2 min. lugemist

LinkedIn koolitab tehisintellekti teie andmete põhjal. Kas teate, kuidas loobuda?

Alates tänasest, 3. novembrist 2025, käivitab LinkedIn ametlikult tehisintellekti mudelikoolituse Euroopast, Kanadast ja Hongkongist pärit kasutajaandmete kohta. Sotsiaalvõrgustik ei luba midagi erakordset - lihtsalt "liikmete parem ühendus võimalustega". Küsimus on selles, kas soovite, et teie ärialane oskusteave jõuaks teie konkurentidele kättesaadavasse tehisintellekti tööriista?

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
LinkedIn koolitab tehisintellekti teie andmete põhjal. Kas teate, kuidas loobuda?
Allikas: Depositphotos: Illustration by blazerrss

Mida LinkedIn täpselt kogub

Platvorm töötleb teie profiili üksikasju ja kogu avalikku sisu , mille olete kunagi LinkedInis avaldanud – artikleid, postitusi, kommentaare. Privaatsõnumid jäävad keelatud, kuid kõik muu on aus mäng.

LinkedIn põhjendab seda “õigustatud huviga” – juriidiline termin, mis praktikas tähendab, et nad ei vaja teie otsest nõusolekut. Platvormil olemisest piisab.

Miks peaksid e-kaubandusettevõtted hoolima

B2B e-kaubanduse ettevõtjate jaoks on LinkedIn oluline platvorm võrgustike loomiseks ja müügivihjete genereerimiseks. Probleem? Paljud teist jagavad regulaarselt:

  • Juhtumiuuringud ja kampaania tulemused
  • Strateegiad ja äriülevaated
  • Tooteuudised enne ametlikke turuletoomisi
  • Kommentaarid turgude ja konkurentide kohta

Kõik see võib nüüd lõppeda tehisintellekti koolitusmaterjalina, mida kasutavad ka teie konkurendid.

Kuidas loobuda (konkreetsed sammud)

Loobumine on võimalik, kuid LinkedIn ei paku seda automaatselt. Peate minema konkreetsele seadete lehele.

Sealt leiate lüliti, mis võimaldab teil keelata oma andmete kasutamise tehisintellekti treenimiseks. Tähtis: kui te midagi ei tee, on LinkedInil automaatne kinnitamine.

Mis veel muutub

LinkedIn uuendab samaaegselt oma teenusetingimusi ja privaatsuspoliitikat. Kõige olulisemad muudatused:

  • Laiendatud andmete jagamine Microsoftiga (LinkedIni emaettevõte) nende reklaamiteenuste jaoks
  • Süvavõltsitud videote ja valeidentiteetide selgesõnaline keeld
  • Selgemad eeskirjad platvormiotsuste peale esitatud edasikaebamiseks

Peamine järeldus ettevõtete omanikele: on aeg ümber hinnata, mida ja kus te platvormil jagate – sest kui teie sisu kasutatakse tehisintellekti koolituseks, ei saa seda enam tagasi võtta.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu
3 min. lugemist

Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu

Aastaid olid lihtsad tagastamised suurepärase klienditeeninduse tunnuseks – kiired tagasimaksed, küsimusteta, probleemideta. Kuid see on muutumas. Tagastamine on nüüd ostjate ja kaubamärkide vahelise usalduse proovikivi. Rahvusvahelised andmed näitavad, et kuigi tagastusmäärad langevad, muutuvad kliendid protsessi suhtes tundlikumaks kui aasta tagasi.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Veebipoe asutamine? See on lihtsam, kui arvate
5 min. lugemist

Veebipoe asutamine? See on lihtsam, kui arvate

Mõned aastad tagasi tähendas veebipoe käivitamine kuu aega arendajaga veetmist ja mõne tuhande dollari ettemaksu. Täna? Teil võib pärastlõunal töötada töötav pood ja selle alustamine ei maksa teile põhimõtteliselt midagi. Kui olete mõelnud oma veebiettevõtte loomisele, kuid tehnilised asjad või käivituskulud on teid tagasi hoidnud, on mul häid uudiseid.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU