuse liivakasti arendamine - algatus, mille eesmärk on tõhustada privaatsuse kaitset, säilitades samal ajal isikupärastatud reklaami. See lubab mitte ainult kaitsta kasutajate privaatsust, vaid ka tagada, et digitaalse reklaami ökosüsteem jääb elujõuliseks ja tõhusaks.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Küpsised ei kao kuhugi: Google muudab oma strateegiat, et anda kasutajatele suurem kontroll privaatsuse üle
Allikas: Depositphotos

Vaatame tagasi sellele, kuidas Google’i võitlus võrguprivaatsuse kaitse eest on arenenud: 2020. aastal teatas ettevõte plaanist lõpetada küpsiste jälgimine järk-järgult 2022. aastaks, eesmärgiga asendada see privaatsust suurendavate tehnoloogiatega. See algatus hõlmas FLoC mudeli väljatöötamist, mis võimaldas jälgida kasutaja tegevust ilma isiklike identifikaatoriteta. Erinevate tööstusharude väljakutsed ja tagasiside põhjustasid viivitusi ja fookuse nihkumist privaatsuse liivakasti projektile.

Küpsiste asemel liivakast

Google lõi küpsiste asemel privaatsuse liivakasti , millel on visioon saavutada kaks eesmärki: parandada veebiprivaatsuse kaitset ja säilitada reklaamitoega interneti elujõulisus.

E-kaubandus tugineb suuresti sihitud reklaamile, et ühendada ettevõtteid klientidega ja suurendada tulusid. Liivakasti lähenemisviis hõlmab privaatsust suurendavate tehnoloogiate arendamist , mis võivad asendada kolmandate osapoolte küpsiseid. Need on pikka aega olnud Interneti-reklaami aluseks, kuid neid peetakse üha enam vastuolulisteks ja pealetükkivateks.

Tagasiside privaatsuse liivakasti kohta tuli reguleerivatelt asutustelt, nagu CMA, ICO, kirjastajad, veebisaitide loojad, kodanikuühiskond ja reklaamitööstus. See on e-kaubanduse jaoks hea uudis – väljatöötatavad lahendused peaksid olema mitte ainult teoreetiliselt korrektsed, vaid ka praktiliselt rakendatavad.

Privaatsuse liivakasti API-de esialgsed testid reklaamitehnoloogiaettevõtete, sealhulgas Google’i poolt on andnud paljutõotavaid tulemusi. Need API-d on loodud lubama sihitud reklaami ilma kasutajate privaatsust ohustamata. Kui nende kasutamine laieneb, eeldatakse, et nende jõudlus paraneb.

Nendele uutele tehnoloogiatele üleminek ei ole aga ilma probleemideta. Privaatsuse liivakasti API-de juurutamine nõuab väljaandjatelt, reklaamijatelt ja teistelt veebireklaamide ökosüsteemi osalejatelt märkimisväärseid jõupingutusi .

Source: Depositphotos

Üleminek kasutaja valikule

Vastuseks tagasisidele on Google teinud ettepaneku privaatsuse liivakasti lähenemisviisi oluliseks värskendamiseks. Kolmandate osapoolte küpsiste täieliku kõrvaldamise asemel kavandab Google Chrome’is uue keskkonna, mis võimaldab kasutajatel teha oma privaatsusseadete kohta teadlikke otsuseid. Kasutajad saavad veebi sirvimise ajal igal ajal oma eelistusi kohandada.

Google’i privaatsuse liivakasti asepresident Anthony Chavez selgitab: “Pakume välja uuendatud lähenemisviisi, mis suurendab kasutajate valikuvõimalusi. Kolmandate osapoolte küpsiste kõrvaldamise asemel tutvustaksime Chrome’is uut kasutuskeskkonda, mis võimaldaks inimestel teha teadlikke valikuid, mis kehtiksid kogu nende veebilehitsemise kohta, ja nad saaksid seda igal ajal kohandada. Arutame seda uut teed reguleerivate asutustega ja teeme selle rakendamisel tööstusega koostööd.

E-kaubanduse jaoks tähendab see navigeerimist keerulisemas keskkonnas , kus kasutajate eelistused võivad erineda. Samal ajal annab see võimaluse luua klientide usaldust, teavitades läbipaistvalt sellest, kuidas nende andmeid kasutatakse, ja andes neile kontrolli oma privaatsuse üle.

Muutus kui võimalus

Privaatsuse liivakasti arendajad on pühendunud jätkuvatele investeeringutele alternatiivsetesse privaatsuslahendustesse ja täiendavatesse juhtimismehhanismidesse. Näiteks on IP-aadressi kaitse kasutuselevõtt Chrome’i inkognito režiimis, mis suurendab kasutaja privaatsust.

Teekond privaatsema veebi poole, mida juhib privaatsuse liivakasti algatus, kujutab endast olulist muutust veebireklaamides. E-kaubandus peab nendeks muutusteks valmistuma ja kohanema uute kasutajaeelistustega.

Neid muudatusi omaks võttes saavad e-kaubanduse ettevõtted luua oma klientidega tugevamaid suhteid ning luua usaldusväärsema ja jätkusuutlikuma veebiökosüsteemi. Pidev koostöö tehnoloogiaarendajate, reguleerivate asutuste ja sidusrühmade vahel on ülioluline sellise tuleviku kujundamisel, kus privaatsus ja innovatsioon eksisteerivad harmooniliselt koos.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Tehisintellektuaalkunst, võltsingud ja petturlikud veebisaidid. Digitaalne turundus ei ole kunagi olnud riskantsem
4 min. lugemist

Tehisintellektuaalkunst, võltsingud ja petturlikud veebisaidid. Digitaalne turundus ei ole kunagi olnud riskantsem

Digitaalne reklaam muutub kiiremini kui kunagi varem ning e-kaubanduse kaubamärgid ja turundusagentuurid peavad uute väljakutsete ja võimalustega sammu pidama. Industry Pulse Report kaardistab, millised trendid, ohud, süvavead ja uuendused kujundavad online-reklaami järgmisel aastal. See tugineb digitaalse meedia ekspertide – reklaamitegijate, agentuuride, reklaamtehnoloogiaettevõtete ja kirjastajate – arvamustele ning annab ülevaate sellest, mis on 2025. aastal tõhusa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+