3 min. lugemist

Luksus muutub. Jõukad kliendid ei taotle enam staatust

Majandus maadleb ebakindlusega ja kliendid kaaluvad üha enam, mille eest nad on nõus maksma. See muudab ka seda, mida inimesed väärtuslikuks peavad – ja luksus pole erand. Hiljutine ülemaailmne uuring Global Affluent Collective by Team One viitab luksusbrändide jaoks pöördelisele hetkele. Samuti kannab see olulist sõnumit jõukatele klientidele suunatud e-poodidele.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Luksus muutub. Jõukad kliendid ei taotle enam staatust
Allikas: ChatGPT

Uue põlvkonna luksus

Uuring, milles osales 4,200 vastajat 22 riigist, mis esindavad 10% suurimat teenijat, näitab üleminekut traditsiooniliselt rikkuse kontseptsioonilt uuele mudelile nimega High Life Worth (HLW).

Uuringutulemused kinnitavad, et luksus tähendab tänapäeval rikaste jaoks midagi hoopis muud kui paar aastat tagasi. Koguni 88% jõukatest inimestest usub, et staatus saavutatakse nüüd teadmiste ja austuse, mitte omandi kaudu. Enamiku jaoks peitub tõeline luksus pidevas õppimises ja uute eluvaldkondade avastamises – seda arvab 95% vastanutest. Koguni 90% vastanutest väitis, et nad otsivad aktiivselt suhteid ja sidemeid, mis aitavad neil oma elukvaliteeti arendada ja parandada.

Need tarbijad ei näe raha eesmärgina, vaid isikliku ümberkujundamise vahendina. Luksus lakkab seega olemast edu sümbol – sellest on saamas vahend, et saada paremaks versiooniks iseendast.

Infographic showing two statistics: 88% of affluent consumers believe status is earned through being knowledgeable and respected, and 95% are passionate about exploring and learning in many areas of life

Source: Team One

Uue luksuse kolm mõõdet

Uuringus kirjeldatakse “elamisväärse elu” kolme põhimõõdet, mis tänapäeval kujundavad jõukate tarbijate käitumist:

  1. Emotsionaalne eneseteostus ja inimlik side: 89% määratleb olulised eluhetked emotsioonide ja suhete kaudu.
  2. Kasv ja avastamine: 75% peab isiklikku kasvu ja õppimist täisväärtusliku elu aluseks.
  3. Saavutused ja tähendusrikkad verstapostid: 64% hindab saavutusi, millel on pikaajaline tähtsus, mitte kohene mõju.

Täna ei ole enam küsimus hinnas ega kvaliteedis, vaid selles, kas toode toob kliendile sisemist väärtust – kogemust, teadmisi või kuuluvustunnet.

Uus tähenduse majandus

Aruande autorid kirjeldavad muutust jõukate klientide mõtlemises. Selle asemel, et küsida: “Kas ma saan seda endale lubada?”, küsivad nad nüüd: “Kas sellel on minu jaoks tõeline väärtus ja kas see aitab mul isiklikult areneda?”

See uus mõtteviis muudab ka ostlemise tähendust – prestiiž on muutumas isiklikuks investeeringuks.

  • Luksuskaubad ja -teenused peaksid olema isikliku arengu katalüsaatorid, mitte staatuse näitamine.
  • Reisimine on muutumas kultuuriliste avastuste ja inimestevaheliste sidemete ruumiks – mitte ainult lõõgastumiseks.
  • Ka jätkusuutlikkus on omandamas uut mõõdet. 74% usub, et isegi väikestel otsustel võib olla eksponentsiaalselt positiivne mõju. Samal ajal eelistab 70% kaubamärke, mis mõtlevad ilmselgelt ökoloogiliselt.

Mida see luksuslike e-kaubanduse kaubamärkide jaoks tähendab?

Uuringu järelduste kohaselt peavad luksusbrändid liikuma tehingult ümberkujundamisele. Edu ei sõltu enam täiuslikust tootest, vaid sellest, kui sügava tähenduse klient antud brändis leiab. Luksus peaks tooma isiklikku arengut. Seega ei tähenda see lihtsalt kollektsiooni uut eset, vaid kogemust, mis viib inimest edasi ja jätab temasse midagi.

Seetõttu hindavad kaubamärgid ümber, mida väärtus tegelikult tähendab. Toode peaks olema kliendi isiklikku kasvu ja arengut toetava kogemuse kandja. Läbipaistvus on muutumas enesestmõistetavaks – jõukad tarbijad uurivad enne ostmist põhjalikult toodete päritolu, mõju ja eetikat ning tahavad täpselt teada, mille eest nad maksavad.

Sama muutus on nähtav põlvkondade lõikes. Nooremad kliendid seostavad luksust identiteedi ja väärtustega, mis väljendavad nende isikupära. Vanem põlvkond seevastu tajub seda kui võimalust tähistada elu verstaposte või jätta pärand.

E-kaubanduse segmendi jaoks avab see uue ajastu: ajastu, kus edukaimad kaubamärgid ei püüa müüa rohkem tooteid, vaid aitavad klientidel elada väärtuslikumat elu.

Jaga artiklit
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Sarnased artiklid
Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu
3 min. lugemist

Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu

Aastaid olid lihtsad tagastamised suurepärase klienditeeninduse tunnuseks – kiired tagasimaksed, küsimusteta, probleemideta. Kuid see on muutumas. Tagastamine on nüüd ostjate ja kaubamärkide vahelise usalduse proovikivi. Rahvusvahelised andmed näitavad, et kuigi tagastusmäärad langevad, muutuvad kliendid protsessi suhtes tundlikumaks kui aasta tagasi.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge