Sotsiaalvõrgustikega kaasnes inimese loomulik vajadus näidata end parimas võimalikus valguses. Kaunid kodud, loominguline toit, erakordsed elamused ja muidugi täiuslik välimus. Siis tulid kaunistavad filtrid, mis kirgastavad nahka, suurendavad silmi, suurendavad huuli… Nagu tavaliselt, paisus fantastiliste visuaalide mull aina suuremaks, kuni inimesed hakkasid arutama sotsiaalmeedia mõju vaimse tervise kohta – eriti alaealiste puhul.
Lapsed ja noored noorukid pommitatakse veebiruumis nii näiliselt täiusliku elu kui ka turundussõnumitega. Näiteks TikTok on USAs piiranud alla 18-aastastele suunatud reklaami. Kasutajate väljarände vältimiseks otsivad suhtlusvõrgustikud võimalusi, kuidas jääda ka digiajastul piisavalt inimlikuks. Redigeerimiseta funktsiooni eesmärk on rõhutada, et jagatud pilte ei ole muudetud ega parandatud.
Radu Oncescu teatas, et Meta testib seda funktsiooni. Ta selgitab, et funktsioon peaks toimima, kui vajutate pildi üleslaadimiseks otse galeriist pikalt. Nii läheb foto otse Stories’i ilma igasuguste muudatuste või parandusteta. Silt ” No edit” lisatakse automaatselt.
No edit silt annab võimaluse rõhutada autentsust. Lisaks isiklikele profiilidele saavad sellest kasu ka ettevõtted. On aeg tugevdada usaldusväärsust turunduskampaaniates, mis tuginevad visuaalsele sisule.
Autentsus kui konkurentsieelis tehisintellekti ajastul
Ajastul, mis on küllastunud tehisintellektiga loodud ja tugevalt toimetatud sisuga, võib Unedited-märgis aidata brändi eristada, näidates tõelist ja autentset sisu. Kliendid hindavad ausust visuaalsetes tooteesitlustes. See funktsioon võib aidata kõrvaldada liiga töödeldud piltide põhjustatud skeptitsismi.
Loomulikult on veel mõned lüngad. Oluline on mõista, et No edit annab märku, et pilti ei ole rakenduses muudetud. Kasutajad saavad siiski enne üleslaadimist pilte välisrakendustes redigeerida.
See võib õõnestada funktsiooni usaldusväärsust. Samuti on lahendamata küsimus tehisintellekti abil loodud visuaalse sisu ja selle mõju autentsele sotsiaalsele suhtlusele. Ja just ajastul, mil tehisintellekti loodud sisu kasutatakse üha enam, hakkab publik hindama autentset visuaalset sisu.
Koos tehisintellekti kasutamise suurenemisega muutub üha keerulisemaks eristada tõelist sisu kunstlikult loodud sisust. Redigeerimata funktsioon käib käsikäes nõudlusega loomuliku sisu järele, võimaldades ettevõtetel jõuda lähemale klientidele, kes soovivad ehtsat suhtlust.
Kas toimetamata muutmine võib muuta turunduse reegleid?
Olgem ausad: turunduses on autentsus pigem ideaal kui reaalsus. Kuigi mitmed uuringud näitavad, et kliendid hindavad üha enam autentset sisu, peavad ettevõtted tasakaalustama läbipaistvust ja oma ärilisi eesmärke.
Nende hulka kuulub sageli püüdlus näidata tooteid võimalikult heas valguses. Vaatame praktiliselt põhjuseid, miks ettevõtted ei pruugi kasutada No Edit funktsiooni autentselt:
- Konkurentsivõime: Väga tihedas konkurentsikeskkonnas võib kaubamärkidel olla raske riskida ebatäiusliku või toimetamata visuaalse materjali esitamisega, kui see tähendab, et nad tunduvad vähem atraktiivsed kui konkurendid.
- Klientide tajumine: Kuigi tarbijad ütlevad, et nad soovivad autentsust, on nad harjunud professionaalselt esitatud toodetega. Toimetamata toodete näitamine võib seetõttu olla mõnele ettevõttele ebasoodne, kui kliendid ootavad ideaalseid esitlusi.
- Brändi maine kontroll: Ettevõtted eelistavad sageli täielikku kontrolli selle üle, kuidas nende tooted ilmuvad. Funktsioon ” No Edit ” võib neid selles mõttes piirata ja põhjustada riski, et sisu ei vasta brändi nõuetele.
- Võimalik väärkasutamine: Isegi kui ettevõtted deklareerivad, et nende sisu ei ole redigeeritud, võib visuaalset materjali enne üleslaadimist ikkagi muuta välistes rakendustes. See võib oluliselt kahjustada funktsiooni usaldusväärsust.
Kas funktsiooni saab kasutada autentselt?
On mõned nõuanded. Kaubamärgid võivad kasutada märgistust ” No Edit” näiteks tootmiskaadrite, kulisside taga tehtud kaadrite või klientide ülevaadete avaldamisel. Väikesed kaubamärgid või ettevõtted, millel on käsitöönduslikud tooted või ökoloogilised teenused, võivad funktsiooni kasutada selleks, et rõhutada oma rõhuasetust läbipaistvusele ja usaldusele. Nendes segmentides on autentsus võtmetähtsusega. Turunduses ei kasutata ” No Edit ” funktsiooni tõenäoliselt laialdaselt tõeliselt autentse toote kujutamiseks. Siiski võib see olla nutikas vahend sihipärastes kampaaniates, kus autentsus ja mitteametlikkus mängivad olulist rolli. Autentsus turunduses sõltub sageli rohkem sellest, kuidas brändid suudavad seda esitada, mitte sellest, kas see on tõeliselt tõeline. Kui aga jätta kõrvale ettevõtte turunduskommunikatsioon, võime vähemalt loota, et funktsioon aitab individuaalsel tasandil.