
Maailma suurimad e-kaubanduse võimsad ettevõtted
- Alibaba: Käivitas tehisintellektipõhise B2B otsingumootori nimega Accio, mis jõudis 500 000 VKE kasutajani ja suurendas konversioonimäära peaaegu 30% võrra.
- Amazon: Rakendas “nägemise abil” pakendite otsimise tehnoloogia, mis vähendas juhtide töömahtu 67% ja säästis üle 30 minuti ühe tarne marsruudi kohta. Saavutas 10,75% konversioonimäära 2024. aastal.
- Boots: Oma positsiooni tugevdamine iluteenuste turul, kiire kättetoimetamise teenuste käivitamine ja kliendiandmete kasutamine tervishoiuteenuste arendamiseks. Kasvas digitaalne müük 23% võrreldes eelmise aastaga.
- Currys: Keskendub digitaalsele ümberkujundamisele elektroonilise riiulite märgistamise, digitaalsete järjekorrasüsteemide ja Microsofti partnerluse abil, et kasutada ära tehisintellekti tehnoloogiat.
- Järgmine: Saavutas 1 miljardi naelsterlingi suuruse kasumi, laienes Indiasse partnerluse kaudu Myntraga ja käivitas luksusplatvormi Seasons.
- Ocado Retail: Kasutas robootikat ja automatiseerimist tellimuste kiiremaks töötlemiseks, kusjuures robotid võimaldasid 50-kohalise tellimuse komplekteerimise vaid 10 minutiga.
- Tesco: Ostukäitumise põhjal isikupärastatud Clubcard’i soodustuste katsetamine ja üle 20 000 kolmanda osapoole tootega online-turu käivitamine.
- The Very Group: Investeerimine tehisintellekti ja andmelahendustesse, kasutades tehisintellektipõhist modelleerimist, et parandada varude prognoosimist, ning jaemüügimeediaplatvormi Very Media Group käivitamine.
- Walmart: Metaversiooni ostukogemuste tutvustamine Robloxi ja sotsiaalse platvormi “Shop with Friends” kaudu, et meelitada nooremaid ostjaid.
Kuna 81% küsitletud tarbijatest eelistab ettevõtteid, mis pakuvad individuaalseid kogemusi, on isikupärastamine muutunud pühaks graaliks. Teine vallutatav rinne on maksete paindlikkus; John Lewis tegi koostööd Klarna’ga, et pakkuda oma internetitarbijatele “ osta kohe-maksa hiljem ” valikuid, samas kui Currys käivitas paindlike maksevõimaluste jaoks “flexpay”.Sotsiaalkaubandus on endiselt tõusuteel, kuna prognooside kohaselt ulatub see 2030. aastaks 6,2 triljoni dollarini kogu maailmas. Hiinast alguse saanud livestream shopping on kujunenud 512 miljardi dollari suuruseks tööstusharuks. Prognooside kohaselt moodustab see 2026. aastaks koguni 20% kogu Ühendkuningriigi e-kaubanduse müügist. Retail Weeki aruandes rõhutatakse viit peamist taktikat kaupmeestele, kes soovivad oma e-kaubanduse kohalolekut parandada:
- tehisintellekti investeerimine kogu väärtusahelas
- tulevikukindlus arukate digimaksete uuendustega
- püsikliendiprogrammide ja andmete tundmaõppimise kasutamine
- rõhuasetuse hoidmine kiirele tarnele
- tarbijate rõõmustamine kaasahaaravate veebikogemustega