2 min. lugemist

Millised Euroopa riigid tuginevad kõige enam välisele e-kaubandusele? Piiriülese kaubanduse ülevaade Euroopas

Hiljutised Euroopa kaubanduse andmebaasi (ECDB) tulemused näitavad silmatorkavaid piirkondlikke mustreid selles, kuidas erinevad Euroopa riigid suhtlevad rahvusvaheliste veebimüüjatega ja millised Euroopa riigid sõltuvad kõige rohkem välismaisest e-kaubandusest. Käesolevas analüüsis uuritakse, mil määral on piiriülene e-kaubandus kogu kontinendil erinevalt levinud, säilitades samas oluliste turuandmete terviklikkuse.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Millised Euroopa riigid tuginevad kõige enam välisele e-kaubandusele? Piiriülese kaubanduse ülevaade Euroopas
Allikas: Depositphotos

.

Lõuna-Euroopa riigid on rahvusvaheliste ostude tegemisel esirinnas

Statistika näitab, et Hispaania, Itaalia, Türgi ja Norra veebiostjad teevad üle kolme neljandiku oma e-kaubanduse tegevusest rahvusvaheliste jaemüüjate kaudu. See on teravas vastuolus selliste turgudega nagu Poola, Rumeenia ja Serbia, kus kodumaised platvormid on tugevamalt esindatud.

Uuring näitab, et Põhja-Euroopa e-kaubanduse hiiglased on edukalt kehtestanud end domineeriva jõuna mitmetel turgudel, eriti lõunapiirkondades, kus kohalikud alternatiivid võivad olla vähem arenenud või konkurentsivõimelisemad.

Miks mõnedel turgudel on tugevamad kodumaised e-kaubanduse ökosüsteemid?

Prantsusmaa, Saksamaa ja Madalmaade majandusjõud on välja arendanud tugeva kodumaise online- jaemüügikeskkonna. Zalando, Bol ja Carrefour on suurendanud oma kohalolekut oma koduturgudel, laienedes samal ajal ka rahvusvahelistele turgudele. Nendes riikides on hästi arenenud logistikasüsteemid ja mitmed kodumaised konkurendid, kuid Saksamaal, kus e-kaubanduse siseturg on väga arenenud, tehakse endiselt umbes 60% internetiostudest piiriüleste kanalite kaudu. See näitab rahvusvaheliste platvormide domineerivat rolli digitaalsel turul.

cross border

Source: ECDB

Piirkondlikud erinevused

Lõuna- ja Ida-Euroopa turud näivad olevat eriti sõltuvad rahvusvahelistest platvormidest. Sellised riigid nagu Portugal, Horvaatia, Leedu ja Hispaania teatavad, et rahvusvahelised müüjad moodustavad üle 75% nende e-kaubanduse aktiivsusest.Nende piirkondade tarbijad pöörduvad sageli selliste platvormide nagu Amazon ja Temu poole , et saada konkurentsivõimelist hinda ja laiemat tootevalikut võrreldes kodumaiste jaemüüjate pakutava valikuga. Siiski ei välista rahvusvaheliste platvormide kaudu sooritatud ostud tingimata kohapeal toodetud kaupu.

Märkimisväärsed erandid, mis on vastuolus piirkondlike suundumustega

Täheldatud mustrid näitavad mitmeid huvitavaid erandeid. Poola e-kaubanduse turg kuulub Allegrole, sest see ettevõte juhib Amazoni turuosa poolest. Rumeenia, Serbia ja Kreeka parimad e-kaubanduse platvormid koosnevad peamiselt kodumaistest jaemüüjatest.

Amazonil on Poolas ja mõnel muul turul spetsiaalsed domeenid, kuid tal ei ole otsest tegevust mitmes riigis selles piirkonnas.

Analüüs näitab, kuidas Euroopa turud arendavad oma piiriülest e-kaubanduse sõltuvust geograafiliste tegurite ja digitaalse infrastruktuuri ning konkurentsituru jõudude ja tarbijate eelistuste mustrite kombinatsiooni kaudu.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Sarnased artiklid
7000+ turundajat suunduvad Budapesti – siin on põhjus.
3 min. lugemist

7000+ turundajat suunduvad Budapesti – siin on põhjus.

Affiliate World Europe tuleb 4.-5. septembril 2025 Budapestis Hungexpo Budapesti kongressi- ja messikeskuses. See esmaklassiline affiliate marketingi konverents toob kokku valdkonna parimad turundajad, reklaamijad ja tehnoloogilised uuendajad kaheks päevaks, kus toimub võrgustike loomine, õppimine ja ärikasv.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Meta AI Opportunity Score nüüd saadaval kõigile reklaamikontodele
2 min. lugemist

Meta AI Opportunity Score nüüd saadaval kõigile reklaamikontodele

Meta on lõpetanud oma Opportunity Score’i funktsiooni ülemaailmse kasutuselevõtu kõigis reklaamikontodes pärast selle aasta alguses alanud esialgset testimisfaasi. Tehisintellektipõhise optimeerimisvahendi eesmärk on aidata reklaamijatel süstemaatiliste soovituste abil parandada oma kampaaniate tulemuslikkust.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+