Gentlejam’i kohta
Gentlejam ei ole tavaline moos. Need esmaklassilised konservid ühendavad Kuuba rummi, tipptasemel viskid, portveinid ja muud kvaliteetsed alkohoolsed joogid puuviljadega, et luua midagi täiesti erinevat. Tooted on ruudukujulises, paksuseinalises klaaspudelis, millel on must-kuldne pakend – see on mõeldud spetsiaalselt luksuskingituseks. Te ei hakka neid röstsaia peale määrima. Selle asemel on need mõeldud laagerdunud juustude, ulukiliha, pardi- ja veiseliha või soolatud liha juurde. Ettevõte tegutseb tõelise partnerlusena – Ivetka hoolitseb kõige eest, mida kliendid näevad (turundus ja müük), samas kui tema abikaasa Matej hoolitseb nähtamatute osade eest (rahandus, tootmine, ladustamine ja logistika). Ivetka kirjeldab end kui idealisti ja loovat hinge, samas kui mees on realist, kes keskendub tulemustele ja numbritele. Nende lähenemine töötas. Gentlejam’i tooteid kasutatakse nüüd ettevõtte kingitustena ja isegi diplomaatiliste kingitustega Slovakkia valitsuse delegatsioonidele. Kaubamärki on toetanud tippkokad, sealhulgas sellised legendid nagu Vojto Artz ja Milo Pabiš, kes loovad iga-aastaseid eriväljaandeid.
Miks PPC-kampaaniad premium-toodete puhul ebaõnnestuvad?
“Kui ma oleksin teadnud, millesse ma satun, ei oleks ma seda tõenäoliselt teinud,” tunnistab Gentlejam’i asutaja Iveta Hrabovska. Tema ettevõte toodab alkoholiga kõrgekvaliteedilisi marmelaade, kuid võitles ebaõnnestunud tulemuskampaaniatega. Aastaid kestnud katsetused ja eksimused viisid läbimurdeni. Pärast mitme turunduseksperdiga konsulteerimist avastas Iveta, et ikka ja jälle tuli sama nõuanne: keskendu kõigepealt brändi tuntuse suurendamisele, seejärel käivita selle kõrval tulemuskampaaniad. Siinkohal muutub Iveta lugu huvitavaks. Pärast aastaid kestnud ebaõnnestunud reklaamikampaaniaid sai ta aru millestki, mida enamik kaubamärke täiesti eirab:“Just sellised premium, unikaalsed, kallid tooted – seal, ma ütleksin, et see on kuni 80-20% – 80% on brändi. Sa pead selle inimese südamest kinni haarama.” Mõelge sellele. Kui sa müüd 5-eurost toodet, siis võivad inimesed seda impulsiivselt osta Facebooki reklaami põhjal. Aga 26-eurone moosipurk? See on hoopis teine mäng.Tavalised tooted võivad ellu jääda hinnasõja ja silmatorkavate reklaamide abil. Kuid kõrgekvaliteedilised tooted vajavad midagi sügavamat – nad vajavad, et inimesed tahaksid, et neid seostataks teie kaubamärgiga. Nad vajavad emotsionaalset sidet ja usaldust.
LinkedIn strateegia kolme sambaga, mis toimib
Iveta töötas välja süsteemi, mis tagab, et “valdav enamus minu 12 000 jälgijast on meie kliendid.”“Kõik minu LinkedIni postitused, see on puhas strateegia. Ma tean täpselt, mida kirjutada, et meelitada ligi õigeid jälgijaid, mis võrdub klientidega.”
Tema viirusliku sisu valem
Asjatundlikkus (Know-how)
- Turundusnõuannete jagamine
- Oma valdkonna eksperdina positsioneerimine
- Videod saavutavad suurema ulatuse kui fotod
Inspiratsioon
- Edu ja ebaõnnestumised
- Näita, mis töötas ja mis mitte
- Autentsed ärilood
Isikupära
- Mida sa armastad, kuidas sa näed maailma
- Hobid, väärtused, mõtteviis
- Igapäevased olukorrad koos õppetundidega
Kriitiline element: Iga postitus peab pakkuma väärtust, meenutades samas peenelt teie brändi.
“Inimesed ostavad inimestelt, inimesed ei osta brändidelt. Need inimesed peavad nägema, et keegi seisab selle taga, et tootel, brändil on mingi hing.”
Iveta väidab, et peaaegu 50% klientidest ostab tema isiklikult. Ilma temata ei ostaks nad toodet.
Kuidas seda praktiliselt teha
1. Investeeri haridusse“Haridus on absoluutselt parim investeering iseendasse. Mina panin LinkedIn-i haridusse üle 13 000 euro.”2. Ehita kogukonda; ära lihtsalt müü
- Saada “mis juhtus ettevõttes” uudiskirju (40-45% avanemismäär)
- Automatiseeritud VIP-meilid korduvklientidele
- Haruldased allahindlused ainult uudiskirja tellijatele
3. Alusta oma vahenditegaGentlejam alustas 300 euroga ja kasvas ilma välisinvesteeringuteta. Aeglane, kuid jätkusuutlik kasv võib olla eelis. Kui müüte premium-tooteid, ärge alustage PPC-kampaaniatega. Kõigepealt investeerige oma isikliku brändi ülesehitamisse. Kui teil on teadlikkus, toimivad tulemuskampaaniad eksponentsiaalselt paremini. Nagu Iveta ütleb: “PPC-kampaaniad on vaid kirss kogu kommunikatsiooni ja kogu müügi peal.”
Peamised õppetunnid e-kaubanduse jaemüüjatele
Alustage brändi tuntusest, mitte tulemuslikkuse reklaamidest – Kui müüte esmaklassilisi tooteid, pidage vastu tungile hüpata kohe PPC-sse. Ehitage esmalt tuntust sisu, isikliku brändi või valdkonna partnerluse kaudu. Tulemuskampaaniad toimivad eksponentsiaalselt paremini, kui inimesed juba teavad, kes te olete.Tasakaalustage kolme tüüpi sisu – Struktureerige oma sotsiaalne sisu ekspertiisi (valdkonna teadmised), inspiratsiooni (teie võidud ja ebaõnnestumised) ning isikupära (teie väärtused ja huvid) ümber. Iga postitus peaks pakkuma väärtust, tugevdades samal ajal peenelt teie brändi.Investeeri endasse enne välisturundust – Ivetka kulutas ainuüksi LinkedIn-i haridusele üle 13 000 euro. Turunduse põhialuste õppimine aitab teil hinnata agentuure, märgata halbu strateegiaid ja teha paremaid otsuseid selle kohta, kuhu kulutada piiratud eelarveid.Leidke usaldusväärsed valdkonna kinnitajad – Kallite mõjutajate asemel tegi Gentlejam koostööd tippkokkadega, kellest said ehtsad eestkõnelejad. Otsige oma tööstusharu lugupeetud tegelasi, kes suudavad anda premium-toodetele usaldusväärsust väiksemate kuludega kui traditsioonilised mõjutajakampaaniad.
See artikkel põhineb E-commerce Bridge’i podcasti intervjuul Iveta Hrabovskaga, Gentlejami asutaja, mis on tehtud E-commerce Bridge’i podcastis.