
ChatGPT jõudis vähem kui kolme aastaga 10% maailma täiskasvanud elanikkonnast. Uuringus kaardistati kasutajate käitumist 2024. aasta maist kuni 2025. aasta juulini automatiseeritud klassifikaatorite abil – privaatsuse kaitsmiseks ei näinud ükski inimene analüüsi ajal sõnumi sisu.
Kirjutamisabi domineerib töökasutuses
40% kõigist tööga seotud sõnumitest on seotud kirjutamisega. Kuid siin on konks – kaks kolmandikku neist sõnumitest ei ole seotud uue teksti loomisega. Kasutajad soovivad muuta seda, mis neil juba on.
“Muutke seda tootekirjeldust, et see oleks tehnilisem” on tüüpilisem sõnum kui “Kirjutage mulle tootekirjeldus nullist”.
Küsimine Beats Doing
Uuringuga võeti kasutusele uus klassifikatsioon:
- Küsimine (teabe otsimine otsuste tegemiseks)
- Tegemine (väljundi loomine)
- Väljendamine (tunnete väljendamine).
Tulemus: 49% sõnumitest on küsimine, 40% tegemine, 11% väljendamine.
Huvitavam: Küsimine kasvab kiiremini ja kasutajate rahulolu on suurem. Tööga seotud sõnumite puhul on Tegemine 56%, kuid Küsivad sõnumid saavad kasutajatelt paremaid hinnanguid.

Soure: cdn.openai.com
Praktilised juhised on kõige levinum kasutusjuhtum
29% kõigist ChatGPT sõnumitest kuulub praktiliste juhiste alla – juhendamine, nõuanded, loomingulised ideed. Veel 24% otsib teavet (asendab Google’i otsingut) ja 24% kirjutab.
Need kolm kategooriat katavad 77% kogu kasutusest.
10% kõigist sõnumitest on otsese juhendamise taotlused. Inimesed ei taha lihtsalt toodet osta, vaid nad tahavad õppida seda kasutama.
Otsingukäitumine muutub
Teabe otsimine kasvas aastaga 14%-lt 24%-le. Vestlusotsing asendab märksõnapõhise otsingu.
Mobiilne ja mitmekanaliline reaalsus
36% kasutajatest väljendab lojaalsust brändirakenduste kaudu. Kuid suhtluseelistused jagunevad: e-post 69%, SMS 43%, otsepost 43%, mobiilne tõuge 30%.
Arenevad turud kasvavad kõige kiiremini
Ebaproportsionaalne kasv on riikides, kus SKP elaniku kohta on 10 000–40 000 dollarit. Madala ja keskmise sissetulekuga riigid võtavad ChatGPT kasutusele kiiremini kui arenenud turud.

Source: cdn.openai.com
Mida see praktikas tähendab?
Uuring näitab ühte põhilist fakti: suurem osa ChatGPT kasutamisest ei ole seotud tööga ja see osakaal kasvab kiiresti. Tööväliste sõnumite arv kasvas 53%-lt (juuni 2024) 73%-le (juuni 2025).
Kodune tootmine – ostlemine, otsuste tegemine, õppimine – on muutumas majandusliku mõju suuremaks osaks kui töökoha automatiseerimine.
Arvutiprogrammeerimine? Vaid 4,2% sõnumitest. Suhted ja seltskond? 1,9%. Enamik inimesi kasutab ChatGPT-d praktiliste otsuste tegemiseks ja teabe otsimiseks.
Sooline lõhe on vähenenud – 2025. aasta juunis oli aktiivsemaid kasutajaid, kellel oli tavaliselt naissoost nimed. Vanusevahe püsib – 46% alla 26-aastaste kasutajate sõnumitest.
Uuringu kohta: Metoodika – uuringus analüüsiti tarbijate ChatGPT kasutajaid (tasuta, pluss, Pro paketid) 2024. aasta maist kuni 2025. aasta juulini. Sõnumid klassifitseeriti automatiseeritud LLM-klassifikaatorite abil – privaatsuse kaitsmiseks ei näinud ükski inimene analüüsi ajal sõnumi sisu. Valimist jäid välja alla 18-aastased kasutajad, need, kes loobusid andmete jagamisest, ja ettevõtte/ettevõtte kontod.