
.
Lõuna-Euroopa riigid on rahvusvaheliste ostude tegemisel esirinnas
Statistika näitab, et Hispaania, Itaalia, Türgi ja Norra veebiostjad teevad üle kolme neljandiku oma e-kaubanduse tegevusest rahvusvaheliste jaemüüjate kaudu. See on teravas vastuolus selliste turgudega nagu Poola, Rumeenia ja Serbia, kus kodumaised platvormid on tugevamalt esindatud.
Uuring näitab, et Põhja-Euroopa e-kaubanduse hiiglased on edukalt kehtestanud end domineeriva jõuna mitmetel turgudel, eriti lõunapiirkondades, kus kohalikud alternatiivid võivad olla vähem arenenud või konkurentsivõimelisemad.
Miks mõnedel turgudel on tugevamad kodumaised e-kaubanduse ökosüsteemid?
Prantsusmaa, Saksamaa ja Madalmaade majandusjõud on välja arendanud tugeva kodumaise online- jaemüügikeskkonna. Zalando, Bol ja Carrefour on suurendanud oma kohalolekut oma koduturgudel, laienedes samal ajal ka rahvusvahelistele turgudele. Nendes riikides on hästi arenenud logistikasüsteemid ja mitmed kodumaised konkurendid, kuid Saksamaal, kus e-kaubanduse siseturg on väga arenenud, tehakse endiselt umbes 60% internetiostudest piiriüleste kanalite kaudu. See näitab rahvusvaheliste platvormide domineerivat rolli digitaalsel turul.

Source: ECDB
Piirkondlikud erinevused
Lõuna- ja Ida-Euroopa turud näivad olevat eriti sõltuvad rahvusvahelistest platvormidest. Sellised riigid nagu Portugal, Horvaatia, Leedu ja Hispaania teatavad, et rahvusvahelised müüjad moodustavad üle 75% nende e-kaubanduse aktiivsusest.Nende piirkondade tarbijad pöörduvad sageli selliste platvormide nagu Amazon ja Temu poole , et saada konkurentsivõimelist hinda ja laiemat tootevalikut võrreldes kodumaiste jaemüüjate pakutava valikuga. Siiski ei välista rahvusvaheliste platvormide kaudu sooritatud ostud tingimata kohapeal toodetud kaupu.
Märkimisväärsed erandid, mis on vastuolus piirkondlike suundumustega
Täheldatud mustrid näitavad mitmeid huvitavaid erandeid. Poola e-kaubanduse turg kuulub Allegrole, sest see ettevõte juhib Amazoni turuosa poolest. Rumeenia, Serbia ja Kreeka parimad e-kaubanduse platvormid koosnevad peamiselt kodumaistest jaemüüjatest.
Amazonil on Poolas ja mõnel muul turul spetsiaalsed domeenid, kuid tal ei ole otsest tegevust mitmes riigis selles piirkonnas.
Analüüs näitab, kuidas Euroopa turud arendavad oma piiriülest e-kaubanduse sõltuvust geograafiliste tegurite ja digitaalse infrastruktuuri ning konkurentsituru jõudude ja tarbijate eelistuste mustrite kombinatsiooni kaudu.