2 min. lugemist

Miks Lõuna-Euroopa majanduskasv on 9,6% võrreldes Ida-Euroopa 5,4%-ga?

ECDB uuringu kohaselt kiirendab Lõuna-Euroopa oma veebipõhise jaemüügi kasvu aastatel 2025–2029 9,6%-ni aastas, samas kui Ida-Euroopa aeglustub 5,4%-ni. See pöördumine toimub hoolimata sellest, et Ida-Euroopa on viimastel aastatel oluliselt kiirenenud.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Miks Lõuna-Euroopa majanduskasv on 9,6% võrreldes Ida-Euroopa 5,4%-ga?
Allikas: ChatGPT

Sarnane suurus, erinevad tulud

Mõlemas piirkonnas on peaaegu identne rahvaarv – Ida-Euroopas elab 237,7 miljonit elanikku 9 riigis ja Lõuna-Euroopas 238,1 miljonit elanikku 14 riigis. Erinevus seisneb veebikaubanduse tuludes.

Lõuna-Euroopa teenib aastas 557,9 dollarit inimese kohta, Ida-Euroopa ainult 434,7 dollarit.

See lõhe selgitab, miks Ida-Euroopas on endiselt ruumi kiiremaks üldiseks kasvuks, mille CAGR on 9.0–2020 % võrreldes 8.3%-ga Lõuna-Euroopas.

Ida kasvas pidevalt, lõuna koges kõikumisi

Aastatel 2020–2024 kasvas Ida-Euroopa 16,1% aastas – stabiilne ja järjepidev. Lõuna-Euroopa saavutas vaid 4,2%, kuid metsikute kõikumistega. 2020. aastal hüppas kasv 70,1%-ni, et langeda 2022. ja 2024. aastal negatiivsele territooriumile.

Põhjus? Lõuna-Euroopat, sealhulgas Hispaaniat, Itaaliat ja Portugali, tabas Covid rängemalt. Veebikaubandus plahvatas ootamatult seal, kus seda varem vaevu eksisteeris. Ida-Euroopa läbis digitaalse ümberkujundamise järk-järgult.

Southern Europe vs Eastern Europe eCommerce revenue growth comparison 2020-2029 showing CAGR rates of 9.6% vs 4.2%

Source: ECDB

Pärast 2025. aastat rollid pöörduvad

Lõuna-Euroopas moodustab veebimüük 10,5% ja Ida-Euroopas 8,4% kogu jaemüügist. Vaatamata arenenumale digiteerimisele kiireneb Lõuna-Euroopa pärast 2025. aastat uuesti.

Ida-Euroopas toimus aeglustumine. Kohalikud turud nagu eMAG ja Ozon, aga ka AliExpress ja Temu suurendavad klientide usaldust, kuid piirkonda takistab Venemaa ja Ukraina vaheline sõda.

Poliitika otsustab

Lõuna-Euroopal on struktuurne eelis – rohkem ELi liikmesriike, mis tähendab paremat digitaalset taristut ja majanduskasvu toetavaid regulatsioone. Ida-Euroopas on veidi noorem elanikkond, kes otsib soodsaid pakkumisi, kuid poliitiline ebastabiilsus piirab potentsiaali.

Mõlemal piirkonnal on juurdepääs taskukohasele lairibaühendusele ja nutitelefonidele. Mõlemad saavad kasu kohalike (El Corte Inglés, Skroutz, Trendyol) ja rahvusvaheliste mängijate kombinatsioonist. Erinevus seisneb selles, et Lõuna-Euroopas on nüüd paremad tingimused edasiseks kasvuks.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu
3 min. lugemist

Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu

Aastaid olid lihtsad tagastamised suurepärase klienditeeninduse tunnuseks – kiired tagasimaksed, küsimusteta, probleemideta. Kuid see on muutumas. Tagastamine on nüüd ostjate ja kaubamärkide vahelise usalduse proovikivi. Rahvusvahelised andmed näitavad, et kuigi tagastusmäärad langevad, muutuvad kliendid protsessi suhtes tundlikumaks kui aasta tagasi.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge