3 min. lugemist

Marketplace’i müüjad kaotavad kaks päeva nädalas käsitsi tehtavatele ülesannetele

Veebimüüjad kulutavad müügi asemel 36% oma tööajast toodete uuendamisele ja vigade parandamisele. ChannelEngine'i uus uuring näitas, et vaatamata mitmele platvormile laienemisele töötavad ettevõtted endiselt vananenud meetoditega. Probleem süveneb oluliselt pühade ajal, kui iga kaotatud tund tähendab vähem müüki.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Marketplace’i müüjad kaotavad kaks päeva nädalas käsitsi tehtavatele ülesannetele
Allikas: ChatGPT

Marketplace Seller Trends Report 2025 analüüsis USA ja Euroopa e-kaubanduse ettevõtteid. Tulemused näitavad, et keskmine müüja tegutseb nüüd kuuel turul, kusjuures kolmandik ettevõtetest tegutseb samaaegselt seitsmel või enamal platvormil.

Pooled müüjad kasutavad endiselt Exceli arvutustabeleid

Vaatamata tehnoloogia arengule tugineb 52% müüjatest oma ettevõtte haldamisel arvutustabelitele või sisemistele tööriistadele. Veel 45% uuendab hindu ja tooteteavet käsitsi otse üksikute turgude administratsioonis.

Tulemus? Peaaegu kaks täistööpäeva nädalas kuluvad rutiinsetele ülesannetele, nagu tooteloendite parandamine, laoseisu värskendamine ja tagastuste käsitlemine.

Mitmel platvormil müüvate ettevõtete jaoks tähendab see lõputut kopeerimise-kleepimise toimingute ja veakontrolli tsüklit.

Hinnakujundus ja nähtavus on suurim väljakutse

Ligi kolmandik müüjatest (29%) pidas hinnakujundust ja toote nähtavust oma raskeimaks väljakutseks. Manuaalsed protsessid takistavad ettevõtteid kiiresti reageerimast konkurentide hinnamuutustele või hooajalisele nõudlusele. Kui müüja muudab Amazonis hinda, peab ta sama tegema ka eBays, Zalandos ja kõigil teistel platvormidel – sageli käsitsi.

Olukord halveneb ka klientide jaoks. ChannelEngine’i varasema ostukäitumise uuringu kohaselt hakkab 47% tarbijatest nüüd tooteid otsima otse turgudelt, mis on peaaegu kaks korda rohkem kui Google’is. Lisaks eelistab 63% klientidest osta pigem turgudelt kui brändide veebisaitidelt.

Automatiseerimine ei ole enam valikuline

Koguni 91% müüjatest peab automatiseerimist oma ettevõtte jaoks kriitiliseks. Rohkem kui kolmandik eeldab, et tehisintellekti ostuassistendid – tööriistad, mis suudavad klientide nimel otsida, võrrelda ja isegi osta – toovad kahe aasta jooksul turule järgmise suure muutuse.

Seda muudatust nimetatakse juba “agentkaubanduseks” ja see tähendab, et tehisintellekti assistendid võtavad inimestelt üle mõned ostuotsused. Müüjate jaoks on see veel üks väljakutse: nad peavad optimeerima mitte ainult inimeste, vaid ka tehisintellekti süsteemide jaoks.

Pühadehooaeg surve all

Probleemid käsitsi protsessidega esinevad aastaringselt, kuid kõige kulukamad on need pühade ajal. Suured tellimuste mahud ja tihe konkurents tähendavad, et iga kaotatud tund tähendab konkreetset saamata jäänud tulu.

Ettevõtted, kes töötavad endiselt arvutustabelite ja käsitsi värskendustega, lihtsalt ei suuda turumuutustega sammu pidada. Kuigi automatiseeritud süsteemid suudavad kohandada hindu kõigil platvormidel minutitega, võib käsitsi protsess võtta tunde või päevi. Isegi Google tutvustas hiljuti arvutustabelites tehisintellektil põhinevaid valemeid , mis aitavad automatiseerida korduvaid andmeülesandeid, kuid turu müüjad vajavad enamat kui nutikaid arvutustabeleid – nad vajavad täielikku integreerimist.

Üleminek automatiseerimisele ei tähenda ainult tõhusust – sellest on saamas ellujäämisnõue. Kuna tehisintellekti ostuassistendid sisenevad turule ja tarbijate käitumine nihkub jätkuvalt turgude poole, võivad müüjad, kes pole oma tegevust automatiseerinud, jääda maha konkurentidest, kes saavad hinnakujundust kohandada, laoseisu värskendada ja turumuutustele reaalajas reageerida.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu
3 min. lugemist

Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu

Aastaid olid lihtsad tagastamised suurepärase klienditeeninduse tunnuseks – kiired tagasimaksed, küsimusteta, probleemideta. Kuid see on muutumas. Tagastamine on nüüd ostjate ja kaubamärkide vahelise usalduse proovikivi. Rahvusvahelised andmed näitavad, et kuigi tagastusmäärad langevad, muutuvad kliendid protsessi suhtes tundlikumaks kui aasta tagasi.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge