3 min. lugemist

Meta keelab alates oktoobrist kogu ELis kõik poliitilised reklaamid

Meta, kellele kuuluvad platvormid, sealhulgas Facebook, Instagram ja WhatsApp, on teatanud, et keelab alates oktoobrist 2025 kogu ELis igasuguse poliitilise, valimis- ja sotsiaalselt tundliku reklaami. See samm on vastus Euroopa Liidu uutele poliitilise reklaami läbipaistvuse eeskirjadele, mis jõustuvad oktoobris. Meta sõnul toovad need kaasa õigusliku ebakindluse ja märkimisväärse operatiivkoormuse. Google on varem teatanud sarnasest sammust.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Meta keelab alates oktoobrist kogu ELis kõik poliitilised reklaamid
Allikas: ChatGPT

10. oktoobrist hakkab ELis kehtima poliitilise reklaami läbipaistvuse ja sihtotstarbelise reklaami määrus (TTPA ). Selle kohaselt peavad suuremad digitaalsed platvormid:

  • märgistama selgelt poliitilise reklaami,
  • teatama, kes selle eest maksis ja kui palju see maksis.
  • ning täpsustada, milliseid valimisi või sihtrühmi see mõjutab.

Eeskirjade täitmata jätmise korral võidakse määrata trahv kuni 6% ülemaailmsest aastakäibest.

Miks Meta loobub poliitilisest reklaamist?

“See on raske otsus,” ütles Meta oma avalduses. Ettevõtte sõnul piiravad uued eeskirjad oluliselt seda, kuidas platvormid saavad pakkuda personaliseeritud kampaaniaid, mis teavitavad avalikkust olulistest teemadest. Meta väidab, et see kahjustab lõppkokkuvõttes Euroopa valijaid, kuna ei võimalda neil saada piisavalt ja mitmekesist teavet.

Mõju e-kaubandusele

Nii Meta kui ka Google kohaldavad piiranguid tavaliselt laiemalt, kui võib tunduda. Ainuüksi viide jätkusuutlikkusele, tervishoiule või sotsiaalsele vastutusele võib olla piisav, et reklaam automaatselt blokeerida, suunata ümber käsitsi läbivaatamiseks või allutada reklaamija kontrollimisele.

Kuigi keeld puudutab eelkõige poliitilist reklaami, võib praktikas piirata ka tavalisi väärtuspõhiseid sõnumeid sisaldavaid kampaaniaid.

Kui te edastate selliseid teemasid nagu jätkusuutlikkus, tervis, haridus või tehisintellekt, võib platvorm teie kampaania automaatselt tundlikuks tunnistada ja seega rangemate eeskirjade alla sattuda. See mõjutab eelkõige B2B-segmenti, mis töötab sageli reguleeritud sektoritega, nagu energia, tervishoid või rahandus. Nii kaubamärgid kui ka agentuurid peavad hoolikamalt jälgima, millised kampaaniad võivad piirangutega kokku puutuda, ja valmistuma täiendavateks heakskiitmisetappideks.

4 punkti, mis aitavad probleeme vältida

  1. Planeeri kampaaniad aegsasti ette. On mõistlik arvestada võimalike viivitustega heakskiitmisel või vajadusega teha koopiate muudatusi.
  2. Kaaluge reklaamis neutraalsemat keelekasutust. Vältige sõnastust, mida algoritmid võivad hinnata tundlikuks (nt “päästa planeeti”, “võidelda haiguste vastu”…).
  3. Käsitlege brändi ja tulemuslikkust eraldi. Kui müügi- ja tundlikud teemad kohtuvad ühes reklaamis, võib see põhjustada heakskiitmisprobleeme. Kampaaniate jagamine vähendab riski ja tagab parema kontrolli.
  4. Pöörake tähelepanu heakskiitmisprotsessidele ja reklaamipoliitikale. Jälgige reeglite muutusi ja kaaluge partneri või platvormiga konsulteerimist.

Mis saab edasi?

Järgmised kuud näitavad, kas Meta ja Google otsustavad piirata reklaami rangelt poliitiliste teemadega või avaldavad uued reeglid laiemat mõju ka kommertsreklaamijaile. Seetõttu tasub nende mõjuga arvestada juba planeerimise etapis.

Jaga artiklit
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Sarnased artiklid
Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed
2 min. lugemist

Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed

Saksa jaemüüja käivitab pilootprojekti, mis võib pakendimängu muuta. Kauflandi kliendid Münchenis tagastavad nüüd tühjad kosmeetikapakendid samamoodi nagu koksipudeli – pandiautomaadisse 29 sendi eest. Üksikasjad pärinevad Kauflandi pressiteatest , mis avaldati nende ettevõtte uudistetoimetuses.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus
3 min. lugemist

Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus

Kuigi paljud kardavad majanduslangust, avaldab Taani soovinimekirja rakendus GoWish oma kõigi aegade parimaid numbreid. TechCrunchi aruande kohaselt jõudis see eelmisel nädalal USA App Store’is 2. kohale ja on viimase aasta jooksul kahekordistanud oma kasutajate arvu 13,6 miljonini. Märkimisväärne detail? See sai alguse Taani-Rootsi postiteenistuse PostNordi jõuluprojektist.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu
2 min. lugemist

Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu

TikToki ja NewtonX-i uued uuringud näitavad, kuidas ettevõtted kasutavad tehisintellekti automatiseerimist turunduses ja müügis. 90% juhtidest arvab, et tehisintellekti automatiseerimine aitab nende ettevõtetel kasvada. Investeeringud kasvavad kiiresti ja kõik ootavad tulemusi.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU